Polscy twórcy gier od A do Z: 11 bit studios
Ogłosiliśmy tę akcję już jakiś czas temu i najwyższa pora wreszcie wystartować. Od dziś codziennie o godzinie 12:00 znajdziecie na Polygamii jedno studio/jednego twórcę (w przypadku osób działających solo) gier. Na liście mamy grubo ponad sto pozycji! Publikować będziemy w kolejności alfabetycznej i, jak widać, wcale nie zaczynamy od litery A...
20.07.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Gwoli wyjaśnienia: każde studio dostało od nas ankietę z zestawem identycznych pytań. Niektóre są mądre, inne... mniej. Oddajmy głos 11 bit studios.
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? 11 bit studios - bity są parzyste, jedenastka nie bardzo, więc zestawienie 11 bit jest nietypowe. Stawiamy sobie za cel mieszanie gatunków gier, tworzenie własnych pomysłów, generalnie wymyślanie nietypowych rozwiązań, szczególnie w dziedzinie gameplayu.
2. Rok założenia. 2009. Gdzieś pod koniec 2009.
3. Gdzie Was znaleźć? Warszawa, ul. Modlińska 6 (3. piętro). Strona: www.11bitstudios.pl
11 bit studios
4. Na jakie platformy robicie gry? Do tej pory wydaliśmy gry na: Windows, Mac, Linux, Xbox Live Arcade, PlayStation 3 (poprzez PlayStation Network), iOS, Android, BlackBerry.
5. Gry już wydane. Anomaly Warzone Earth
Funky Smugglers
Sleepwalker's Journey
Anomaly Korea
Anomaly 2
6. Gry w produkcji. Niezapowiedziane Zajebiste Projekty (więcej niż jeden).
7. Liczba zatrudnionych. Na dzień 8 lipca 2013 r. - 30 osób.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Bo jest to nasza pasja i nasz zawód, zarabiamy w ten sposób na życie, czerpiąc przy okazji frajdę. Założyciele firmy mają wieloletnie doświadczenie w tworzeniu gier, chociażby ze studia Metropolis, więc zaczęło się dość dawno. 11 bit studios zrodziło się z chęci tworzenia gier autorskich i możliwości niezależnego ich wydawania w dystrybucji cyfrowej.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Ilu pracowników, tyle odpowiedzi. Paweł Miechowski: - Zrobiłbym grę przygodową ze skrajnie pokręconą historią w skrajnie odjechanej, artystycznej wizualizacji i do podkładania głosu zatrudniłbym Jacka Nicholsona.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kotlet schabowy albo mielony z ziemniakami i surówkami warzywnymi. O dziwo nie jest to pizza.
11. Największy autorytet świata gier. W głosowaniu zwyciężył Gabe Newell.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Przygotowuje się na targi Gamescom 2016 w Kolonii, mając w planach duże bajeranckie stoisko, na które nas stać, bo gry, których produkcję rozpoczęliśmy w 2013 roku, okazały się wielkimi hitami. Następnie we wrześniu 2016 r. jedziemy na Mauritius i sączymy driny z parasoleczkami. W międzyczasie odbywa się Euro 2016, na którym reprezentacja Polski nie gra, bo nas wykluczyli z UEFA za całokształt. Boniek nie pomógł.
14. Czy wydra wygra? Szymon Wydra - skazany na zwycięstwo, blask i chwałę. Jego teksty wychodzą jako tomy poezji, a jego muzyka nie schodzi z pierwszych miejsc list przebojów. Wydro, trwaj wiecznie!
11 bit studios
-
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!