PIXEL #22 już w kioskach - co w nim znajdziemy?
Rzut oka na spis treści nowego numeru.
30.12.2016 13:54
Co miesiąc przeczytacie Na Polygamii zajawkę nowego numeru magazynu PIXEL, a co tydzień republikację jednego z ich starszych materiałów na naszych łamach. PIXEL to sporo ponadczasowych tekstów o grach retro i ogólnie branży. Wybrane z nich będziecie mogli sprawdzić za darmo na Polygamii.
LOADING
- HOT TOPIC
Nasi redaktorzy przeprowadzili głosowanie, w którym wybraliśmy najlepsze naszym zdaniem gry 2016 roku. Plus komentarze na temat wydarzeń upływającego roku.
- RADAR
Gra o Dywizjonie 303, o tragedii Kurska, a także zapowiedzi intrygujących tytułów od Sony. To tylko część nowości, jakimi raczymy Was w Radarze.
- HOB
Nasz redaktor porozmawiał z twórcami Torchlighta na temat ich nowego projektu, który zapowiada się wręcz lepiej niż popularne kolorowe RPG twórców z Seattle.
- GWINT
Martyna dotarła do siedziby CDP RED, gdzie ograła najnowszą wersję Gwinta i spisała wrażenia.
SILLY VENTURE 2016
- SILLY VENTURE 2016
Jak co roku miłośnicy komputerów Atari gromadzą się na weekend, żeby omówić wszystkie najważniejsze sprawy.
- GAMEINN
Pixel patronował uroczystości wręczania grantów dla polskiej branży gier wideo. Do tego pierwsza edycja Nagród Game Jam Awards - wszytko w Warszawskiej Szkole Filmowej.
- STAR WARS IDENTITIES
Pixelowy fruwający reporter dotarł do Londynu, gdzie jeszcze przez kilka miesięcy będą wystawiane eksponaty z planu filmowego „Gwiezdnych wojen”.
- MYTHIC OWL
Warszawskie studio działa na zapomnianym froncie gier edukacyjnych, pragnąc tchnąć świeży oddech w dawno skostniały schemat.
PLAY THE GAME
- THE LAST GUARDIAN
O tej grze piszą obecnie wszyscy. Pixel po skończeniu The Last Guardiana wydaje ostateczny werdykt na temat produkowanej przez 9 lat gry Fumito Uedy.
- SHADOW TACTICS
Nikt się nie spodziewał, że wariacja na temat Commandosa może być tak udana.
- FINAL FANTASY XV
Nietypowa recenzja, w której Zdan informuje, czy nowy Final jest lepszy niż jego poprzednicy.
- HERE THEY LIE
Ta gra na VR nie jest tytanem jeśli chodzi o interakcję i game design, ale nie o to tu chodzi...
- FOOTBALL MANAGER 2017
Od gier z tego gatunku jest tylko jeden spec – Sir Haszak, który ocenia, jak bardzo taktyczny jest nowy menadżer.
- SILENCE
Wielkie zaskoczenie w gatunku przygodówek. Pojawiła się olśniewająca produkcja twórczo rozwijająca to, co przed laty Daedalic zrobił w The Whispered World.
- PLANET COASTER
Ten miesiąc nie był bogaty w gry, ale to co wyszło było zwykle z górnej półki. W tym przypadku Naczelnik zachwyca się grą, która przypomniała mu o Theme Parku Bullfroga.
- STEEP
Nie wszyscy wybierają się w Alpy. Nie muszą, bo otrzymaliśmy właśnie wierny symulator tego, co można robić w Madonna di Campiglio czy Chamonix.
- HER MAJESTY'S SPIFFING
Pierwotnie miał to być film animowany, ale nie starczyło budżetu, więc zastosowano plan B.
- TRANSPORT FEVER
Szwajcarski team Urban Games przygotował tytuł mający konkurować z SimCity oraz Cities in Motion.
- CANDLE
Pixelartowa grafika, styl dość podobny do Botaniculi i Samorosta – czyli coś dla fanów specyficznych przygodówek.
- DEAD RISING 4
Mimo że temat wydaje się mocno wyeksploatowany, Frank West ma coraz to nowe pomysły na życie z zombirakami.
- POKEMON SUN
Najpopularniejsza gra ostatnich tygodni okiem Voyagera, który dotąd był sceptyczny wobec „kieszonkowych potworów”.
HALL OF FAME
- LITTLE BIG ADVENTURE 2
Najlepsza Gra Na Świecie, zrealizowana po sukcesie Little Big Adventure.
- ULTIMATE PLAY THE GAME
Osiem stron o historii najbardziej rewolucyjnego brytyjskiego producenta gier połowy lat osiemdziesiątych.
- COMMANDOS I INNI
Przy okazji premiery Shadow Tactics przyglądamy się dziejom serii Commandos oraz gier, które się nim inspirowały.
- DESERT STRIKE
To był wielki sukces Electronic Arts, które przypomniało na początku lat dziewięćdziesiątych, że potrafi nie tylko przejmować inne firmy i wydawać gry, ale również je tworzyć.
SECRET LEVEL
- AMIGA CZ. 5
W amigowej sadze nadszedł czas na omówienie premier takich cudów jak Amiga 2000.
- NA SREBRNYM GLOBIE
Trochę zapomniany rozdział – związki gier wideo z serialami telewizyjnymi. Interakcje przebiegały dwutorowo, a jedno medium czerpało tyle samo od drugiego.
- MUZEUM KOMPUTERÓW
Wizytowaliśmy znów Dolinę Krzemową, żeby pokazać Wam największe na świecie muzeum informatyki.
- ARCADEHRY
Praski salon gier oferuje być może najciekawsze automaty w naszej części Europy.
- NEUROGRY
Bardzo ciekawy artykuł udowadniający, że granie w Dooma i Call of Duty wcale – jak chcieliby niektórzy mainstreamowi reportażyści - nie uwstecznia człowieka, a wręcz przeciwnie...
- BRZMIENIE KOSMOSU
Kosmos to nie tylko widoki, ale również dźwięki, które być może powiedzą nam kiedyś więcej o naturze Stwórcy.
- FELIETON ŚLEDZIA
Śledziu nie tylko rozmyśla, ale również gra. W tym miesiącu natchnął go The Last Guardian.
CREDITS
- KWANTOWE OPOWIEŚCI
Spotkaliśmy się z Gregorym Loudenem, narrative designerem Quantum Breaka w rozmowie o tym, czego jeszcze brakuje grom, by mogły stać się filmami. I czy gry tego potrzebują.
- FELIETON MARTYNY ZYCH
Wymowny tytuł: „Mój chłopak jest gołębiem”.
- WIZERUNEK DZIECKA W GRACH
W którym momencie dzieci z maskotek stały się pełnoprawnymi bohaterami gier wideo?
- FELIETON TOMASZA GOPA
Twórca Lords of the Fallen powoli się rozkręca w Pixelu – właśnie publikujemy jego drugi felieton, a to z pewnością nie koniec dziennikarskiej kariery rodzimego dewelopera.
- DIALOGI W GRACH
Polski „cyfrowy antykwariusz” Paweł Schreiber tym razem fedruje dla Pixela temat konwersacji, jakie na ekranach monitorów prowadzili bohaterowie gier – zarówno 30 lat temu, jak i czasach bardziej współczesnych.
- FELIETON ZDANA
Zdan mimo swoich 30 lat czuje się bardzo staro, przynajmniej tak można wywnioskować z jego felietonów, w których co rusz powraca temat legend i tego, że „kiedyś wszystko było inne”.
- ZAPOMNIANY ROBBO
Wykopaliska, których celem jest odnalezienie zapomnianych perełek polskiego gamedevu.
- HARDWARE MIESIĄCA
Nowy laptop MSI, ponad trzy razy tańszy od tego, który opisywaliśmy dwa miesiące temu – idealny dla graczy, dostosowany do VR.
- FELIETON BORKA
Nieważne o czym pisze Borek, a i tak wielu czytelników zaczyna lekturę Pixela od ostatniej strony.