Peter Moore: "Za 2 lata wpływy z cyfrowej dystrybucji powinny przekroczyć te z tradycyjnej sprzedaży"
Moore dodał, że kiedyś klientami Electronic Arts były sieci sprzedaży. Teraz są nimi gracze.
21.02.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:45
Złośliwie mógłbym dodać, że gracze z dużymi portfelami. Zwłaszcza w obszarze gier free-to-pay, gdzie ostatnio było głośno o komórkowym Dungeon Keeper. Trudno jednak nie przyznać Peterowi Moore'owi racji. Cyfrowa sprzedaż pozwala trafić do klienta bezpośrednio, zwłaszcza gdy ma się taką usługę jak Origin. Gra w pudełku zalicza po drodze szereg pośredników, z tym największym, czyli siecią sprzedaży, na czele.
Kluczowe są słowa chief operating officera EA o tym, że w ciągu dwóch lat przychód ze sprzedaży cyfrowej miałby przekroczyć wynik gier w pudełkach. Nawet mimo, jak dodaje Moore, świetnej kondycji konsol.
Na konferencji Digital Entertainment World Moore wspomniał też, że zmienia się polityka reklamowa EA. Media społecznościowe pozwalają wydawać mniej na tradycyjną reklamę w telewizji.
[Źródło: GI]
Marcin Kosman