Pierwszy Half-Life grywalny w przeglądarce

Jeszcze nie w całości i z pewnymi problemami, ale tak czy inaczej jest to niezłe osiągnięcie.

Half-Life
Half-Life
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Jesteśmy już przyzwyczajeni do programistycznych i modderskich wyczynów, prowadzących do uruchamiania Dooma na wszystkim co możliwe. Gra, na której zbudowano legendę id Software ukazała się po raz pierwszy w 1993 roku i z uwagi na relatywnie niską moc obliczeniową ówczesnych komputerów daje się ją obecnie bez większych problemów uruchamiać na całej masie urządzeń.

A co jeżeli spojrzeć trochę dalej? I spróbować dokonać podobnego wyczynu z grą, na której fundamentach zbudowano inne studio - Valve. Pierwszy Half-Life, wydany w listopadzie 1998 (swoją drogą aż trudno uwierzyć, że zaledwie 5 lat od Dooma). W tym miejscu poprzeczkę postawił sobie Dash.

Wykorzystał on silnik Xash3D, dzięki któremu moderzy mogą łatwiej tworzyć treści do Half-Life'a, by uczynić grę Valve grywalną w przeglądarce. Dostępny jest wstęp do gry (Hazard Course), HLDM (czyli Deathmatch, który nie działa) oraz Uplink - gra od 5 rozdziału.

Na razie nie wszystko działa tak jak powinno, a twórca wini m.in. starą wersję silnika, ale z pewnością pojawią się chętni do szukania rozwiązań czy naśladowcy. Wydaje się wiec, że pełna gra w przeglądarce jest tylko kwestią czasu. A co dalej? Crysis?

Tak czy inaczej, jeżeli macie ochotę zobaczyć, jak to działa, to można to zrobić pod tym adresem w serwisie GitHub.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.