Polacy przejmują Świat mroku. Different Tales, Draw Distance i soczyste 80 minut panelu dyskusyjnego na PAX 2020
World of Darkness to masywne uniwersum RPG, w ramach którego powstało niemal 1000 papierowych gier RPG - z Vampire: The Masquerade na czele. Ale hej, są też giereczki!
Klasyczne, papierowe RPG, książki, albumy, planszówki - to w tym otoczeniu najlepiej się czują istoty mroku z World of Darkness. Ale gier nie brakuje, a "Vampire: The Masquerade - Bloodlines" z 2004 r. do dziś jest hołubiony. Na część drugą jeszcze poczekamy - i to być może długo, bo część ekipy od "Bloodlines 2" w wakacje odeszła ze studia, za to mamy 3 obiecujące tytuły indie. I dwa z Polski.
To "Werewolf: Heart of the Forest" od Different Tales oraz "Vampire: The Masquerade – Shadows of New York" od Draw Distance. Do kompletu szwedzkie "Wraith: The Oblivion – Afterlife" od Fast Travel Games. Jak widać po obrazku wyżej, w zapowiadanym przez nas panelu wziął też udział znany na Poly łowca wampirów i wydawca gier "Differentów" - Piotr Gnyp.
Vampires, Wraith, and Werewolves - the next generation of indie World of Darkness games
"Vampire: The Masquerade - Shadows of New York" jest już dostępne od 10 września na PC, PS4, XONE i Switcha. Na "Werewolfa" czekamy do 4 lutego 2021 (te same platformy plus PS5 i XSX), a na "Wraith" wyjdzie w jeszcze niesprecyzowanym momencie w 2021 roku.
Wrażenia Adama z "wilkołaka w Białymstoku" są bardzo pozytywne, a do świata nowojorskich cieni wyruszyła Klaudia, które opisywała w grudniu "Coteries of New York". Recenzja za dni parę.