PIXEL #21 już w kioskach - co w nim znajdziemy?

Strona głównaPIXEL #21 już w kioskach - co w nim znajdziemy?
24.11.2016 10:25
PIXEL #21 już w kioskach - co w nim znajdziemy?
bDThwrDW

Rzut oka na spis treści nowego numeru.

bDThwrDp

Co miesiąc przeczytacie Na Polygamii zajawkę nowego numeru magazynu PIXEL, a co tydzień republikację jednego z ich starszych materiałów na naszych łamach. PIXEL to sporo ponadczasowych tekstów o grach retro i ogólnie branży. Wybrane z nich będziecie mogli sprawdzić za darmo na Polygamii.

LOADING

  • TEMAT NUMERU
  • Nowa rubryka w Pixelu. Co miesiąc nasi redaktorzy będą dyskutować o istotnym zjawisku z branży gier. Czy to związanym z konkretnym tekstem w numerze, czy będącym gorącym wydarzeniem ostatnich dni.
  • RADAR
  • Co miesiąc nowa porcja majaczących na horyzoncie gier i wydarzeń. W tym miesiącu bierzemy na celownik między innymi Beyond Good & Evil 2, Horizon: Zero Down i Lone Echo.
  • SPELLFORCE 3
  • Ograliśmy wczesną wersję trzeciej już odsłony miksu RPG i strategii.
  • VIGILANTES
  • Testowaliśmy też turowe RPG, którego tematem jest wprowadzanie porządków w zdziczałym, kipiącym od przestępczości mieście.
  • NINTENDO CLASSIC MINI: NES
  • Na rynku zabrakło sprzętu, ale Zdan otrzymał swój egzemplarz, który dogłębnie przetestował, by zobaczyć, czy nowa wersja konsoli NES jest warta grzechu.
  • HOUSE OF FABLES
  • Odwiedziliśmy warszawskie studio deweloperskie, które świetnie daje sobie radę w produkcjach VR i nie tylko.
325635817311975388

PLAY THE GAME

bDThwrDr
  • TYRANNY

Nowe RPG od Obsidiana zostało wydane w ekspresowym tempie, co wcale nie oznacza, że nie jest nowatorskie. Pod wieloma względami to mocniejszy kawałek przygody niż Planescape: Torment.

  • TITANFALL 2

  • Walki mechów zrealizowane w doskonałej oprawie. Sprawdzamy, czy są odpowiednio energetyczne.

  • YESTERDAY ORIGINS

  • Bardzo nietypowa przygodówka, równie szalona i oryginalna jak pierwowzór z 2012 roku.

  • DISHONORED 2

  • bDThwrDx

    Z całą pewnością jedna z najważniejszych gier 2016 roku, ale w przypadku tego tytułu poprzeczka została zawieszona bardzo wysoko.

  • CALL OF DUTY: INFINITE WARFARE

  • Internet wypowiadał się bardzo negatywnie o nowym CoD, Pixel ocenia sprawę chłodniejszym okiem.

  • BATTLEFIELD 1

  • W zeszłym miesiącu nie było szans na uczciwe ogranie Battlefielda 1 – grę otrzymaliśmy tuż przed oddaniem numeru do drukarni. Teraz Pocztar skończył kampanię i porządnie przetestował multiplayera, więc wydajemy werdykt.

  • YOMAWARI: NIGHT ALONE

  • Dziewczynka kontra upiory w grze, która najpierw ukazała się na PS Vita, a teraz dotarła również na pecety. Bardzo nietuzinkowa japońska robota.

  • WATCH DOGS 2

  • bDThwrDy

    Miało być wystawnie, w klimacie zbliżonym do GTA V i właśnie tak jest! Mimo pewnych ułomności to wielka i emocjonująca gra, nasza premiera miesiąca.

  • EAGLE FLIGHT

  • W listopadzie przetestowaliśmy prawie 20 premierowych gier na PlayStation VR i wybraliśmy najciekawsze z nich. Eagle Flight mimo pewnych obaw okazał się strzałem w serce tarczy.

  • ROBINSON: THE JOURNEY

  • Pełna wersja znakomitego produktu Cryteka już jest. Ale czy aby na pewno jest to kompletna przygoda?

  • BATMAN: ARKHAM VR

  • Mało interaktywna, ale dostarczająca mnóstwa emocji podróż w najczarniejsze zakamarki VR.

  • EMBER

  • bDThwrDz

    Hołd dla Diablo, ale z dodaniem niekulawej historii oraz przedstawieniem mniej satanizującego, pełnego magii świata.

  • MOTO RACER 4

  • Moto Racer to legenda jeszcze z czasów Delphine Software. Gra sprzedała się lepiej niż Another World. Gdy po latach ukazała się nowa część, zostaliśmy zaskoczeni, jak bardzo współczesny jest to produkt.

