Pierwsze oceny Homefront: The Revolution potwierdzają, że mamy do czynienia ze średniakiem
Niektórzy recenzenci widzą w grze coś więcej, inni nie mają dla niej litości.
17.05.2016 | aktual.: 18.05.2016 09:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
O zaskoczeniu mowy być nie może. Deep Silver nie wstydził się pokazywać nowego Homefronta dziennikarzom, więc mniej więcej wiedzieliśmy czego się spodziewać. Bartek pisał o kampanii, Patryk o trybie kooperacji. Nasza recenzja pojawi się za kilka dni, ale odpowiadający za nią Rafał Kurpiewski wcale nie zniechęcał mnie do dania The Revolution szansy. Oczywiście przy pełnej świadomości, że nie mówimy tu o produkcji z ekstraklasy.
Póki co, nie zanosi się by The Revolution miało w średniej na Metacritic przeskoczyć poprzedniego Homefronta. Wtedy licznik zatrzymał się na przyzwoitych 70 punktach na 100. The Revolution ma póki co średnią 55 na PC i 63 na PS4. Ale nie przywiązywałbym się do niej, biorąc pod uwagę małą liczbę recenzji tej drugiej wersji.
Co piszą autorzy tekstów?
Johnny Chiodini z Eurogamera potrafi znaleźć w grze plusy. Jak na przykład odwzorowanie w grze Filadelfii pod jarzmem okupanta. Nie jest to kompletnie otwarty świat, ale Johnny posuwa się nawet do porównania miasta do Nowego Jorku z The Division.
Recenzent docenia też klimat walki partyzanckiej. Otwarta wymiana ognia nie jest tu drogą do sukcesu. SI kuleje, ale nie na tyle by odebrać zabawę ze strzelaniny. Autor narzeka najmocniej na bohaterów ruchu oporu. Niby mają odbić miasto z rąk wrogiego reżimu, ale żadnego z nich nie da się polubić.
Solidna rozgrywka, świetne projekty poziomów, ale inne elementy kuleją. Nie ma oceny, nie ma żadnego znaczka.
Homefront: The Revolution - Dzień w którym upadła Ameryka - zwiastun PL
John Walker z RPS nazywa Homefront: The Revolution kroczkiem do przodu w stosunku do formuły otwartych światów, serwowanej przez Ubisoft. Świat dzieli się na strefy wojny i strefy, w których lepiej przemykać po cichu. Gorzej wypadają krótkie misje, mające popchnąć do przodu fabułę. Walker również narzeka na SI.
Wrogowie nie są lepsi i w zasadzie czekają na kulkę nie umiejąc znaleźć sobie innych osłon. Headshoty? Gra ponoć często ich nie rejestruje, co może frustrować.
A wiecie jak duży jest Homefront?
Tego się nie spodziewałem. Ale...
Poza beznadziejnym SI Walker narzeka też na system poruszania się, który jest jego zdaniem popsuty, gdy przychodzi do skakania i chwytania się krawędzi. Nie spodobały mu się też chybotliwe motory, rozsiane po mieście.
Walker bije się trochę z myślami, ale ostatecznie grę poleca. Między innymi za to, że próbuje czegoś nowego. Polubił ją mimo problemów.
Jim Sterling w recenzji nowego Homefronta poszedł na całość, wpisując do metryki 1/10. Gra go wynudziła, wkurzyła do granic i sprawiła, że było mu niedobrze.
A to dopiero początek... Sterling mocno narzeka na optymalizację gry na PC, ale i on zauważa problemy z NPC-ami, którzy blokują się na narożnikach, zapętlają w jednej animacji, wykręcają nienaturalnie czy po prostu nie umieją znaleźć właściwej drogi. Grze brakuje też ponoć dźwięków, przez co fabularne momenty zmieniają się w pantomimę.
A "bańka" powędrowała do dzienniczka i jest w tej chwili najniższą notą Homefront: The Revolution. Oto inne noty:
- GamesRadar+: 3/5
- IGN: 5/10
- PSU: 5,5/10
- Polygon: 6/10
- Eurogamer.pl: 6/10
- HardcoreGamer: 2/5
- Videogamer: 6/10
- Gry-Online: 6,5/10
- WCCF: 5,6/10
- WeGotThisCovered: 2/5
Maciej Kowalik