Polscy twórcy gier od A do Z: 11 bit studios

Ogłosiliśmy tę akcję już jakiś czas temu i najwyższa pora wreszcie wystartować. Od dziś codziennie o godzinie 12:00 znajdziecie na Polygamii jedno studio/jednego twórcę (w przypadku osób działających solo) gier. Na liście mamy grubo ponad sto pozycji! Publikować będziemy w kolejności alfabetycznej i, jak widać, wcale nie zaczynamy od litery A...

Polscy twórcy gier od A do Z: 11 bit studios
marcindmjqtx

Gwoli wyjaśnienia: każde studio dostało od nas ankietę z zestawem identycznych pytań. Niektóre są mądre, inne... mniej. Oddajmy głos 11 bit studios.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? 11 bit studios - bity są parzyste, jedenastka nie bardzo, więc zestawienie 11 bit jest nietypowe. Stawiamy sobie za cel mieszanie gatunków gier, tworzenie własnych pomysłów, generalnie wymyślanie nietypowych rozwiązań, szczególnie w dziedzinie gameplayu.

2. Rok założenia. 2009. Gdzieś pod koniec 2009.

3. Gdzie Was znaleźć? Warszawa, ul. Modlińska 6 (3. piętro). Strona: www.11bitstudios.pl

11 bit studios

4. Na jakie platformy robicie gry? Do tej pory wydaliśmy gry na: Windows, Mac, Linux, Xbox Live Arcade, PlayStation 3 (poprzez PlayStation Network), iOS, Android, BlackBerry.

5. Gry już wydane. Anomaly Warzone Earth

Funky Smugglers

Sleepwalker's Journey

Anomaly Korea

Anomaly 2

6. Gry w produkcji. Niezapowiedziane Zajebiste Projekty (więcej niż jeden).

7. Liczba zatrudnionych. Na dzień 8 lipca 2013 r. - 30 osób.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Bo jest to nasza pasja i nasz zawód, zarabiamy w ten sposób na życie, czerpiąc przy okazji frajdę. Założyciele firmy mają wieloletnie doświadczenie w tworzeniu gier, chociażby ze studia Metropolis, więc zaczęło się dość dawno. 11 bit studios zrodziło się z chęci tworzenia gier autorskich i możliwości niezależnego ich wydawania w dystrybucji cyfrowej.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Ilu pracowników, tyle odpowiedzi. Paweł Miechowski: - Zrobiłbym grę przygodową ze skrajnie pokręconą historią w skrajnie odjechanej, artystycznej wizualizacji i do podkładania głosu zatrudniłbym Jacka Nicholsona.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kotlet schabowy albo mielony z ziemniakami i surówkami warzywnymi. O dziwo nie jest to pizza.

11. Największy autorytet świata gier. W głosowaniu zwyciężył Gabe Newell.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Przygotowuje się na targi Gamescom 2016 w Kolonii, mając w planach duże bajeranckie stoisko, na które nas stać, bo gry, których produkcję rozpoczęliśmy w 2013 roku, okazały się wielkimi hitami. Następnie we wrześniu 2016 r. jedziemy na Mauritius i sączymy driny z parasoleczkami. W międzyczasie odbywa się Euro 2016, na którym reprezentacja Polski nie gra, bo nas wykluczyli z UEFA za całokształt. Boniek nie pomógł.

14. Czy wydra wygra? Szymon Wydra - skazany na zwycięstwo, blask i chwałę. Jego teksty wychodzą jako tomy poezji, a jego muzyka nie schodzi z pierwszych miejsc list przebojów. Wydro, trwaj wiecznie!

11 bit studios

-

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.