Plotki o śmierci PC po raz kolejny okazały się mocno przesadzone. Jest jednak pewien haczyk

Jak wynika z raportu, opublikowanego przez firmę analityczną SuperData, rynek gier PC jest znacznie większy, niż powszechnie się przypuszcza. W gruncie rzeczy jest nawet największy.

Plotki o śmierci PC po raz kolejny okazały się mocno przesadzone. Jest jednak pewien haczyk

27.01.2016 | aktual.: 29.01.2016 16:57

Według danych, którepodało niedawno NPD, całkowita wartość rynku gier wideo dla USA wynosi 5,17 miliarda dolarów. Szacunki tejfirmykrytykowane są od dawna za pomijanie sprzedaży cyfrowej i teraz w końcu wiemy, jak bardzo zafałszowuje to rynek. Przynajmniej jeżeli założymy, że metody stosowane przez SuperData są wiarygodne.

Jak bowiem podaje firma, która - jak twierdzi - w swoich badaniach opiera się na danych pobranych od dziesiątków milionów graczy, jak również wydawców, developerów, a nawet firm pośredniczących w płatnościach - całkowity rynek gier cyfrowych na PC wyniósł w zeszłym roku 32 miliardy dolarów. Pod względem generowanych zysków platforma ta wciąż przewyższa nawet telefony komórkowe (według tego samego raportu gry mobilne zarobiły 25 miliardów

Jak bowiem podaje firma, która - jak twierdzi - w swoich badaniach opiera się na danych pobranych od dziesiątków milionów graczy oraz wydawców, developerów, a nawet firm pośredniczących w płatnościach - całkowity rynek gier cyfrowych na PC wyniósł w zeszłym roku 32 miliardy dolarów. Pod względem generowanych zysków platforma ta wciąż przewyższa nawet telefony komórkowe (według tego samego raportu gry mobilne zarobiły 25 miliardów).

Z kolei rynek konsolowy, według innego raportu - przygotowanego przez firmę NewZoo - zamyka się w 25,1 miliarda dolarów (na całym świecie). Należy wziąć tu pod uwagę dwie rzeczy - raport SuperData uwzględnia wyłącznie sprzedaż cyfrową, a ten drugi - wyłącznie pudełkową. Wydaje się to jednak nieźle pokrywać ze zwyczajami graczy - pecetowi coraz rzadziej kupują w tradycyjnych sklepach, konsolowi - raczej nie przerzucili się jeszcze na online.

Tak czy inaczej pokazuje to, że rynek gier na PC trzyma się bardzo mocno i pod względem generowanych przychodów bije nawet komórki, uznawane przez wszystkich za najbardziej rozwojowe.

A teraz łyżka dziegciu w tej beczce miodu.

Na tak dobrywynikgier PC składają się w większości gryMMOz rodzaju „free to play” (ponad 50 proc.) i przeglądarkowe gry społecznościowe (25 proc.). Naszym drogim, „normalnym” grom zostaje niecałe 25 proc. i w tym momencie nie wyglądają już przy konsolach tak dobrze. Jedynym „tradycyjnym” tytułem na liście najlepiej zarabiających gier 2015 roku jest w raporcie SuperData GTA V.

Ale cóż, bierze się, co się dostaje.

[źródło:ArsTechnica]

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościrynek gier pcsuperdata
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.