PIXEL #23 od jutra w kioskach - co w nim znajdziemy?
Rzut oka na spis treści nowego numeru.
Co miesiąc przeczytacie na Polygamii zajawkę nowego numeru magazynu PIXEL, a co tydzień republikację jednego z ich starszych materiałów na naszych łamach. PIXEL to sporo ponadczasowych tekstów o grach retro i ogólnie branży. Wybrane z nich będziecie mogli sprawdzić za darmo na Polygamii.
- TEMAT NUMERU: ATARI
Wspomnienia redaktorów Pixela o komputerach Atari, które znienacka pojawiły się w Peweksach i Baltonach w połowie lat osiemdziesiątych.
- RADAR
W tym miesiącu zapowiadamy więcej niż zwykle nietrywialnych tytułów indie, w które będziemy mogli pograć w najbliższych miesiącach.
- QUO VADIS VR
Krótka historia narodzin fenomenu VR, wydobywająca kluczowe daty i zdarzenia. Plus wypowiedzi sześciu polskich twórców gier o tym, jak im się pracowało w wirtualnej rzeczywistości i czy na grach VR da się zarabiać.
- RED DEAD REDEMPTION 2
Rockstar zapowiedział ten gorący tytuł, a my wyłuskujemy dosłownie każdą informację, jaka padła.
- LET'S GO DIZZY
Bracia Oliver w zeszłym roku odwiedzili Pixel Heaven, a teraz wydali książkę o swojej karierze, którą można nabyć w internetowym sklepie Pixela.
- BATTLE CHASERS: NIGHTWAR
Zapowiadamy niesamowicie kolorowe action RPG od weteranów, którzy wcześniej pracowali nad Darksiders.
- FENOMEN SUPER MARIO RUN
Nie będziemy oczywiście opisywać, jak dokładnie należy skakać w Super Mario Run, ale przyjrzymy się genezie gry Nintendo oraz poszukamy jej praojców.
- WIZYTA W VILE MONARCH
Odwiedziliśmy studio odpowiedzialne za Crush Your Enemies, żeby podpatrzeć, jak pracują i zapytać o plany na przyszłość.
PLAY THE GAME
- SUPERHOT VR
Największe wydarzenie w dominium VR od wielu miesięcy. Łódzcy twórcy osiągnęli poziom immersji, o jakim inni mogą tylko marzyć.
- ASTRONEER
Znajdująca się w stadium wczesnego dostępu gra o podboju obcych światów. To, czym mógłby być No Man's Sky, gdyby nie... ale może do tego już nie wracajmy.
- SKY BREAK
Gra rozgrywająca się w otwartym świecie, na burzowej planecie, na której rządzą mechy.
- SPACE HULK DEATHWING
Graficzna uczta i pewne problemy z funkcjonalnością... ale to ciągle jeden z najważniejszych tytułów końca 2016 roku.
- DOWNWARD
Parkour w stylu Mirror's Edge z ukierunkowaniem na eksplorację i delektowanie się widoczkami.
- YAKUZA 0
Potężna objętościowa gra ze znanej japońskiej serii Segi. Gangsterzy i czysta mafia w formule, która jest dość specyficzna...
- PROJECT REMEDIUM
Polska gra rozgrywająca się we wnętrzu ludzkiego ciała, coś jak kultowy "Interkosmos".
- WE HAPPY FEW
Ten projekt cały czas wzbogaca się o nowe cechy i nabiera piórek, ale już w obecnym stadium jest czymś, co przykuwa uwagę.
- THE UNSPOKEN
Gra multiplayer studia Insomniac o pojedynkach ulicznych magów. Wszystko w VR, ma się rozumieć.
- DARK DAYS
Nowy projekt autorów White Night, którym zachwycaliśmy się dokładnie 20 numerów temu.
- ARIZONA SUNSHINE
Najlepsza obecnie jatka z zombie w wersji przysposobionej do obsługi gogli VR.
HALL OF FAME
- FINAL FANTASY IX
Najlepszą Grą Na Świecie wcale nie "siódemka"? Dla fanów może to być szok, ale uzasadnienie tezy o wielkości "dziewiątki" jest złożone i poważne.
- AGE OF EMPIRES
Osiem stron o wielkiej serii strategicznej, która uzupełniała się z Cywilizacją, zupełnie nie obawiając się jej sławy i popularności.
- GUNPEI YOKOI
Japoński inżynier zmarł tragicznie wiele lat temu, jednak ciągle należy pamiętać, że bez niego nie byłoby Nintendo, jakie znamy.
- ELVIRA
Pomysł na najbardziej krwawą grę swoich czasów narodził się w przemysłowym Birmingham – którego okolice stanowiły wylęgarnię talentów w brytyjskiej branży gier wideo.
SECRET LEVEL
- AMIGA CZ. 6
Obchodzimy właśnie 30. rocznicę premiery Amigi 500, co akurat idealnie zbiegło się z chronologią naszej amigowej sagi.
- TRÓJKA Z GRZYBOWSKIEJ
Wywiad z Adrianem Golką, bywalcem giełdy na Grzybowskiej i osobą ze słynnego zdjęcia pokazującego trzech młodych ludzi z giełdy. Odnaleźliśmy go i zapytaliśmy o piękną epokę, gdy Atari było w Polsce komputerem numer jeden.
- GRAFIKA MÓRZ I OCEANÓW
Jak tworzona jest woda w grach wideo, jakiego oprogramowania i technik używa się do tego celu – omawiamy temat na czterech stronach.
- AAASTRONAUCI POTRZEBNI
W dzisiejszych czasach wysłanie kogoś z kosmos nie jest już mitycznym wyzwaniem, lecz staje się coraz bardziej rutynową misją.
- FELIETON ŚLEDZIA
Czym był, a czym miał być Metal Gear Solid?
CREDITS
- DYSKOWE GRY NA ATARI
Wielki nie tylko objętościowo artykuł o niedostępnym dla wielu świecie ośmiobitowego Atari, czyli grach na dyskietkach. Było wśród nich wiele perełek, które pracowicie opisujemy.
- FELIETON MRW
Temat dość mocno starożytny, ale ciągle żywy: Doom II.
- ROBOCOP
Historia komputerowych i automatowych przygód filmowego Supergliny. Bohater nie miał łatwej drogi i paradoksalnie, sukces filmu w pewnym momencie zaczął mu szkodzić.
- FELIETON TOMASZA GOPA
Ze zdumieniem skonstatowaliśmy, że nasz felietonista używa bardzo brzydkiego, przepuszczonego przez korektę słowa: influencerzy.
- S.T.A.L.K.E.R. - HISTORIA
Duży artykuł o dziejach stworzonej przez Ukraińców serii FPP rozgrywającej się na ich rodzimych ziemiach.
- FELIETON MARTYNY
Czym bylibyśmy bez gier Early Access?
- HARDWARE MIESIĄCA
W tym odcinku nowatorska przerośnięta mysz udająca klawiaturę.
- FELIETON BORKA