Policyjno-realistyczne Ready or Not żyje i ma się dobrze

Strzelanka taktyczna, która obiecuje prawdziwy realizm (a uwielbiamy realizm, realizm jest najlepszy).

Policyjno-realistyczne Ready or Not żyje i ma się dobrze

13.03.2018 19:19

Studio Void Interactive, które w połowie zeszłego roku zapowiedziało nawiązującą do serii Rainbow Six i SWAT grę Ready or Not zapewnia na swojej oficjalnej stronie, że gra wciąż powstaje. Nieznana jest jednak ciągle jej data premiery i platformy docelowe (poza PC), co zdaje się wskazywać, że przed twórcami jeszcze sporo pracy.

Najwyraźniej jednak nie chcą oni, byśmy pomyśleli, że z projektem dzieje się coś niedobrego (w zasadzie w ogóle tak nie myślałem, bo w ogóle zapomniałem, że ta gra powstaje, ale teraz myślę sobie, że może z tym projektem dzieje się coś niedobrego). Piszą więc, że mają pełne ręce roboty, a ich plany nie uległy zmianie. Nie tylko tyle - zostały wręcz poszerzone. Przy okazji pokazują serię materiałów filmowych, prezentujących w akcji tego realistycznego FPS-a, mającego autentycznie przedstawiać policyjne akcje. I piszą o tym, co dotychczas udało im się zrobić.

"Ready Or Not" - SWAT Based Tactical FPS - SWAT AI Clearing w/ Player

Wiele miejsca w materiale poświęcone jest sztucznej inteligencji przeciwników i sojuszników gracza. I tak czterej wspierający go policjanci mają zachowywać się w grze w sposób, wskazujący wyraźnie na to, że są to doskonale wyszkoleni funkcjonariusze SWAT, a nie jedynie przeszkadzający gapie. Mają w realistyczny sposób przechodzić z pomieszczenia do pomieszczenia, ustawiać się w sensownych pozycjach w oczekiwaniu na rozkazy, czy aresztować podejrzanych i przeszukiwać okolicę w poszukiwaniu dowodów, jeżeli otrzymają taki rozkaz.

Dodatkowo mają być w stanie samodzielnie dopasowywać się do sytuacji i autentycznie reagować na niespodziewane zagrożenia. Ich zachowanie zależeć będzie od aktualnego trybu działania. W podstawowym, cichym, będą porozumiewać się szeptem i mniej chętnie sięgną po broń. W trybie dynamicznym, inicjowanym automatycznie podczas walki, zaczną przyjmować bardziej agresywne postawy i chętniej strzelać do potencjalnych celi. Dowódca będzie mógł oczywiście włączyć tryb dynamiczny ręcznie.

"Ready Or Not" - SWAT Based Tactical FPS - Optical Motion Capture Preview

Twórcom zależało również na tym, by równie autentycznie zachowywali się w trakcie akcji cywile i podejrzani. Mają być więc oni nieprzewidywalni, czasami panikując w sytuacji zagrożenia, czasami wręcz przeciwnie - wykorzystując chwilę naszej nieuwagi, by uzbroić się na potrzebę ewentualnej strzelaniny. W trakcie walki przeciwnicy mają mądrze wkorzystywać osłony, dopasowując swoją postawę do wysokości i wytrzymałości bariery, za którą się chowają.

Zespół Void Interactive zapewnia również, że równie wiele uwagi poświęca oprawie gry. Pisze o stosowanych w produkcji technikach Motion Capture. Dzięki wykorzystaniu  wysokiej jakości kamer, używanych chociażby w produkcji MGS-a 5, ruchy postaci w grze nie mają odstawać od tego, do czego przyzwyczaiły nas wysokobudżetowe gry. Dorównywać im mają animacje znajdujących się w otoczeniu obiektów czy używanej przez gracza broni.

"Ready Or Not" - SWAT Based Tactical FPS - Five Seven Reload System

Pracujący nad Ready or Not zespół wspomina również o nowym systemie przeładowywania broni. Poza standardowym przeładowaniem gracz będzie mógł w wymagającej tego sytuacji dokonać szybkiej zmiany magazynku polegającej na szybkim wyrzuceniu aktualnie używanego na ziemię. Przyspieszy to cały proces o 35-60 proc., ale “zgubione” w ten sposób magazynki trzeba będzie później podnieść, jeżeli będziemy je jeszcze chcieli wykorzystać.

Wszystko to brzmi przynajmniej intrygująco i przypomina mi godziny, spędzone kiedyś przy Rainbow Six (tym pierwszym, taktycznym, gdzie trzeba było plany na mapie rysować!) i SWAT 4. Zastanawiam się tylko, czy w dzisiejszych czasach w ogóle miałbym czas i cierpliwość do takiej gry. Szczególnie, że z tym umiłowaniem realizmu różnie u mnie bywa.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.