PIXEL #21 już w kioskach - co w nim znajdziemy?

PIXEL #21 już w kioskach - co w nim znajdziemy?
Paweł Olszewski

24.11.2016 10:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rzut oka na spis treści nowego numeru.

Co miesiąc przeczytacie Na Polygamii zajawkę nowego numeru magazynu PIXEL, a co tydzień republikację jednego z ich starszych materiałów na naszych łamach. PIXEL to sporo ponadczasowych tekstów o grach retro i ogólnie branży. Wybrane z nich będziecie mogli sprawdzić za darmo na Polygamii.

LOADING

  • TEMAT NUMERU
  • Nowa rubryka w Pixelu. Co miesiąc nasi redaktorzy będą dyskutować o istotnym zjawisku z branży gier. Czy to związanym z konkretnym tekstem w numerze, czy będącym gorącym wydarzeniem ostatnich dni.
  • RADAR
  • Co miesiąc nowa porcja majaczących na horyzoncie gier i wydarzeń. W tym miesiącu bierzemy na celownik między innymi Beyond Good & Evil 2, Horizon: Zero Down i Lone Echo.
  • SPELLFORCE 3
  • Ograliśmy wczesną wersję trzeciej już odsłony miksu RPG i strategii.
  • VIGILANTES
  • Testowaliśmy też turowe RPG, którego tematem jest wprowadzanie porządków w zdziczałym, kipiącym od przestępczości mieście.
  • NINTENDO CLASSIC MINI: NES
  • Na rynku zabrakło sprzętu, ale Zdan otrzymał swój egzemplarz, który dogłębnie przetestował, by zobaczyć, czy nowa wersja konsoli NES jest warta grzechu.
  • HOUSE OF FABLES
  • Odwiedziliśmy warszawskie studio deweloperskie, które świetnie daje sobie radę w produkcjach VR i nie tylko.
Obraz

PLAY THE GAME

  • TYRANNY

Nowe RPG od Obsidiana zostało wydane w ekspresowym tempie, co wcale nie oznacza, że nie jest nowatorskie. Pod wieloma względami to mocniejszy kawałek przygody niż Planescape: Torment.

  • TITANFALL 2

  • Walki mechów zrealizowane w doskonałej oprawie. Sprawdzamy, czy są odpowiednio energetyczne.

  • YESTERDAY ORIGINS

  • Bardzo nietypowa przygodówka, równie szalona i oryginalna jak pierwowzór z 2012 roku.

  • DISHONORED 2

  • Z całą pewnością jedna z najważniejszych gier 2016 roku, ale w przypadku tego tytułu poprzeczka została zawieszona bardzo wysoko.

  • CALL OF DUTY: INFINITE WARFARE

  • Internet wypowiadał się bardzo negatywnie o nowym CoD, Pixel ocenia sprawę chłodniejszym okiem.

  • BATTLEFIELD 1

  • W zeszłym miesiącu nie było szans na uczciwe ogranie Battlefielda 1 – grę otrzymaliśmy tuż przed oddaniem numeru do drukarni. Teraz Pocztar skończył kampanię i porządnie przetestował multiplayera, więc wydajemy werdykt.

  • YOMAWARI: NIGHT ALONE

  • Dziewczynka kontra upiory w grze, która najpierw ukazała się na PS Vita, a teraz dotarła również na pecety. Bardzo nietuzinkowa japońska robota.

  • WATCH DOGS 2

  • Miało być wystawnie, w klimacie zbliżonym do GTA V i właśnie tak jest! Mimo pewnych ułomności to wielka i emocjonująca gra, nasza premiera miesiąca.

  • EAGLE FLIGHT

  • W listopadzie przetestowaliśmy prawie 20 premierowych gier na PlayStation VR i wybraliśmy najciekawsze z nich. Eagle Flight mimo pewnych obaw okazał się strzałem w serce tarczy.

  • ROBINSON: THE JOURNEY

  • Pełna wersja znakomitego produktu Cryteka już jest. Ale czy aby na pewno jest to kompletna przygoda?

  • BATMAN: ARKHAM VR

  • Mało interaktywna, ale dostarczająca mnóstwa emocji podróż w najczarniejsze zakamarki VR.

  • EMBER

  • Hołd dla Diablo, ale z dodaniem niekulawej historii oraz przedstawieniem mniej satanizującego, pełnego magii świata.

  • MOTO RACER 4

  • Moto Racer to legenda jeszcze z czasów Delphine Software. Gra sprzedała się lepiej niż Another World. Gdy po latach ukazała się nowa część, zostaliśmy zaskoczeni, jak bardzo współczesny jest to produkt.

