Pierwszego dnia promocji CDP.pl w Biedronce sprzedano aż 120 tys. gier
Czy Wam również coś wpadło do koszyka między bagietką a szynką?
11.02.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:45
CDP.pl rozpoczęło wczoraj w Biedronce sprzedaż 400 tysięcy gier w niezwykle atrakcyjnej cenie 9,99 złotych. Już pierwszego dnia gracze kupili aż 120 tys. egzemplarzy.
Nie będzie chyba przesadą stwierdzenie, że jeszcze nigdy w historii w Polsce nie sprzedało się aż tyle gier jednego dnia. Nawet sprzedaż w trakcie nocnych premier największych hitów, np. Wiedźmina 2 czy Diablo 3, nigdy nie zbliżyła się do tego poziomu.
To pokazuje, że jest w nas ogromny głód grania (nawet biorąc pod uwagę, że wśród kupujących nie brakowało handlarzy, którzy nabyty towar od razu wystawiali na Allegro), pod warunkiem, że są spełnione trzy warunki - niska cena, szeroko zakrojona kampania informacyjna oraz fakt, że chyba każdy Polak nawet jeśli nie ma Biedronki niedaleko domu, to przynajmniej wie, gdzie się znajduje. Jak się okazuje, nie muszą nawet być to gry nowe - w większości przypadków w promocji pojawiły się tytuły, które mają na karku przynajmniej kilka lat.
Dyrektor zarządzający CDP.pl Michał Gembicki komentuje popularność akcji następująco:
Spodziewałem się dużego zainteresowania Giermaszem, to w końcu bardzo dobra oferta i mnóstwo tanich gier do zdobycia, niemniej rzeczywistość przerosła moje oczekiwania. Zaproponowana przez nas formuła spotkała się z bardzo dużą aprobatą ze strony klientów, czego najlepszym wyrazem jest prawdziwy szturm na sklepy sieci Biedronka. Wszystkie wcześniejsze akcje, które organizowaliśmy wspólnie z tą siecią przynosiły fenomenalne wyniki sprzedaży, ale chyba żadna nie rozpoczęła się z tak wielką dynamiką. Sam wybrałem się dzisiaj do pobliskiego sklepu sieci, by zobaczyć, jak dużym zainteresowaniem cieszy się akcja. Liczyłem się z tym, że w koszach zostaną mniej popularne produkcje, tymczasem... koszy już nie było - wszystkie gry sprzedano pierwszego dnia.
W poniedziałek wystartował również cyfrowy Giermasz na cdp.pl. Tutaj niejeden chętny na zakupy natrafił na niedziałającą stronę - serwery nie wytrzymały, co powinno dać organizatorom do myślenia, bo nie jest to pierwsza taka sytuacja. Michał Gembicki mówi, że i tak promocja przebiła dotychczasowe rekordy sklepu. Akcja miała trwać jeden dzień, ale przedłużono ją na kolejny. Tutaj największą atrakcją jest pecetowy Wiedźmin 2 za 10 złotych.
Co na to konkurencja? Miejmy nadzieję, że zbiera siły i niebawem uderzy z podobną akcją.
Marcin Kosman