  • KARMA: INCARNATION 1

  • W latach osiemdziesiątych TVP nadawała serial "Oto Szadoki", w którym trudno było rozszyfrować absurdalny humor. Mimo to owa produkcja mocno działała na wyobraźnię dzieci. Karma: Incarnation 1 jest growym ekwiwalentem Szadoków, przeniesionym w XXI wiek.

  • KIM

  • XIX-wieczne Indie, proza Rudyarda Kiplinga – KIM to rzecz dla koneserów.

  • OWLBOY

  • bDThwrDA

    Jedno z większych zaskoczeń miesiąca. Oto jak można przenieść stare zręcznościowe schematy w nową rzeczywistość bez posiłkowania się nostalgią i pixel artem przy każdej okazji.

  • LAURA

  • To nie pomyłka – recenzujemy nową, znakomitą grę na... ośmiobitowe Atari!

  • SILVER CASE

  • Remaster japońskiej visual novel z przełomu wieku – to brzmi intrygująco.

    HALL OF FAME

    • NORTH & SOUTH

    Jakiś czas temu na fejsbukowej grupie Secret Level wywiązała się gorąca dyskusja na temat tej gry. W reakcji na nią zamieszczamy obszerną historię, jak doszło do powstania wielkiej strategii o wojnie secesyjnej. Najlepsza Gra Na Świecie!

  • DAN BUNTEN

  • Był to być może największy pionier w historii gier wideo, tyle że nie potrafił zadbać o publicity jak inni. Tym niemniej bez Dana Buntena nie byłoby strategii ani gier sieciowych, jakie znamy.

  • HISTORIA SSI

  • Twórcy wielu strategii przestawili potem produkcję na RPG i ich dalsze losy były bardzo burzliwe. Siedem stron poświęconych Strategic Simulations, Inc.

    SECRET LEVEL

    • AMIGA

    W naszej opowieści o Amidze doszliśmy do momentu, w którym Andy Warhol omal nie położył premiery nowego komputera.

  • WŁADYSŁAW MAJEWSKI

  • Nestor polskiej prasy komputerowej, ojciec Bajtka, pionier internetu, prawdopodobnie nigdy nie udzielił wywiadu. Pixelowi opowiada o tym, jak powstały magazyny Bajtek i Komputer.

  • MITOLOGIA SŁOWIAŃSKA W GRACH

  • Coraz więcej jest ostatnio w grach motywów związanych z mitologią Europy Wschodniej. To oczywiście efekt Wiedźmina, ale nie tylko...

  • PRACA KAMERY

  • Analiza tego, w jaki sposób prowadzenie kamery wpływa na narrację w grach wideo.

  • OBSADA UKŁADU SŁONECZNEGO

  • Szukamy tajemnic w odległych krańcach Wszechświata, a tymczasem okazuje się, że niedaleko Ziemi też jest mnóstwo znaków zapytania.

  • FELIETON ŚLEDZIA

  • Nasz zacny i ceniony rysownik wspomina swoją Najlepszą Grę na Świecie.

    CREDITS

    • CHRONOS

    W całym tym szumie otaczającym VR jest jedna perełka, wyznaczająca wzorzec tego, jak powinno się grać w goglach.

  • DZIEJE DLC

  • Pierwsze sygnały pojawiły się w latach dziewięćdziesiątych – producenci gier chcieli rozszerzyć historie ze swoich dzieł, a potem okazało się, że można na tym solidnie zarobić.

  • FALLOUT SHELTER VS THIS WAR OF MINE

  • Obszerny tekst porównujący dwie wbrew pozorom podobne do siebie gry.

  • FELIETON TOMASZA GOPA

  • Znany twórca gier opowiada, co sądzi o finansowaniu z projektu GameINN.

  • GŁODNI BOHATEROWIE

  • Kolejny po Labiryntach znakomity tekst Pawła Schreibera przekrojowo pokazujący, jak na przestrzeni lat zmieniało się zapotrzebowanie bohaterów gier RPG na żywność.

  • SKAUT KWATERMASTER

  • Historyczne eskapady Bartka Kluski tym razem objęły produkcję, w której Polacy starali się stawać  w szranki z wielkim LucasArtsem.

  • HARDWARE MIESIĄCA: PLAYSTATION 4 PRO

  • Wzięliśmy na warsztat nową konsolę podłączoną do 55-calowego telewizora 4K. Machineria wygenerowała czarowne obrazy...

  • FELIETON BORKA

  • Borek zadaje sobie pytanie, co jest podstawą do odniesienia sukcesu w gamedevie.

    bDThwrEn