Pierwsze recenzje Gears of War: Judgment chwalą dzieło People Can Fly

Pierwsze recenzje Gears of War: Judgment chwalą dzieło People Can Fly
marcindmjqtx

18.03.2013 10:31, aktual.: 05.01.2016 16:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Redakcyjny duet pogromców Szarańczy, w składzie Paweł Winiarski i Marcin Kosman, szlifuje właśnie naszą recenzję najnowszej części flagowej serii xboksowych strzelanin. Przeczytacie ją jeszcze dzisiaj. Póki co przyjrzyjmy się ocenom zachodnich recenzentów.

Te póki co wskazują na to, że People Can Fly wyszło z konfrontacji, z tak popularną marką, obronną ręką. A nawet dodało jej coś od siebie.

Świadczy o tym chociażby tytuł recenzji na Joystiqu - "Mentalność hordy". David Hinkle ocenił grę na 4,5/5, tropiąc wywodzące się z trybu Horda inspiracje w kolejnych rodzajach zabawy. Zauważa, że tryb OverRun jest dużo ciekawszy od wcześniejszej zabawy w Bestii, a w podsumowaniu recenzji czytamy:

Zaprzęgnięcie do pracy People Can Fly było dobrym wyborem. Developer sprawił, że walka z Locustami znów jest niebezpieczna i świeża, pomimo tego, że to moja czwarta wizyta na Serze. Dan Witehead z Eurogamera ocenił grę na 8/10 i doszedł do podobnych wniosków.

Tym, co przeciąga Judgment z kategorii "całkiem dobra" do "bardzo dobra" jest multiplayer. Nie wciąż ten sam tryb versus, który znamy od 2006 roku, nie oparty na falach przeciwników Survival, nie deathmatch free-for-all, ani odmiana King of the Hill - Domination. Wszystkie są w porządku, ale też mocno standardowe. Tajną bronią Judgment jest OverRun. Hybrydowy tryb gry, który łączy najlepsze elementy trybów sieciowych z serii w coś epickiego i satysfakcjonującego. Jeszcze bardziej zadowolony jest Jim Sterling z Destructoid, który wystawił Judgment ocenę 9/10. Jego zdaniem opowieść jako taka jest w zasadzie pomijalna, ale nowe, arcade'owe, spojrzenie na "girsy" jest tym, czego seria potrzebowała.

Judgment udowadnia, że we flagowy okręt Epic wciąż ma w sobie mnóstwo witalności, musi tylko szukać nowych pomysłów odświeżenia klasycznej formuły. Mitch Dyer z IGN dorzuca do tego obserwację dotyczącą zeznań kolejnych członków oddziału Kilo (wszak Baird staje przed sądem).

Zeznania świetnie łączą historię z rozgrywką[...]Ten kontekst sprawiał, że byłem zainteresowany, świadomy sytuacji i zaangażowany przy każdym kroku. Po raz pierwszy historia w Gears of War jest tak samo ważna, jak akcja. Mitch wystawił grze aż 9.2/10

Jeff Gerstmann narzeka trochę bardziej, w swojej recenzji, w której ocenił Judgment na 3/5. Przeszkadza my głównie mała liczba map do trybów sieciowych oraz fakt, że w gruncie rzeczy Judgment jest tylko spin-offem i niczym więcej. Zauważa też, że PCF zmienił nieco sterowanie, które teraz bardziej przypomina Halo i Call of Duty. Jego zdaniem to zmiana na lepsze.

Żałuję, że nie było tak od początku. Granaty stały się dużo bardziej użyteczne, kiedy można rzucać nimi do woli, bez konieczności wstrzymania ostrzału, by wybrać je z inwentarza. Videogamer wpisał do oceniaczki 7/10. Chwali to, co poprzednicy, doceniając odmianę formuły "girsów", która wnosi nowe życie do serii.Narzeka też na to samo - miałką historię, podobne do siebie mapy w multiplayerze oraz ich liczbę.

Pozostałe oceny: Machinima: 8,5/10 Strategy Informer: 8,5/10 OXM: 8/10 EGM: 8/10 Escapist: 4/5 Games Radar: 4/5 Digital Spy: 3/5 Venture Beat: 70/100 The Sixth Axis: 7/10

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)