  • KARMA: INCARNATION 1

  • W latach osiemdziesiątych TVP nadawała serial "Oto Szadoki", w którym trudno było rozszyfrować absurdalny humor. Mimo to owa produkcja mocno działała na wyobraźnię dzieci. Karma: Incarnation 1 jest growym ekwiwalentem Szadoków, przeniesionym w XXI wiek.

  • KIM

  • XIX-wieczne Indie, proza Rudyarda Kiplinga – KIM to rzecz dla koneserów.

  • OWLBOY

  • Jedno z większych zaskoczeń miesiąca. Oto jak można przenieść stare zręcznościowe schematy w nową rzeczywistość bez posiłkowania się nostalgią i pixel artem przy każdej okazji.

  • LAURA

  • To nie pomyłka – recenzujemy nową, znakomitą grę na... ośmiobitowe Atari!

  • SILVER CASE

  • Remaster japońskiej visual novel z przełomu wieku – to brzmi intrygująco.

    HALL OF FAME

    • NORTH & SOUTH

    Jakiś czas temu na fejsbukowej grupie Secret Level wywiązała się gorąca dyskusja na temat tej gry. W reakcji na nią zamieszczamy obszerną historię, jak doszło do powstania wielkiej strategii o wojnie secesyjnej. Najlepsza Gra Na Świecie!

  • DAN BUNTEN

  • Był to być może największy pionier w historii gier wideo, tyle że nie potrafił zadbać o publicity jak inni. Tym niemniej bez Dana Buntena nie byłoby strategii ani gier sieciowych, jakie znamy.

  • HISTORIA SSI

  • Twórcy wielu strategii przestawili potem produkcję na RPG i ich dalsze losy były bardzo burzliwe. Siedem stron poświęconych Strategic Simulations, Inc.

    SECRET LEVEL

    • AMIGA

    W naszej opowieści o Amidze doszliśmy do momentu, w którym Andy Warhol omal nie położył premiery nowego komputera.

  • WŁADYSŁAW MAJEWSKI

  • Nestor polskiej prasy komputerowej, ojciec Bajtka, pionier internetu, prawdopodobnie nigdy nie udzielił wywiadu. Pixelowi opowiada o tym, jak powstały magazyny Bajtek i Komputer.

  • MITOLOGIA SŁOWIAŃSKA W GRACH

  • Coraz więcej jest ostatnio w grach motywów związanych z mitologią Europy Wschodniej. To oczywiście efekt Wiedźmina, ale nie tylko...

  • PRACA KAMERY

  • Analiza tego, w jaki sposób prowadzenie kamery wpływa na narrację w grach wideo.

  • OBSADA UKŁADU SŁONECZNEGO

  • Szukamy tajemnic w odległych krańcach Wszechświata, a tymczasem okazuje się, że niedaleko Ziemi też jest mnóstwo znaków zapytania.

  • FELIETON ŚLEDZIA

  • Nasz zacny i ceniony rysownik wspomina swoją Najlepszą Grę na Świecie.

    CREDITS

    • CHRONOS

    W całym tym szumie otaczającym VR jest jedna perełka, wyznaczająca wzorzec tego, jak powinno się grać w goglach.

  • DZIEJE DLC

  • Pierwsze sygnały pojawiły się w latach dziewięćdziesiątych – producenci gier chcieli rozszerzyć historie ze swoich dzieł, a potem okazało się, że można na tym solidnie zarobić.

  • FALLOUT SHELTER VS THIS WAR OF MINE

  • Obszerny tekst porównujący dwie wbrew pozorom podobne do siebie gry.

  • FELIETON TOMASZA GOPA

  • Znany twórca gier opowiada, co sądzi o finansowaniu z projektu GameINN.

  • GŁODNI BOHATEROWIE

  • Kolejny po Labiryntach znakomity tekst Pawła Schreibera przekrojowo pokazujący, jak na przestrzeni lat zmieniało się zapotrzebowanie bohaterów gier RPG na żywność.

  • SKAUT KWATERMASTER

  • Historyczne eskapady Bartka Kluski tym razem objęły produkcję, w której Polacy starali się stawać  w szranki z wielkim LucasArtsem.

  • HARDWARE MIESIĄCA: PLAYSTATION 4 PRO

  • Wzięliśmy na warsztat nową konsolę podłączoną do 55-calowego telewizora 4K. Machineria wygenerowała czarowne obrazy...

  • FELIETON BORKA

  • Borek zadaje sobie pytanie, co jest podstawą do odniesienia sukcesu w gamedevie.

    Źródło artykułu:Polygamia.pl
    wiadomościpolskaprasa
    Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
    Komentarze (3)
    Zobacz także