Podsumowanie pierwszego dnia IGN Expo. (Prawie)wszystko w jednym miejscu!
Niby nie ma E3, ale jest totalnie, jak podczas E3.
Odwołanie tegorocznego Electronic Entertainment Expo było jednym z kilku katalizatorów dyskusji na temat sensu organizowania fizycznych pokazów gier wysokobudżetowych, choć miało to tak naprawdę wpływ na całą branżę. Sam ruch ESA był oczywiście koniecznością (nie zapominajmy, że dalej po wielu zakątkach świat hula koronawirus), ale dla nas, zwykłych graczy, którzy do Los Angeles i tak by się nie wybrali, niewiele się zmieniło.
Dalej serwowane są nam tony zwiastunów, zapowiedzi materiałów z rozgrywki czy wywiadów z deweloperami. Fakt, w nieco innej formie, ze zdecydowanie mniejszą pompą (co chyba nie jest takie złe, przynajmniej ograniczono "cringe" do absolutnego minimum) i pod inną banderą (tudzież logiem), ale ostatecznie dostajemy to, co w poprzednich latach.
A co konkretnie? Na wczorajszym IGN Expo – Summer of Gaming pokazano dużo dobra, a to przecież nie wszystko, bo dziś o 22:00 Sony zaplanował swój pokaz, który będzie się odbywał równolegle do drugiej prezentacji w ramach inicjatywy IGN-u. A to dopiero wierzchołek góry lodowej, bo w ciągu najbliższych kilku dni będziemy zalewani prawdziwą lawiną treści, lepszej i gorszej jakości. Przyznam się szczerze, że już się boję, ale miejmy nadzieję, że jakoś to wszyscy przetrwamy.
Podsumowanie pierwszego dnia IGN Expo czas zacząć
Tymczasem zapraszam do podsumowania pierwszej prezentacji. Postaram się wrzucić tu wszystko (jeśli o czymś zapomnę, to serdecznie przepraszam), ale oddzielny wpis dostanie na pewno Mortal Shell.
Na pierwszy ogień pójdą materiały z rozgrywki, zarówno te omawiane przez prowadzących, jak i "gołe". W przypadku, gdy najpierw pokazano zwiastun, a później dołączono omówienie rozgrywki, to będę serwował oba materiały na raz, co by nie wprowadzać zbytniego chaosu w i tak już chaotycznym dniu.
Borderlands 3: Bounty of Blood, czyli trzecie rozszerzenie do najnowszej gry Gearboksu
Matt Cox, dyrektor kreatywny studia, w 10-minutowym wywiadzie opowiada o nowościach, jakie czekają na nas w kolejnym DLC do Borderlands 3, które pojawi się już 25 czerwca na wszystkich platformach.
Borderlands 3: Bounty of Blood - Gameplay Interview | Summer of Gaming 2020
A tutaj coś dla fanów slashero-strzelanin – Metal: Hellsinger
Wygląda naprawdę dobrze, a jak zapewnia David Goldfarb, deweloper ze studia The Outriders, będzie to połączenie gry rytmicznej z satysfakcjonującym FPS-em. Całość bardzo mocno przypomina Bright Memory, polskiego Elderborna czy Bulletstorma, więc jak najbardziej są to dobre inspiracje. Wstępna premiera zaplanowana jest na 2021; planowane platformy to PC i konsole zarówno obecnej, jak i następnej generacji.
Metal: Hellsinger - Official Reveal Trailer | Summer of Gaming 2020
Metal Hellsinger Gameplay Interview | Summer of Gaming 2020
Ciekawych platformerów nigdy za wiele, a Demon Turf zapowiada się naprawdę dobrze
Twórcy Slime-Sana, studio Fabraz, postanowili porzucić dwuwymiarową rzeczywistości i aktualnie przygotowują się do wydania Demon Turfa, będącego puzzle platformerem. Kreska i sam styl wyglądają nieźle, ale to w zasadzie tyle, co można powiedzieć na tym etapie.
Demon Turf - Official Reveal Trailer | Summer of Gaming 2020
Gra pojawi się, albo na końcu tego roku, albo na początku przyszłego (deweloperzy ciągle nad nią pracują, a prezentowane materiały pochodzą z wersji alfa). Przewidywane platformy to PC (zarówno Steam, jak i Epic Games Store), Xbox One i Xbox Series X, a także Switch (na razie brak informacji o wydaniu na konsole Sony).
Demon Turf - Gameplay Interview | Summer of Gaming 2020
The Waylanders prezentuje swoje wdzięki na aż dwóch materiałach
"Gra RPG inspirowana największymi klasykami gatunku" trafi do wczesnego dostępu na Steamie już 16 czerwca i najprawdopodobniej przeleży tam spokojnie przez najbliższy rok.
The Waylanders - Official Gameplay Trailer | Summer of Gaming 2020
The Waylanders - Early Access Impressions | Summer of Gaming 2020
"Work together or die together", czyli krwawe GTFO z ponad 5-minutową prezentacją
Gra pojawiła się na Steamie pod koniec zeszłego roku, a twórcy postanowili pokazać, co czeka nas w trzecim, darmowym rozszerzeniu, które pojawi się już 11 czerwca.
GTFO Exclusive Gameplay | Summer of Gaming 2020
Co powiecie na połączenie Diablo, z RTS-em i grą typu “tower defense”? The Riftbreaker wygląda nieźle, ale liczę na więcej materiałów w przyszłości
Produkcja polskiego EXOR Studios wygląda jak coś, w co można wsadzić dziesiątki godzin, a i tak będzie to zaledwie promil tego, co oferuje całość. Tytuł pojawi się na Steamie do końca 2020 roku.
