Podział na single-player i multiplayer to przeżytek

W wywiadzie dla Gamasutry Edward Stern, projektant z firmy Splash Damage, wypowiedział się na temat podejścia swojego studia do tworzenia gry Brink oraz do trybów single i multiplayer. Według niego, taki podział jest już kompletnie przestarzały.

Podział na single-player i multiplayer to przeżytek
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

To po prostu głupie. Są gry z osobnymi plikami wykonawczymi, zupełnie innym doświadczeniem, a całkiem innym systemem sterowania. W zasadzie dlaczego? To szaleństwo. Nie ma żadnego powodu.

To absurdalne, że całkowicie oddzielamy online, offline, single-player, multiplayer. To już przeszłość. Nie ma powodu, żeby dalej tak robić.

Są naprawdę, naprawdę dobre gry - gramy w nie naprawdę dużo - gdzie poprostu idziesz zawsze po jednej linii i to naprawdę satysfakcjonujące, ale za każdym razem z tych samych drzwi wychodzi ten sam gość. I nie bardzo jest sens grać w tę grę ponownie, chyba że będzie trudniejsza, na czas i tak dalej.W Brink za każdym razem, gdy gracz będzie online, do twojej gry solo dołączyć będzie mógł jeden z twoich znajomych, zastępując któregoś z NPCów. Stern dodał, że w poprzedniej grze firmy, Enemy Territory: Quake Wars, AI była tak dobra, że podczas przezentacji gracze brali boty za ludzi, a ludzi za boty.

Cóż, o ile Stern ma rację, że osobne systemy sterowania w obu trybach to przesada, to jednak zdecydowanie nie zgadzam się z nim w pozostałych kwestiach. Podział na tryby single player i multiplayer to żaden absurd. Zazwyczaj wolę grać sam i nieszczególnie chcę, żeby inni mogli dołączać do gry za każdym razem, gdy gram, niezależnie od tego, jak dobry jest tryb gry wieloosobowej. Nawet jeśli ma to sens w przypadku Brink, to jak dla mnie nie ma szczególnego sensu krytykowanie innych deweloperów za to, że nie wygląda to podobnie w innych grach.

[Warto też przypomnieć o nieco odmiennym podejściu do tego problemu, jakie zaprezentowano w - niestety skasowanym - The Crossing - przyp PG]

Naszą relację z pokazu Brink możecie przeczytać tutaj.

[via Gamasutra]

Paweł Dembowski

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne