Phil Spencer mówi, że Xboksa Scorpio poznamy jeszcze przed E3

A windowsowy blog mówi, że wirtualna, a właściwie "mieszana", rzeczywistość trafi na niego w 2018 roku.

Phil Spencer mówi, że Xboksa Scorpio poznamy jeszcze przed E3
Bartosz Stodolny

02.03.2017 17:48

Niedawno Microsoft zapowiedział, że odchodzi od tradycji organizowania poprzedzających targi E3 konferencji w poniedziałki i w tym roku zaprezentuje się graczom w niedzielę. Wszyscy myśleliśmy, że właśnie wtedy firma zaprezentuje po raz pierwszy Scorpio - sprzęt nie tylko dorównujący PS4 Pro, ale też go przewyższający. Przynajmniej według zapowiedzi i tych informacji, które w ten czy inny sposób trafiły do Sieci.

Podczas programu IGN Unlocked Phil Spencer powiedział jednak, że owszem - na E3 Scorpio się pojawi, ale prezentacja skupi się na grach. Sam sprzęt mamy poznać jeszcze przed targami w Los Angeles.

Phil Spencer Joins Unlocked, Talks Scorpio - Unlocked 285

Przy okazji dowiedzieliśmy się, że deweloperzy "first party" bawią się już nowym systemem od listopada ubiegłego roku i mają wolną rękę w wykorzystaniu jego możliwości. Oczywiście gry nadal będą musiały działać na starszym (i słabszym) bracie, co według mnie jest bez sensu, ale twórcy będą mogli robić coś podobnego, co przy Horizon: Zero Dawn, przez co będą one lepiej działały na Scorpio, na przykład w rozdzielczości Full HD.

Mimo tego konsola nie ma wygryźć poprzedniczki. Spencer zaznaczył, że większość graczy nadal wybierze Xboksa One S, a na Scorpio zdecydują się tylko ci wiedzący, "co to są teraflopy i 4K". Tutaj też padło określenie "Xbox Premium", które ma podkreślić, że konsola nie stanie się wiodącym Xboksem, a będzie tylko uzupełnieniem całej rodziny.

Do tych teraflopów i 4K dodałbym jeszcze wirtualną rzeczywistość, bo wiemy już, że ta pojawi sie dopiero na Scorpio. Nie będzie to jednak VR w takim ujęciu, jakie oferują HTC Vive czy Oculus Rift. Microsoft stawia na "mieszaną rzeczywistość", czyli połączenie VR-u z AR-em, jak w przypadku HoloLens.

Mixed Reality Blends the Physical and Virtual Worlds

Pierwsze wersje gogli powstały już we współpracy z Acerem i w ciągu miesiąca zestawy deweloperskie zaczną trafiać do twórców. Na razie w wersji na Windowsa 10, kiedy natomiast na Scorpio? Odpowiedzi na to pytanie udziela już nie Phil Spencer, a oficjalny windowsowy blog:

Bartosz Stodolny

Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.