The Riftbreaker - 5 Minutes of Gameplay | Summer of Gaming
Avalanche Studio wraca z kolejną zwariowaną grą, którą jest Second Extinction
11-minutowy materiał przedstawia wstępna założenia gry – będzie to kooperacyjny FPS (do trzech osób), w którym przyjdzie nam zapolować na dinozaury i inne tego typu stwory, wykorzystując do tego zdobycze współczesnej technologii w dziedzinie szeroko pojętych militariów. Data premiery nie jest jeszcze znana, ale tworzona jest z myślą tylko o konsolach Microsoftu. Nie powiem, ciekawy ruch.
Second Extinction: 11 Minutes of Gameplay & Dev Interview | Summer of Gaming 2020
A tu kolejna polska gra, czyli Observer: System Redux
Materiał z rozgrywki wygląda naprawdę dobrze, a jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem Bloober Team, to jeszcze w tym roku zagramy w odświeżoną wersję gry na Xbox Series X i PlayStation 5.
Observer System Redux - Exclusive Gameplay Demo | Summer of Gaming 2020
Yakuza: Like a Dragon pręży się i wygina na aż 14-minutowym materiale
Tytuł doczeka się wydania na zachodzie jeszcze w tym roku na komputerach osobistych i konsolach obecnej generacji (planowana jest również premiera na Xbox Series X).
Yakuza: Like a Dragon: 14 Minutes of Gameplay & Dev Interview | Summer of Gaming 2020
Na zakończenie pierwszego segmentu, materiał z Rustlera od polskiego Jutsu Games
Kolejna porcja informacji o “polskim GTA” na ponad 8-minutowym materiale.
Rustler (Grand Theft Horse) - 8 Minutes of Gameplay | Summer of Gaming
A teraz przyszedł czas na segment zwiastunowy, który otworzymy…
…zapowiedzią Chivalry 2
Torn Banner Studios nie przestaje eksplorować tematu pojedynków rycerskich i zapowiada Chivalry II, o którym wiemy na razie tyle, że możemy oczekiwać więcej tego samego, ale tym razem nie tylko na komputerach osobistych, ale również konsolach (i to zarówno obecnej jak i przyszłej generacji). Co ważne, twórcy już teraz zapowiadają crossplay pomiędzy wszystkimi platformami, więc zdecydowanie jest na co czekać.
Chivalry 2 - Official Console Announcement Trailer | Summer of Gaming 2020
Werewolf: The Apocalypse – Earthblood, czyli kolejna porcja Świata Mroku, ale tym razem serwowana od twórców serii Styx
No, może z tą "serią" faktycznie trochę przesadziłem, bo to raptem dwie gry, ale nie to jest w tej chwili ważne. O wejściu studia Cyanide w uniwersum "World of Darkness" wiemy już od października zeszłego roku, kiedy to na PDXCON-ie zaprezentowaną pierwszą zajawkę gry, ale teraz dostaliśmy w końcu pełnoprawny zwiastun. Filmowy i nie zdradzający za wiele informacji o samej grze, ale lepsze to niż nic. Tak czy inaczej, czekamy na dalsze informacje, które mają pojawić się 7 lipca w ramach wydarzenia Nacon Connect.
Werewolf the Apocalypse - Earthblood Official Cinematic Trailer | Summer of Gaming 2020
Kolejna porcja Wasteland 3
A premiera już 28 sierpnia na wszystkich wiodących platformach za wyjątkiem Switcha.
Wasteland 3: Factions of Colorado - Official Trailer | Summer of Gaming 2020
Alex Kidd in Miracle World DX, czyli powrót kultowej platformówki
To znaczy, sam nie grałem, ale skoro właściciel marki zdecydował się na powrót to znaczy, że jest to coś, co chwyci. Przekonamy się o tym w 2021 roku, kiedy to gra ukaże się na większości platform (na razie wiadomo o PC, Switchu, a także konsolach Sony i Microsoftu).
Alex Kidd in Miracle World DX - Official Reveal Trailer | Summer of Gaming 2020
Beyond Blue, czyli Abzu, ale bez starożytnych ruin
Deweloperzy z E-Line Media chcą skupić się przede wszystkim na doświadczeniu, jakie oferuje przemierzanie podwodnych głębin. Gra miała już swoją premierę w kwietniu na urządzeniach mobilnych z iOS-em, a 11 czerwca zawita na komputery osobiste, PlayStation 4 i Xboksy One.
Beyond Blue - Official Launch Trailer | Summer of Gaming 2020
O, a tutaj zapowiedź Pathfinder: Kingmaker Definitive Edition na konsole
Gra pojawi się na PlayStation 4 i Xboksa One już 18 sierpnia.
Pathfinder: Kingmaker - Official Trailer | Summer of Gaming 2020
Starcia kosmicznych myśliwców w Dual Universe
To MMORPG od niezależnego studia Novaquark pojawiło się w 2018 roku we wczesnym dostępie na Steamie, a już w przyszłym roku mamy doczekać się oficjalnej premiery. Poniżej zwiastun prezentujący walki w kosmosie, co ma być tylko jednym z wielu elementów całej gry.
Dual Universe - We Shall Fight (PvP Trailer) | Summer of Gaming 2020
Voidtrain, czyli kooperacja, strzelanie, podniebne pociągi i wielkie, latające stwory
Produkcja studia Nearga nie wygląda co prawda dzisiejszo, ale ocenianie książki po okładce byłoby przecież grzechem, dlatego poczekajmy do jesieni, kiedy to gra pojawi się na Steamie.
Voidtrain - Official Trailer | Summer of Gaming 2020
No, wreszcie koniec. To ja zabieram się za resztę rzeczy, a poniżej łapcie jeszcze transmisję z całego wydarzenia.
FULL IGN Expo Day 1 Presentation | Summer of Gaming 2020
Bartek Witoszka