Po pokazie: DJ Hero 2
Pierwsza część DJ Hero zdobyła w 2009 roku tytuł najlepiej sprzedającej się nowej marki na rynku. Pojawienie się sequela było więc pewne, nawet pomimo zapowiedzi zmniejszenia liczby gier muzycznych, wydawanych przez Activision. W Londynie mogłem porozmawiać z twórcami i poznać kilka szczegółów dotyczących DJ Hero 2.
10.06.2010 | aktual.: 07.01.2016 15:57
Druga część gry nie będzie rewolucją. FreeStyleGames jest bardzo zadowolone z pochwał, które zebrało DJ Hero, nie tylko wśród graczy i recenzentów, ale również w środowisku muzycznym. Dzięki temu nie ma problemów z namówieniem do współpracy największych wytwórni i artystów. W drugiej części gry pojawią się między innymi Deadmou5 (jako grywalna postać), Lady Gaga, Dr. Dre, Chemical Brothers, Kanye West.
W jednym z zestawów jakie pojawią się na sklepowych półkach znajdziemy więc (poza samą grą oczywiście) dwa kontrolery oraz mikrofon. Gdy zapytałem producentów o to, czy śpiewanie do miksowanych w czasie rzeczywistym utworów nie będzie karkołomnym zadaniem, odpowiedzieli, że nie będzie to aż takie straszne. Niektóre piosenki nadają się do tego lepiej, inne gorzej, ale autorzy obiecują zadbanie o to, by każda sprawiała przyjemność.
W DJ Hero 2 pojawi się również znany z ostatnich części Guitar Hero tryb Party Play. Przypominam, że zamienia on konsolę w "szafę grającą", a gdy ktoś z imprezowiczów nagle zapragnie zabawić się w DJ'a czy pośpiewać do muzyki, na ekranie pojawi się odpowiednia ścieżka. Nawet w trakcie trwania piosenki. Nie można w tym trybie "przegrać", liczy się jedynie dobra zabawa. Ogółem do gry dodanych zostanie 6 trybów wieloosobowych, w których gracze mogą razem tworzyć muzykę lub walczyć ze sobą na punkty. A co twórcy przygotowali dla bardziej doświadczonych graczy?
Drobne kroki w dobrą stronę Gra tworzona jest w dwóch miejscach. O ile w Lemington Spa pracują programiści, graficy i projektanci, to w Londyńskim oddziale FreeStyleGames nie znajdziemy nikogo, kto stworzyłby wcześniej jakąś grę. Zamiast tego pracuje tam 20 profesjonalnych DJ'ów, którzy odpowiedzialni są za to, by zabawa była odpowiednio zbalansowana i oferowała jak najwięcej fanom muzyki klubowej. Dla doświadczonych graczy, kluczową nowinką w drugiej części gry będzie zapewne postawienie na freestyle. Gracz będzie miał o wiele większy wpływ na muzykę, dzięki dowolnemu scratchowaniu, zabawie dostępnymi samplami i miksowaniu utworów. Wybierać będziemy mogli z 70 miksów stworzonych na bazie 100 utworów.
Autorzy przyjrzeli się również poziomom trudności gry. Poprzednio niektórzy narzekali, że jest zbyt łatwo. Większość graczy trzymała się jednak poziomu medium. W DJ Hero 2 dostaniemy do wyboru pięć opcji ustawienia trudności, a tryb kariery ma oferować płynniejsze stopniowanie wyzwań. Drobnych poprawek doczeka się również kontroler, choć w gruncie rzeczy zmieni się niewiele. Dopracowana zostanie czułość crossfadera, a całość ma mieć mniejszą tendencję do psucia się.
Jeśli liczyliście na rozbudowanie opcji związanych z gitarą, to czeka Was zawód. Niewykluczone, że w przyszłości FreeStyleGames postawi na bardziej rockowe miksy w Dj Hero, ale jeszcze nie teraz. Na razie pozostaniemy w klimatach hip hopu i muzyki elektronicznej, której ma być tym razem odrobinę więcej.
Zmienić ma się system wydawania dodatków. To jeden z elementów, z którego autorzy gry nie byli zadowoleni przy okazji części pierwszej. Teraz dostawy nowego materiału mają być bardziej regularne, a płatne dodatki będą uzupełniane darmowymi paczkami sampli itp. Pierwszy zestaw utworów pojawi się już momencie premiery gry.
DJ Hero 2 wygląda na modelowy sequel. Pozbawiony większych zmian, ale dopracowany w miejscach, w których poprzednio czegoś brakowało. Nowe tryby, freestyle i otwarcie się na rozgrywkę online na pewno wystarczą, by fani części pierwszej czuli się usatysfakcjonowani.
Maciej Kowalik