Był coś jakby rok 1996. Pojawiały się pierwsze gry RTS. Była * Dune 2*, później* Warcraft* i... Polanie – pierwszy polski RTS. Gra zdobyła niemałą popularność, bowiem jej tematem było życie militarne Słowian, podane z odrobiną humoru, w bardzo lekkiej i przystępnej oprawie. Teraz Reality Pump (twórcy m.in. Earth 2150) w pocie czoła pracują nad jej kontynuacją.Podobnie jak maiło to miejsce w części pierwszej, akcję gry osadzono w starosłowiańskim świecie, który wzbogacono o liczne elementy fantasy. W bogatym i kolorowym świecie gry spotkać będzie można czarowników, wiedźmy, dzielnych wojowników oraz całą plejadę baśniowych istot: od gnomów i olbrzymów poczynając, a na strzygach i smokach kończąc. Słowem, menażeria, jakich mało. I z tym wszystkim trzeba będzie walczyć! Sapkowski może tylko pogwizdać z zachwytu.Polanie II * łączyła będzie w sobie zarówno elementy gier RTS, jak i gatunku RPG. Maksymalnie uproszczony i intuicyjny interfejs umożliwi nawet początkującym graczom błyskawiczne poznanie możliwości gry i szybkie rozpoczęcie rozgrywki bez zbędnego wczytywania się w instrukcję. Każda z postaci jest niepowtarzalna - wszystkie w trakcie gry zdobywać doświadczenie, co pozwalało będzie na ich rozwój, a zdobywany w boju ekwipunek znaczne podnosi ich walory wojskowe.Gra posiada w pełnie trójwymiarową grafikę, która wykorzystuje wszystkie możliwości nowoczesnych kart graficznych. Dzięki temu wygląd świata, budowli i postaci oraz zaklęcia, magiczne przedmioty, zmieniające się warunki pogodowe i inne efekty specjalne uzyskają nową jakość, tworząc jednocześnie niepowtarzalny klimat gry.Na grę składać się będą trzy kampanie, które wzajemnie uzupełniają się, tworząc jedną całość fabularną gry. Historia opowiadana w drugiej części Polan* dotyczy księcia Mirko – młodego władcy, którego włościami sobie co nieco porządzimy. Każda z kampanii rozpoczynać się będzie i kończyć filmem prezentującym fabułę oraz podsumowującym historię, której Mirko stał się świadkiem i twórcą.W * Polanach* pojawi się ponadto rozbudowany tryb potyczki i gry sieciowej. Da to graczowi dodatkowe możliwości przetestowania swoich zdolności taktycznych i zmierzenia się nie tylko z AI, lecz również z umiejętnościami innych graczy. Gra sieciowa oferować będzie kilka różnych trybów rozgrywki, w każdym z nich do osiągnięcia zwycięstwa wymagane jest spełnienie innych warunków.Gra dzieje się w środowisku 3D. Wszystkie postacie, budynki i inne elementy gra wykonane są jako modele trójwymiarowe. Gracz ma możliwość sterowania kamerą, dowolnego jej obracania i pochylania.Muzyka pełni w grze bardzo dużą rolę budując nastrój i informując gracza o zagrożeniu. Ścieżka dźwiękowa zmienia się dynamicznie w zależności od rozwoju akcji. W nocy słychać spokojne utwory z elementami nocnego tła dźwiękowego (pohukiwanie sowy, cykanie świerszczy, wycie wilków), w dzień muzyka zmienia się na skoczną ludową muzyczkę, która potrafi przejść w ponure dźwięki zagrożenia, gdy zbliża się wróg.