Pierwsza klasa o profilu e‑sportowym w Polsce powstanie w Kędzierzynie-Koźlu. Najpierw matma, potem Counter-Strike

Uczniowie technikum w Kędzierzynie-Koźlu będą uczyć się jak tworzyć gry, ale też trenować, by reprezentować szkołę w turniejach Counter-Strike: Global Offensive.

Pierwsza klasa o profilu e-sportowym w Polsce powstanie w Kędzierzynie-Koźlu. Najpierw matma, potem Counter-Strike
marcindmjqtx

Gry wideo w edukacji to w Polsce coraz ciekawszy temat. Powstają nowe kierunki, na których kształcić mogą się przyszli twórcy gier, ale do tej pory nikt nie stworzył platformy, która pozwoliłaby łączyć edukację z początkami kariery w e-sporcie. Kędzierzyńsko-Kozielski Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących może przetrzeć szlaki.

Początkowo e-sport pojawi się tam w profilu jednej klasy informatycznej. Uczniowie wybierający profil "tworzenie gier i e-sport" będą uczyć się matematyki, tworzenia grafiki, programowania oraz praktycznego korzystania z popularnych silników do tworzenia gier. Edukację zakończą z tytułem technika informatyka.

fot. Łukasz Józefowicz

Ale jednocześnie w klasie mają funkcjonować trzy drużyny złożone z pięciu zawodników. Tak jak w profesjonalnych sportach drużynowych, pomiędzy drużynami będzie funkcjonował system rotacji zawodników, by ci najlepsi tworzyli ekipę grającą na turniejach, a pozostali trenowali w dwóch drużynach rezerwowych. Warto dodać, że treningi oraz zajęcia teoretyczne dotyczące e-sportu będą odbywać się poza godzinami lekcyjnymi - w ramach godzin dodatkowych.

Szkoła podchodzi do sprawy poważnie. Chce finansować swojej e-sportowej reprezentacji potrzebny sprzęt, przejazd oraz noclegi w trakcie turniejów, a nawet opiekę psychologa. Liczy też na nawiązanie współpracy z organizacjami e-sportowymi. Na stronie allplay.pl, w wywiadzie z jednym z nauczycieli technikum, czytamy:

Tutaj kładziemy bardzo dużą nadzieję i nacisk na organizacje esportowe. Muszą zrozumieć, że bez nich profil praktycznie nie jest w stanie ruszyć, ponieważ w Polsce nie mamy odpowiedniej kadry pedagogicznej przeszkolonej w esporcie. Nie oczekujemy od nich wsparcia finansowego, lecz wsparcia merytorycznego. Szukamy osób, organizacji które obejmą patronat nad szkołą i będą mogły od czasu, do czasu wesprzeć nas swoim doświadczeniem. Również na samym początku drużyny otrzymają wsparcie managerskie do czasu poznania środowiska i mechanizmów, które w nim zachodzą. Jeśli szkole uda się załatwić odpowiednie zezwolenia i zabezpieczyć środki na wdrożenie tych innowacji, to pierwszą grą, którą będą trenować w Kędzierzynie-Koźlu będzie Counter-Strike Global Offensive. To drużynowa strzelanina, w której polska profesjonalna drużyna Virtus.Pro regularnie święci triumfy na międzynarodowych turniejach. Uczniowie technikum będą mieli więc na kim się wzorować.

"Chcieliśmy od początku zdominować przeciwników" - rozmawiamy ze zwycięzcami turnieju CS:GO na IEM Warto przyglądać się tej szkole. E-sport już dawno przestał być ciekawostką, o czym dobitnie świadczą finały Intel Extreme Masters, które od dwóch lat ściągają do Katowic śmietankę najlepszych zawodników na świecie oraz zapełniają widownię Spodka emocjonującymi się rozmaitymi dyscyplinami e-sportu fanów.

[źródło: AllPlay]

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościcounter-strikeedukacja
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.