Połatanie The Division wcale nie musi być tak proste, jakby się wydawało

Jeśli człowiek z wieloletnim doświadczeniem w projektowaniu trybów multiplayer mówi, że pewnych rzeczy zrobić się nie da, to Ubisoft może mieć potężny problem.

Połatanie The Division wcale nie musi być tak proste, jakby się wydawało
Bartosz Stodolny

Cyrk z The Division coraz bardziej zaczyna mi przypominać to, co działo się z pecetowym Batman: Arkham Knight. Różnica polega na tym, że w przypadku przygód Człowieka Nietoperza chodziło o błędy, które w końcu w większości naprawić się udało. Z oszustami w The Division może być natomiast dużo trudniej.

Glenn Fiedler to specjalista od protokołów sieciowych w grach wideo. Pracował między innymi przy Titanfallu, serii God of War, a także PlayStation: All-Stars czy Journey. Zajmował się też projektowaniem gameplayu w L.A. Noire. Ogólnie ma 18 lat doświadczenia w branży, a jego profil w serwisie linkedin jest naprawdę bogaty.

Po zamieszaniu, które spowodowane zostało przez oszustów i osoby wykorzystujące błędy, Glenn postanowił przyjrzeć się The Division. Sam przyznaje, że gry nie posiada, ale doświadczenie zdobyte w trakcie prac nad innymi tytułami pozwala mu określić skalę problemu „na oko”, a wszystko dość szeroko opisał na swoim blogu.

EPIC 10,000,000 DPS Glitch | The Division | Unlimited DPS Glitch | Ultimate DZ DPS | XBOX|PC|PS4

W powyższym wideo widzimy klasyczny przykład „exploita”, czyli wykorzystania błędu w grze. Choć to niewątpliwie nieprzyjemna sytuacja dla osób grających uczciwie, nie jest tak, że nie da się tego w miarę łatwo poprawić. Gorzej, kiedy Fiedler trafił na inny materiał, tym razem pokazujący wykorzystanie Cheat Engine - popularnego programu do tworzenia w grach własnych „cheatów”.

How to Hack / Exploit | The Division | INFINITE STATS/AMMO | Cheating | Hacking & Exploiting Guide

Wynika z tego, że The Division korzysta z architektury sieciowej opartej o tak zwany model „trusted client networking”. Jeśli faktycznie tak jest, to wyplenienie oszustów i połatanie gry będzie nie tylko trudne, ale wręcz niemożliwe. Przynajmniej w wersji PC.

Dlaczego tak jest? Otóż model „trusted client networking” zakłada, ze serwer „ufa” klientowi w kwestii wykonywanych obliczeń i przekłada je na to, co widzą pozostali gracze. Całkiem nieźle sprawdza się to na konsolach będących zamkniętymi systemami. Gorzej w przypadku pecetów, gdzie gracze mają bezproblemowy dostęp do plików gry i mogą je modyfikować choćby za pomocą programów typu Cheat Engine.

W rzeczywistości powinno to wyglądać tak, że wszystko dzieje się na serwerze. Każdy ruch, trafienie, czy nawet liczba nabojów w magazynku. W ten sposób nawet jeśli ktoś namiesza po swojej stronie, na przykład dając sobie mocniejszy karabin, będzie widział to tylko lokalnie, a w sieci nadal będzie strzelał z broni, którą posiada według serwera.

To oczywiście tylko przypuszczenia, ale powiedzmy sobie szczerze – Glenn Fiedler to nie jakiś anonimowy, „wszystkowiedzący” użytkownik forum, a człowiek z olbrzymim doświadczeniem w gamedevie. Sam co prawda ma nadzieję, że się myli, ale na razie wszystko wskazuje na to, że tak nie jest. A Ubisoft milczy. Zarówno w tej kwestii, jak i w sprawie ewentualnych kar dla oszustów.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościubisoftthe division
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.