Pierwszy Fallout przerobiony na First-Person Shootera

Prawie każdy, kto skończył piąty rok życia będzie kojarzył, że Fallout to jedna z najważniejszych serii gier RPG, jakie kiedykolwiek powstały. Pierwszy tytuł z tej kultowej już rodziny, czyli Fallout z 1997 roku, to ponadczasowe dzieło mogące dawać sporo zabawy nawet w 2022 roku.

Fanowski projekt Fallouta z kanału Saur X. Jest oparty na GZDoom
Fanowski projekt Fallouta z kanału Saur X. Jest oparty na GZDoom
Źródło zdjęć: © YouTube
Marcin Hołowacz

Wszystko zaczęło się mniej więcej od tego, że Tim Cain postanowił stworzyć ambitną grę RPG, lecz nie był zainteresowany oklepanymi schematami. W związku z tym zaczął wymyślać naprawdę ciekawe pomysły, a jednym z nich była historia o podróżach w czasie i nieumyślnym spowodowaniu zagłady całej ludzkości (wystarczy zabicie nieodpowiedniej małpy). Zagłębianie się w tego typu kwestie wymagałoby osobnego artykułu, więc na tym etapie wystarczy drobne podsumowanie.

Powstawanie pierwszego Fallouta było na swój sposób chaotycznym procesem, który wymagał od Tima Caina przekupywania kolegów z Interplay Productions za pomocą pizzy. Musiał w jakiś sposób zachęcić ludzi do zainteresowania się jego pomysłem mimo tego, że tak naprawdę byli już całkowicie zaangażowani w inne projekty.

Na szczęście pomysłowość oraz upór Tima Caina doprowadziły do tego, że Fallout nie został anulowany mimo różnych przeciwności losu. Podkreślam to, ponieważ gra uchodząca za arcydzieło w pewnym sensie powstała cudem, a ze względu na wiele pomysłów w trakcie jej tworzenia, ostatecznie mogła wyglądać zupełnie inaczej. No właśnie… co gdyby Fallout z 1997 roku był na przykład pierwszoosobową grą?

Fanowski projekt zamienia Fallouta w First-Person Shootera

Amatorskie projekty fanów często pokazują alternatywną rzeczywistość. Co gdyby losy Fallouta potoczyły się zupełnie inaczej i postapokaliptyczna wizja świata ukazywałaby rozgrywkę z perspektywy pierwszej osoby?

Fanowski projekt o nazwie Fallout: Bakersfield zbliża dzieło Tima Caina do typowego klona Dooma, a całość wykorzystuje GZDoom. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że wielu fanów serii na pewno nie chciałoby przesadnie spłycać rozgrywki w Falloucie i po prostu robić z tego typowej strzelanki. Mimo wszystko muszę przyznać, że taki "Doom clone" w falloutowym wydaniu wygląda świetnie i wręcz ocieka klimatem. Dajcie znać co myślicie o krótkim teaserze Fallout: Bakersfield. Niestety nie ma daty premiery, ale projekt na pewno jest rozwijany.

Marcin Hołowacz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.