PlayStation Move już w polskim komiksie jest

Po raz kolejny okazuje się, że fikcja wyprzedza rzeczywistość: bohaterowie polskich komiksów już dzisiaj bawią się PlayStation Move, a my musimy czekać. Powyższy fragment pochodzi z najnowszego odcinka przygód Człowieka Paroovki opublikowanego w trzecim numerze magazynu komiksowego Karton.

PlayStation Move już w polskim komiksie jest
marcindmjqtx

26.04.2010 | aktual.: 08.01.2016 13:54

Magazyn miał swoją premierę w miniony weekend, podczas festiwalu Komiksowa Warszawa, gdzie miałem przyjemność porozmawiać z autorem przygód Paroovki, Markiem Lachowiczem. Który zresztą, jak można się domyślać, sam jest graczem i z dumą opowiadał, że podczas telepania się pociągiem do Stolicy wreszcie udało mu się skończyć Final Fantasy VII na PSP.

O PlayStation Move nie rozmawialiśmy, bo dopiero później dorwałem się do trzeciego numeru Kartonu. Kto wie, może to pierwszy na świecie komiks, niekierowany bezpośrednio do graczy, w którym "wystąpił" nowy kontroler Sony? Rzecz do przemyślenia dla polskiego oddziału koncernu podczas opracowywania kampanii promocyjnej.

Temat gier krążył jednak nad Komiksową Warszawą i wylądował podczas spotkania z autorami Hell Hotelu. Prowadzący czujnie zapytał, czemu w popularnym komiksie internetowym nie widać Wii, mimo, że główny bohater, Damian jest pokazywany jak od czasu do czasu gra na Xboksie czy PlayStation. Czyżby miałby to być kolejny przejaw dyskryminowania konsoli Nintendo?

- Myślę, że za bardzo to analizujesz - odpowiedział scenarzysta komiksu, Bartosz Szymkiewicz. Coś musiało go jednak dręczyć, bo już po zakończeniu imprezy napisał post scriptum do spotkania na stronie Hell Hotelu:

Problem leży w naturze narracji komiksu, pojawienie się postaci grającej na konsoli ma wysyłać komunikat "postać gra na konsoli" i tylko tyle. Jego zdaniem Wii nadal jest na tyle egzotycznym sprzętem w Polsce, że jego użycie w komiksie mogłoby być nieczytelne i przytłoczyć pasek - co nie jest mile widziane o tyle, że Hell Hotel nie jest kierowany bezpośrednio do graczy.

Wracając więc do przygód Człowieka Paroovki, ile osób mogło skojarzyć, że bohaterka komiksu nie wymachuje kastanietami, a gra? I kiedy postać "czymś-tam-machająca" będzie wysyłała równie czytelny sygnał o graniu jak ta z padem w ręku?

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmovekomiks
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.