Planescape Torment, zanim stał się Tormentem, nazywał się Last Rites i zachęcał do siebie w następujący sposób
Brian Fargo wyciągnął z szafy antyczny już niemalże dokument z początku Planescape Torment, który służył do "sprzedawania" pomysłu na grę innym.
"Vision statement" to coś pomiędzy konspektem, planem i materiałem promocyjnym. To dokument, który zbiera w jednym miejscu podstawowe założenia gry, aby twórcy pamiętali, co wymyślili, a inni mogli w łatwy sposób zrozumieć ogólny pomysł na grę. I zdecydować, czy chcą ją sfinansować.
Pierwsza, udostępniona przez Fargo strona odpowiada podstawowe pytanie: co to za gra?
Last Rites są brutalną, obrazoburczą, piękną grą RPG rozgrywającą się na skrzyżowaniu światów. Chcemy stworzyć niesamowicie ekscentryczny, zakręcony, przełamujący klisze świat fantasy pełen scen zapierającej dech przemocy. Jak to zamierzmy osiągnąć przedstawiamy na następnych stronach. Jest też Morte narzekający na nudę.
Wszystko, co otrzymaliśmy w końcowej grze.
Źródło: Twitter Briana Fargo
Konrad Hildebrand