Polscy gracze inni od wszystkich w badaniu analityków

Firma analityczna PwC opublikowała raport dotyczący stanu polskiego rynku rozrywki i mediów oraz perspektyw jego rozwoju. Znalazło się w nim również miejsce dla gier wideo i dość intrygujących wniosków na temat polskich graczy.

Polscy gracze inni od wszystkich w badaniu analityków

14.09.2016 | aktual.: 14.09.2016 21:25

Większość miejsca w raporcie PwC, o którym donoszą Wirtualne Media, poświęcone jest rzecz jasna na bardziej „tradycyjne” segmenty rynku medialnego czy rozrywkowego. I tak można w nim wyczytać, że ludzie chętniej czytają w internecie niż kupują gazety, telewizja kablowa czy satelitarna nie ma przed sobą jakichś spektakularnych perspektyw rozwoju, a treści wideo coraz chętniej konsumujemy w formie elektronicznej. Czyli - nic szczególnie odkrywczego.

Trochę bardziej ciekawie robi się w miejscu, które poświęcone jest rodzimemu rynkowi gier wideo. Ten bowiem, jak zauważają analitycy PwC, dość wyraźnie różni się od swoich odpowiedników na Zachodzie. I nie chodzi tu tylko o znaczną przewagę sprzedaży tytułów pecetowych nad konsolowymi.

Obraz

W Polsce również znacznie mniejszy niż w krajach Europy Zachodniej jest rynkowy udział przychodów z gier online i mikrotransakcji. Stanowią one zaledwie 27,7 proc. kwoty, generowanej przez segment elektronicznej rozrywki. Dla porównania, na Zachodzie odsetek ten osiągnął już 59 proc. Polscy gracze nie lubią DLC i pobieranych regularnie opłat za granie w ten sam tytuł? Liczby nie kłamią.

Całościowa wartość polskiego rynku gier wideo wyniosła w 2015 roku 425 mln dolarów (wzrost o 7 proc. w stosunku do roku poprzedniego). Analitycy PwC przewidują dalszy wzrost i osiągnięcie pułapu 573 mln dolarów do 2020 roku. Z tej sumy sprzedaż gier na PC i konsole stanowiła 68 proc. (290 mln dolarów), 105 mln. dolarów dołożyły zaś do tortu gry mobilne.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.