Nowa generacja pręży muskuły. Unreal Engine 5 robi wrażenie
Chcieliśmy gier, dostaliśmy technologiczne demo
Unreal Engine 5 Revealed! | Next-Gen Real-Time Demo Running on PlayStation 5
Demo powstawało od września 2019 r. do marca. Stworzyło je ok. 20 osób. Nad prezentacją możliwości silnika unoszą się duchy serii Assassin's Creed i Tomb Raider, pomieszane z Horizon: Zero Dawn. Całość wygląda przepięknie i aż chciałoby się w to zagrać.
Z początkiem 2021 r. silnik graficzny będzie dostępny we wczesnej wersji. Pełną paletę jego możliwości twórcy poznają dopiero pod koniec przyszłego roku. Co ciekawe, UE5 został przygotowany nie tylko na nową generację konsol, ale również obecną, a nawet na pecety oraz urządzenia mobilne.
Grafika mówi sama za siebie. A firma Epic zawsze przesuwała granice to co w grach możliwe- mówi Tim Sweeney, dyrektor generalny Epic w rozmowie z serwisem Verge. - Naszym celem nie jest po prostu udostępnienie większej liczby funkcji programistom. Najtrudniejszym obecnie problemem w tworzeniu gier jest tworzenie gier wysokiej jakości, które wymagają ogromnego czasu i kosztów. Dlatego chcemy, aby życie programistów było łatwiejsze i bardziej produktywne - dodaje.
W tej samej rozmowie Sweeney uchyla rąbka tajemnicy owianej Playstation 5. Jego zdaniem Sony „wykonało niesamowitą robotę tworząc system”, a architektura pamięci masowej „znacznie wyprzedza wszystko, co można kupić na peceta za dowolną kwotę”. Tłumaczy również, że połączenie PS5 i UE5 umożliwi „tworzenie gigantycznych światów o wysokim poziomie”.