Pierwotnie Titanfall miał nie trafić na Xboksa One
Na szczęście plany uległy zmianie.
14.03.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:42
Titanfall zebrał świetne oceny, a Microsoft dorzucając go do zestawów z Xboksem One zatroszczył się o to, by graczy na serwerach nie zabrakło. Teraz piłeczka jest po stronie Respawn - studio musi odpowiednio często dokarmiać społeczność, by ta nie rzuciła gry w kąt po miesiącu. Jeśli to się uda, to Titanfall może być dla tej konsoli najważniejszą grą roku. Tymczasem pierwotnie, miał na nią wcale nie trafić.
W wywiadzie poświęconym napędzającej grę technologii i jej ewolucji, jeden z inżynierów pracujących w Respawn zdradził, że pierwotnie debiut studia miał ukazać się tylko na PC. Gdyby komputery pozostały jedyną platformą docelową, gra mogłaby wyglądać inaczej. Obranie celu na Xboksa One wymagało między innymi wprowadzenia do silnika obsługi DirectX 11, której wcześniej nie było. Nowa platforma usprawiedliwiała podjęcie dodatkowego wysiłku, dzięki któremu mamy grę, która dobiła do 86 punktów na Metacritic.
[źródło: Eurogamer]
Maciej Kowalik