"Plague Inc. to gra, nie model naukowy" - ostrzega twórca
A wszystko z powodu nagłego wzrostu zainteresowania tytułem w związku z sytuacją w Chinach.
Jak donosiło m.in. BBC, w ostatnich dniach 8-letnia gra Plague Inc. zanotowała nagły i nieoczekiwany wzrost sprzedaży. Szczególnie w Chinach, gdzie została najpopularniejszą grą na iOS-ie. Wszystko dlatego, że w obliczu doniesień o niebezpiecznym koronawirusie, pojawiło się olbrzymie zainteresowanie tematyką rozprzestrzeniania się chorób.
I chociaż faktycznie Plague Inc. opowiada właśnie o tym, to sam twórca gry - James Vaughan - przestrzega przed traktowaniem jej jako źródła edukacyjnego. I to nawet mimo tego, że -jak przyznaje - zespół odpowiedzialny za grę dokładał starań, by była możliwie realistyczna.
Plague Inc: Evolved Official Launch Trailer
Stwierdził Vaughan. Zdecydowanie niegłupio.
Dominik Gąska