Polscy twórcy gier od A do Z: Aidem Media
24.07.2013 12:00, aktual.: 12.12.2016 16:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kontynuujemy podróż po polskich studiach tworzących gry. Dzisiaj jedziemy do Gdańska, do firmy Aidem Media. Czy wiecie, co oznacza jej nazwa? Być może będziecie zaskoczeni...
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Została spontanicznie wymyślona przez właścicieli w knajpce w Gnieźnie, gdzie snuli plany na temat założenia firmy. Szukając nazwy tworzyli różne kombinacje słowne, aż ostatecznie zaczęli czytać od końca szyldy reklam widoczne z kafejki. Stąd też pojawił się pomysł, aby drugi człon nazwy był wyrazem "media" pisanym od końca. Słowo to oddaje wszystko, co robi firma - od produkcji gier po produkcję telewizyjną.
2. Rok założenia. 1997.
3. Gdzie Was znaleźć? Siedziba mieści się w Gdańsku.
4. Na jakie platformy robicie gry? PC, Mac, iOS, Android, Windows phone.
5. Gry już wydane. Zacznę od "CITY OF SECRETS" - gry przygodowej, która jako pierwsza nasza produkcja pojawiła się na zarówno na PC/Mac, jak i na platformach mobilnych: iOS/Android. Odniosła spory sukces na Appstore - została wyróżniona przez Apple w kategorii "New and Noteworthy" i po kilku dniach sprzedaży zajmowała pierwsze miejsca w rankingach na największym rynku na świecie - USA - oraz w kilkudziesięciu innych.
W ostatnich latach skupiamy się głównie na grach na platformy mobilne, skierowanych na rynek światowy i do zdecydowanie starszego odbiorcy. Na swoim koncie mamy dziesiątki aplikacji wykonanych głównie na zlecenie firm z całego świata. To gry przygodowe, zręcznościowe i logiczne, wiele z nich jest lub było wysoko notowanych na AppStore. Warto wymienić: Trucker: Parking Simulator (ponad 5 milionów pobrań)...
...oraz Zombie Fish Tank.
W przeszłości wydaliśmy też kilkadziesiąt gier rodzinnych i programów edukacyjnych, które nadal bawią i uczą kolejne pokolenia dzieci.
6. Gry w produkcji. Kolejne części serii "City of secrets".
"Razzia" - gra na bazie znanej planszówki Reinera Knizi o tym samym tytule.
Gry na platformy mobilne - około 30, głównie wyścigi, gry logiczne, puzzle, symulatory.
7. Liczba zatrudnionych. Zespół pracowników i współpracowników liczy około 50 osób.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Z fascynacji właścicieli tym rynkiem. W 1994 r. pojawiły się pierwsze ekrany dotykowe na targach Infosystem w Poznaniu, które wzbudzały niebywały zachwyt u zwiedzających. Wtedy wiedzieliśmy już, że multimedia to przyszłość, w kierunku której będzie zmierzał świat nauki i rozrywki. To nieskończone możliwości dla twórczych ludzi, jakimi jesteśmy. Stąd też pojawił się pomysł na założenie firmy, która zajęłaby się tworzeniem gier edukacyjnych dla dzieci z postaciami z polskich bajek. Udało nam się pozyskać licencje na postaci Bolka i Lolka, Reksia i Koziołka, z którymi wydaliśmy wiele doskonałych gier edukacyjnych, które do dziś cieszą najmłodszych.
Małymi krokami realizowaliśmy swoje marzenia. Potem przyszedł czas na przygodę z produkcją programów telewizyjnych dla TVP. I wreszcie osiągnęliśmy cel, do którego zmierzaliśmy - tworzenie gier różnego typu, na urządzenia mobilne i dla starszego odbiorcy.
Gry to była i jest nasza pasja. Muszę powiedzieć to o całym zespole, który tworzy Aidem Media. Mamy w nim wielu pasjonatów, którzy grają "od zawsze", mają mnóstwo ciekawych pomysłów i u nas znaleźli możliwość ich realizacji. Praca jest dla nas przygodą życia, a największą nagrodą są wyniki sprzedaży i zadowolenie klientów. Czasem właściciele śmieją się, że będą robić gry do końca swoich dni, bo bez tworzenia nie potrafiliby żyć.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Hit, który zdobędzie 100 milionów fanów - przynajmniej. Grę ambitną, rozbudowaną o liczne innowacyjne opcje, wykonaną w najlepszej dostępnej technologii. Jak już będziemy mieli taki budżet to podamy szczegóły... :)
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Pizza i domowe obiadki z pewnego baru. Jeśli za posiłek można uznać kawę, to ta wygrywa w rankingu. Pijemy jej stanowczo za dużo.
11. Największy autorytet świata gier. Peter Molyneux, Tim Schafer, Ron Gilbert.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. "Wiedźmin" - ogromny sukces na rynku międzynarodowym.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Oczywiście robimy gry, które są wysoko cenione na świecie! Tworzymy je na najwyższym piętrze biurowca z widokiem na morze. Mamy biuro w USA. Salę fitness i basen firmowy w biurowcu, aby tam odpoczywać aktywnie i dbać o nasze kręgosłupy. Niemniej podejrzewam, że nie jeden z naszych współpracowników potrafiłby biegać na bieżni i jednocześnie grać lub testować gry.
14. Czy wydra wygra? Zależy, w co będzie grała.
-
UWAGA! W prezencie od Aidem Media mamy dla Was 10 kodów na pierwszy epizod City of Secrets, do zrealizowania na AppStore. W każdym z nich jedną z cyfr zamieniliśmy na znak zapytania. Kto pierwszy trafi w odpowiednią cyfrę, zgarnia kod.
W?HKE4WPR6F3 RKKRXLPFN?HP 3R6XW3N3MF?L ?KTXWNY67KMH ?A7LKLEE793J XN?H3E7LHAXL ?PRFXK4LN3RY PN4JMEJHJ9?N XK6T4XT?3A34 WXM3ANE4EK?4
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!