Perfect New World – zaprezentowano MMORPG nowej generacji
Dawno nie słyszeliśmy sensownych wieści ze świata MMORPG. Podczas wtorkowej konferencji prasowej studia Beijing Perfect World, zapowiedziano nowe gry z świata Perfect World. Jedna z nich będzie konsolowym MMORPG a druga jej mobilną wersją.
Perfect New World to nadchodzące MMORPG, które ma w pełni wykorzystać możliwości konsol nowej generacji. Gra zadebiutuje także na PC w późniejszym okresie i będzie obsługiwać świeże rozwiązania, takie jak DLSS, chociaż podobno mówiono też o ray tracing. Chińskie studio zapowiada swoją produkcję w bardzo huczny sposób, ale trailer nie wygląda już tak ekscytująco.
Zwiastun może i wyglądałby całkiem dobrze, gdyby przedstawiono go w 4K. Aktualnie możemy zobaczyć go jedynie w rozdzielczości Full HD, przy czym wygląda to jedynie na nagranie ekranu konferencji. Aktualnie, graficznie Perfect New World nie zachwyca. Z drugiej strony wszyscy doskonale wiemy, że nie ten aspekt jest najważniejszy dla fanów gatunku MMORPG.
Perfect New World – konferencja i fragmenty
Niestety o samym gameplayu niewiele wiadomo. