Policyjno-realistyczne Ready or Not żyje i ma się dobrze

Policyjno-realistyczne Ready or Not żyje i ma się dobrze

13.03.2018 19:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Strzelanka taktyczna, która obiecuje prawdziwy realizm (a uwielbiamy realizm, realizm jest najlepszy).

Studio Void Interactive, które w połowie zeszłego roku zapowiedziało nawiązującą do serii Rainbow Six i SWAT grę Ready or Not zapewnia na swojej oficjalnej stronie, że gra wciąż powstaje. Nieznana jest jednak ciągle jej data premiery i platformy docelowe (poza PC), co zdaje się wskazywać, że przed twórcami jeszcze sporo pracy.

Najwyraźniej jednak nie chcą oni, byśmy pomyśleli, że z projektem dzieje się coś niedobrego (w zasadzie w ogóle tak nie myślałem, bo w ogóle zapomniałem, że ta gra powstaje, ale teraz myślę sobie, że może z tym projektem dzieje się coś niedobrego). Piszą więc, że mają pełne ręce roboty, a ich plany nie uległy zmianie. Nie tylko tyle - zostały wręcz poszerzone. Przy okazji pokazują serię materiałów filmowych, prezentujących w akcji tego realistycznego FPS-a, mającego autentycznie przedstawiać policyjne akcje. I piszą o tym, co dotychczas udało im się zrobić.

"Ready Or Not" - SWAT Based Tactical FPS - SWAT AI Clearing w/ Player

Wiele miejsca w materiale poświęcone jest sztucznej inteligencji przeciwników i sojuszników gracza. I tak czterej wspierający go policjanci mają zachowywać się w grze w sposób, wskazujący wyraźnie na to, że są to doskonale wyszkoleni funkcjonariusze SWAT, a nie jedynie przeszkadzający gapie. Mają w realistyczny sposób przechodzić z pomieszczenia do pomieszczenia, ustawiać się w sensownych pozycjach w oczekiwaniu na rozkazy, czy aresztować podejrzanych i przeszukiwać okolicę w poszukiwaniu dowodów, jeżeli otrzymają taki rozkaz.

Dodatkowo mają być w stanie samodzielnie dopasowywać się do sytuacji i autentycznie reagować na niespodziewane zagrożenia. Ich zachowanie zależeć będzie od aktualnego trybu działania. W podstawowym, cichym, będą porozumiewać się szeptem i mniej chętnie sięgną po broń. W trybie dynamicznym, inicjowanym automatycznie podczas walki, zaczną przyjmować bardziej agresywne postawy i chętniej strzelać do potencjalnych celi. Dowódca będzie mógł oczywiście włączyć tryb dynamiczny ręcznie.

"Ready Or Not" - SWAT Based Tactical FPS - Optical Motion Capture Preview

Twórcom zależało również na tym, by równie autentycznie zachowywali się w trakcie akcji cywile i podejrzani. Mają być więc oni nieprzewidywalni, czasami panikując w sytuacji zagrożenia, czasami wręcz przeciwnie - wykorzystując chwilę naszej nieuwagi, by uzbroić się na potrzebę ewentualnej strzelaniny. W trakcie walki przeciwnicy mają mądrze wkorzystywać osłony, dopasowując swoją postawę do wysokości i wytrzymałości bariery, za którą się chowają.

Zespół Void Interactive zapewnia również, że równie wiele uwagi poświęca oprawie gry. Pisze o stosowanych w produkcji technikach Motion Capture. Dzięki wykorzystaniu  wysokiej jakości kamer, używanych chociażby w produkcji MGS-a 5, ruchy postaci w grze nie mają odstawać od tego, do czego przyzwyczaiły nas wysokobudżetowe gry. Dorównywać im mają animacje znajdujących się w otoczeniu obiektów czy używanej przez gracza broni.

"Ready Or Not" - SWAT Based Tactical FPS - Five Seven Reload System

Pracujący nad Ready or Not zespół wspomina również o nowym systemie przeładowywania broni. Poza standardowym przeładowaniem gracz będzie mógł w wymagającej tego sytuacji dokonać szybkiej zmiany magazynku polegającej na szybkim wyrzuceniu aktualnie używanego na ziemię. Przyspieszy to cały proces o 35-60 proc., ale “zgubione” w ten sposób magazynki trzeba będzie później podnieść, jeżeli będziemy je jeszcze chcieli wykorzystać.

Wszystko to brzmi przynajmniej intrygująco i przypomina mi godziny, spędzone kiedyś przy Rainbow Six (tym pierwszym, taktycznym, gdzie trzeba było plany na mapie rysować!) i SWAT 4. Zastanawiam się tylko, czy w dzisiejszych czasach w ogóle miałbym czas i cierpliwość do takiej gry. Szczególnie, że z tym umiłowaniem realizmu różnie u mnie bywa.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także