Platinum Games może zwolnić tempo, by wreszcie stworzyć własne IP 

Studio marzy o tym od dawna.

Platinum Games może zwolnić tempo, by wreszcie stworzyć własne IP
Maciej Kowalik
SKOMENTUJ

Zresztą kto by nie marzył, mając w branży taką renomę jak autorzy Bayonetty, Vanquish, Metal Gear Rising: Revengeance czy The Wonderful 101. Bogate i różnorodne portfolio studia ma jednak wadę - żadna z tych marek nie należy do Platinum, więc w temacie ewentualnych portów i remaków, developer musi liczyć na łaskę lub niełaskę wydawcy. Jak choćby ostatnio z pecetowymi portami dwóch pierwszych gier, którym Sega dała wreszcie zielone światło, i które wzięły Steama szturmem.

Ale jeśli idzie o nowe gry, stworzone w ostatnich latach, widać, że studio ma gorszy okres. Tworzenie średniaków na licencji było pewnie dobre, gdy jednocześnie pracowało się nad Scalebound dla Microsoftu i Nier: Automata dla Square Enix.

SCALEBOUND Gameplay Trailer (E3 2016)

Drugi z tytułów nie zawiódł, ale pierwszy został skasowany po 4 latach produkcji. Platinum musiało zaboleć to wyjątkowo mocno, skoro Hideki Kamiya w wywiadach powtarzał, że to gra jego życia. Z takimi deklaracjami warto uważać, gdy nie ma się pełnej kontroli nad marką. Tę najwidoczniej miał Microsoft, który niedawno... przedłużył ważność znaku towarowego Scalebound. Może firma troszczy się tylko o to, by nikt nie wykręcił jej numeru. Ale na plotki o tym, że produkcja startuje od zera w innym studiu nie trzeba było długo czekać.

W momencie lądowania Scalebound w koszu, przytaczałem słowa prezesa Platinum, który w 2016 roku obiecał, że w ciągu trzech lat firma wreszcie doczeka się własnej marki. Takiej, którą będzie mogła rozwijać wedle własnego uznania. Producent Atsushi Inaba również w 2016 stwierdzał krótko, że bez tworzenia własnych marek firma nie ma przyszłości. Los Scalebound potwierdził, że to zagrożenie jest rzeczywiste.

Obraz

Platinum to jedno ciekawszych studiów w branży, więc warto trzymać kciuki za to, by zapowiedziało wreszcie "swoją" petardę. Bo chyba niczego innego po tej ekipie się nie spodziewamy, prawda?

Maciej Kowalik

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne