PIXEL #22 już w kioskach - co w nim znajdziemy?

PIXEL #22 już w kioskach - co w nim znajdziemy?
Patryk Fijałkowski

30.12.2016 13:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rzut oka na spis treści nowego numeru.

Co miesiąc przeczytacie Na Polygamii zajawkę nowego numeru magazynu PIXEL, a co tydzień republikację jednego z ich starszych materiałów na naszych łamach. PIXEL to sporo ponadczasowych tekstów o grach retro i ogólnie branży. Wybrane z nich będziecie mogli sprawdzić za darmo na Polygamii.

LOADING

  • HOT TOPIC

Nasi redaktorzy przeprowadzili głosowanie, w którym wybraliśmy najlepsze naszym zdaniem gry 2016 roku. Plus komentarze na temat wydarzeń upływającego roku.

  • RADAR

Gra o Dywizjonie 303, o tragedii Kurska, a także zapowiedzi intrygujących tytułów od Sony. To tylko część nowości, jakimi raczymy Was w Radarze.

  • HOB

Nasz redaktor porozmawiał z twórcami Torchlighta na temat ich nowego projektu, który zapowiada się wręcz lepiej niż popularne kolorowe RPG twórców z Seattle.

  • GWINT

Martyna dotarła do siedziby CDP RED, gdzie ograła najnowszą wersję Gwinta i spisała wrażenia.

SILLY VENTURE 2016

  • SILLY VENTURE 2016

Jak co roku miłośnicy komputerów Atari gromadzą się na weekend, żeby omówić wszystkie najważniejsze sprawy.

  • GAMEINN

Pixel patronował uroczystości wręczania grantów dla polskiej branży gier wideo. Do tego pierwsza edycja Nagród Game Jam Awards - wszytko w Warszawskiej Szkole Filmowej.

  • STAR WARS IDENTITIES

Pixelowy fruwający reporter dotarł do Londynu, gdzie jeszcze przez kilka miesięcy będą wystawiane eksponaty z planu filmowego „Gwiezdnych wojen”.

  • MYTHIC OWL

Warszawskie studio działa na zapomnianym froncie gier edukacyjnych, pragnąc tchnąć świeży oddech w dawno skostniały schemat.

PLAY THE GAME

  • THE LAST GUARDIAN

O tej grze piszą obecnie wszyscy. Pixel po skończeniu The Last Guardiana wydaje ostateczny werdykt na temat produkowanej przez 9 lat gry Fumito Uedy.

  • SHADOW TACTICS

Nikt się nie spodziewał, że wariacja na temat Commandosa może być tak udana.

  • FINAL FANTASY XV

Nietypowa recenzja, w której Zdan informuje, czy nowy Final jest lepszy niż jego poprzednicy.

  • HERE THEY LIE

Ta gra na VR nie jest tytanem jeśli chodzi o interakcję i game design, ale nie o to tu chodzi...

  • FOOTBALL MANAGER 2017

Od gier z tego gatunku jest tylko jeden spec – Sir Haszak, który ocenia, jak bardzo taktyczny jest nowy menadżer.

  • SILENCE

Wielkie zaskoczenie w gatunku przygodówek. Pojawiła się olśniewająca produkcja twórczo rozwijająca to, co przed laty Daedalic zrobił w The Whispered World.

Obraz
  • PLANET COASTER

Ten miesiąc nie był bogaty w gry, ale to co wyszło było zwykle z górnej półki. W tym przypadku Naczelnik zachwyca się grą, która przypomniała mu o Theme Parku Bullfroga.

  • STEEP

Nie wszyscy wybierają się w Alpy. Nie muszą, bo otrzymaliśmy właśnie wierny symulator tego, co można robić w Madonna di Campiglio czy Chamonix.

  • HER MAJESTY'S SPIFFING

Pierwotnie miał to być film animowany, ale nie starczyło budżetu, więc zastosowano plan B.

  • TRANSPORT FEVER

Szwajcarski team Urban Games przygotował tytuł mający konkurować z SimCity oraz Cities in Motion.

  • CANDLE

Pixelartowa grafika, styl dość podobny do Botaniculi i Samorosta – czyli coś dla fanów specyficznych przygodówek.

  • DEAD RISING 4

Mimo że temat wydaje się mocno wyeksploatowany, Frank West ma coraz to nowe pomysły na życie z zombirakami.

  • POKEMON SUN

Najpopularniejsza gra ostatnich tygodni okiem Voyagera, który dotąd był sceptyczny wobec „kieszonkowych potworów”.

Obraz

HALL OF FAME

  • LITTLE BIG ADVENTURE 2

Najlepsza Gra Na Świecie, zrealizowana po sukcesie Little Big Adventure.

  • ULTIMATE PLAY THE GAME

Osiem stron o historii najbardziej rewolucyjnego brytyjskiego producenta gier połowy lat osiemdziesiątych.

  • COMMANDOS I INNI

Przy okazji premiery Shadow Tactics przyglądamy się dziejom serii Commandos oraz gier, które się nim inspirowały.

  • DESERT STRIKE

To był wielki sukces Electronic Arts, które przypomniało na początku lat dziewięćdziesiątych, że potrafi nie tylko przejmować inne firmy i wydawać gry, ale również je tworzyć.

SECRET LEVEL

  • AMIGA CZ. 5

W amigowej sadze nadszedł czas na omówienie premier takich cudów jak Amiga 2000.

  • NA SREBRNYM GLOBIE

Trochę zapomniany rozdział – związki gier wideo z serialami telewizyjnymi. Interakcje przebiegały dwutorowo, a jedno medium czerpało tyle samo od drugiego.

  • MUZEUM KOMPUTERÓW

Wizytowaliśmy znów Dolinę Krzemową, żeby pokazać Wam największe na świecie muzeum informatyki.

  • ARCADEHRY

Praski salon gier oferuje być może najciekawsze automaty w naszej części Europy.

  • NEUROGRY

Bardzo ciekawy artykuł udowadniający, że granie w Dooma i Call of Duty wcale – jak chcieliby niektórzy mainstreamowi reportażyści - nie uwstecznia człowieka, a wręcz przeciwnie...

  • BRZMIENIE KOSMOSU

Kosmos to nie tylko widoki, ale również dźwięki, które być może powiedzą nam kiedyś więcej o naturze Stwórcy.

  • FELIETON ŚLEDZIA

Śledziu nie tylko rozmyśla, ale również gra. W tym miesiącu natchnął go The Last Guardian.

CREDITS

  • KWANTOWE OPOWIEŚCI

Spotkaliśmy się z Gregorym Loudenem, narrative designerem Quantum Breaka w rozmowie o tym, czego jeszcze brakuje grom, by mogły stać się filmami. I czy gry tego potrzebują.

  • FELIETON MARTYNY ZYCH

Wymowny tytuł: „Mój chłopak jest gołębiem”.

  • WIZERUNEK DZIECKA W GRACH

W którym momencie dzieci z maskotek stały się pełnoprawnymi bohaterami gier wideo?

  • FELIETON TOMASZA GOPA

Twórca Lords of the Fallen powoli się rozkręca w Pixelu – właśnie publikujemy jego drugi felieton, a to z pewnością nie koniec dziennikarskiej kariery rodzimego dewelopera.

  • DIALOGI W GRACH

Polski „cyfrowy antykwariusz” Paweł Schreiber tym razem fedruje dla Pixela temat konwersacji, jakie na ekranach monitorów prowadzili bohaterowie gier – zarówno 30 lat temu, jak i czasach bardziej współczesnych.

  • FELIETON ZDANA

Zdan mimo swoich 30 lat czuje się bardzo staro, przynajmniej tak można wywnioskować z jego felietonów, w których co rusz powraca temat legend i tego, że „kiedyś wszystko było inne”.

  • ZAPOMNIANY ROBBO

Wykopaliska, których celem jest odnalezienie zapomnianych perełek polskiego gamedevu.

  • HARDWARE MIESIĄCA

Nowy laptop MSI, ponad trzy razy tańszy od tego, który opisywaliśmy dwa miesiące temu – idealny dla graczy, dostosowany do VR.

  • FELIETON BORKA

Nieważne o czym pisze Borek, a i tak wielu czytelników zaczyna lekturę Pixela od ostatniej strony.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)