Podróż rządzi i dzieli nagrodami Game Developers Conference
Powódź nagród zalewa Thatgamecompany.
I to dosłownie. Podróż dostała wcześniej osiem nagród DICE, pięć nagród BAFTA, było nominowane do Grammy, dostało pięć nagród GameCity o trzy Video Game Awards.
Warto jednak pamiętać, że proces powstawania gry nie wyglądał tak różowo. Dlatego jeśli jeszcze nie kupiliście Podróży - zróbcie to. Nie może być tak, że powszechnie nagradzana i doceniana produkcja kiepsko się sprzedaje.
A pozostałe nagrody?
Steve "Slug” Russell, twórca Spacewar! dostał Nagrodę Pioniera za ten właśnie efekt pracy na MIT w 1962 r.
Chris Melissinos dostał Nagrodę Ambasadora za zorganizowanie wystawy Smithsonian's Art of Video Games
Zaś Byli pracownicy Bioware dr Ray Muzyka i dr Greg Zeschuk odebrali z rąk eksszefa EA, Johna Riccitiello, nagrodę za osiągnięcia życiowe.
A tak wyglądali nominowani i nagrodzeni we wszystkich kategoriach:
Gra roku
- Dishonored (Arkane Studios/Bethesda Softworks)
- The Walking Dead (Telltale Games)
- Mass Effect 3 (BioWare/Electronic Arts)
- XCOM: Enemy Unknown (Firaxis Games/2K Games)
- Podróż (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
Najbardziej innowacyjna
- Mark of the Ninja (Klei Entertainment/Microsoft Studios)
- Podróż (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
- FTL: Faster Than Light (Subset Games)
- The Unfinished Swan (Giant Sparrow/Sony Computer Entertainment)
- ZombiU (Ubisoft Montpellier/Ubisoft)
Najlepszy dźwięk i muzyka
- Podróż (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
- Hotline Miami (Dennaton Games/Devolver Digital)
- Sound Shapes (Queasy Games/Sony Computer Entertainment)
- Assassin's Creed 3 (Ubisoft Montreal/Ubisoft)
- Halo 4 (343 Industries/Microsoft Studios)
Najlepszy debiutant
- Humble Hearts (Dust: An Elysian Tail)
- Polytron Corporation (Fez)
- Giant Sparrow (The Unfinished Swan)
- Subset Games (FTL: Faster Than Light)
- Fireproof Games (The Room )
Najlepsza gra z cyfrowej dystrybucji
- The Walking Dead (Telltale Games)
- Spelunky (Derek Yu/Andy Hull)
- Trials: Evolution (RedLynx/Microsoft Studios)
- Mark Of The Ninja (Klei Entertainment/Microsoft Studios)
- Podróż (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
Najlepszy projekt
- Dishonored (Arkane Studios/Bethesda Softworks)
- Mark Of The Ninja (Klei Entertainment/Microsoft Studios)
- Spelunky (Derek Yu/Andy Hull)
- Podróż (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
- XCOM: Enemy Unknown (Firaxis Games/2K Games)
Najlepsza gra na sprzęt przenośny
- Gravity Rush (SCE Japan Studio/Sony Computer Entertainment)
- Hero Academy (Robot Entertainment)
- Sound Shapes (Queasy Games/Sony Computer Entertainment)
- The Room (Fireproof Games)
- Kid Icarus: Uprising (Sora/Nintendo)
Najlepsza narracja/fabuła
- Spec Ops: The Line (Yager Entertainment/2K Games)
- Mass Effect 3 (BioWare/Electronic Arts)
- Dishonored (Arkane Studios/Bethesda Softworks)
- The Walking Dead (Telltale Games)
- Virtue's Last Reward (Chunsoft/Aksys Games)
Najlepsza technologicznie
- Far Cry 3 (Ubisoft Montreal/Ubisoft)
- PlanetSide 2 (Sony Online Entertainment)
- Halo 4 (343 Industries/Microsoft Studios)
- Call of Duty: Black Ops 2 (Treyarch/Activision)
- Assassin's Creed 3 (Ubisoft Montreal/Ubisoft)
Najlepsza wizualnie
- Borderlands 2 (Gearbox Software/2K Games)
- Podróż (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
- Far Cry 3 (Ubisoft Montreal/Ubisoft)
- Dishonored (Arkane Studios/Bethesda Softworks)
- Halo 4 (343 Industries/Microsoft Studios)
Paweł Kamiński
[Polygon]