Polacy najczęściej poszukują konsol Sony, przynajmniej na Skąpcu

Polacy najczęściej poszukują konsol Sony, przynajmniej na Skąpcu

Polacy najczęściej poszukują konsol Sony, przynajmniej na Skąpcu
marcindmjqtx
12.03.2009 18:30, aktualizacja: 08.01.2016 13:46

Blog.zSieci.net przygotował zestawienie najbardziej poszukiwanych produktów w serwisie Skapiec.pl. Najbardziej poszukiwanych nie oznacza oczywiście najchętniej kupowanych, ale - jak to ujął autor artykułu, Bartosz Kaczmarek - to co nas tak bardzo interesuje możemy uznać za obiekt pożądania lub produkt, który właśnie chcemy kupić [...] Dane dotyczą okresu od listopada zeszłego roku do lutego 2009. Skapiec.pl może pochwalić się dwumilionową bazą unikalnych użytkowników miesięcznie, co w teorii powinno stanowić jakąś próbkę reprezentatywną. Nas oczywiście zainteresowały wyniki konsol.

Wyniki jednoznacznie pokazują, że największym i niezmiennym zainteresowaniem cieszy się sprzęt Sony. Prawie 2/3 klientów poszukuje PS3, PSP lub PS2, 1/4 chce Xboxa 360, z kolei niecałe 10% - Wii. Równocześnie te dane stoją w sprzeczności z wynikami sprzedaży (tak, po części szacunkowej) konsol w Polsce w 2008 roku, gdzie Sony owszem przoduje jako marka, ale nie aż tak znacząco. Powodów takiej sytuacji może być naprawdę wiele i ciężko znaleźć jeden właściwy. Być może, zaprzeczając cytowanym w pierwszym akapicie zdaniu, klienci w ostateczności wcale nie decydują się na zakup poszukiwanego towaru (sam skłaniam się ku tej opcji, przeglądanie stron to jedno, zakup - drugie). Możliwe też że użytkownicy serwisu Skapiec.pl gorzej orientują się w temacie konsol, stąd też dla nich synonimem maszyny do grania jest właśnie PlayStation. Przewaga Sony jest jednak bezdyskusyjna w tym zestawieniu. Przy okazji, tak duże zainteresowanie niedostępnym już modelem 40GB pokazuje, że w Polsce cena odgrywa wciąż istotną rolę przy poszukiwaniu pożądanego produktu.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)