Plotki o śmierci PC po raz kolejny okazały się mocno przesadzone. Jest jednak pewien haczyk
Jak wynika z raportu, opublikowanego przez firmę analityczną SuperData, rynek gier PC jest znacznie większy, niż powszechnie się przypuszcza. W gruncie rzeczy jest nawet największy.
27.01.2016 | aktual.: 29.01.2016 16:57
Według danych, którepodało niedawno NPD, całkowita wartość rynku gier wideo dla USA wynosi 5,17 miliarda dolarów. Szacunki tejfirmykrytykowane są od dawna za pomijanie sprzedaży cyfrowej i teraz w końcu wiemy, jak bardzo zafałszowuje to rynek. Przynajmniej jeżeli założymy, że metody stosowane przez SuperData są wiarygodne.
Jak bowiem podaje firma, która - jak twierdzi - w swoich badaniach opiera się na danych pobranych od dziesiątków milionów graczy, jak również wydawców, developerów, a nawet firm pośredniczących w płatnościach - całkowity rynek gier cyfrowych na PC wyniósł w zeszłym roku 32 miliardy dolarów. Pod względem generowanych zysków platforma ta wciąż przewyższa nawet telefony komórkowe (według tego samego raportu gry mobilne zarobiły 25 miliardów
Jak bowiem podaje firma, która - jak twierdzi - w swoich badaniach opiera się na danych pobranych od dziesiątków milionów graczy oraz wydawców, developerów, a nawet firm pośredniczących w płatnościach - całkowity rynek gier cyfrowych na PC wyniósł w zeszłym roku 32 miliardy dolarów. Pod względem generowanych zysków platforma ta wciąż przewyższa nawet telefony komórkowe (według tego samego raportu gry mobilne zarobiły 25 miliardów).
Z kolei rynek konsolowy, według innego raportu - przygotowanego przez firmę NewZoo - zamyka się w 25,1 miliarda dolarów (na całym świecie). Należy wziąć tu pod uwagę dwie rzeczy - raport SuperData uwzględnia wyłącznie sprzedaż cyfrową, a ten drugi - wyłącznie pudełkową. Wydaje się to jednak nieźle pokrywać ze zwyczajami graczy - pecetowi coraz rzadziej kupują w tradycyjnych sklepach, konsolowi - raczej nie przerzucili się jeszcze na online.
Tak czy inaczej pokazuje to, że rynek gier na PC trzyma się bardzo mocno i pod względem generowanych przychodów bije nawet komórki, uznawane przez wszystkich za najbardziej rozwojowe.
A teraz łyżka dziegciu w tej beczce miodu.
Na tak dobrywynikgier PC składają się w większości gryMMOz rodzaju „free to play” (ponad 50 proc.) i przeglądarkowe gry społecznościowe (25 proc.). Naszym drogim, „normalnym” grom zostaje niecałe 25 proc. i w tym momencie nie wyglądają już przy konsolach tak dobrze. Jedynym „tradycyjnym” tytułem na liście najlepiej zarabiających gier 2015 roku jest w raporcie SuperData GTA V.
Ale cóż, bierze się, co się dostaje.
[źródło:ArsTechnica]
Dominik Gąska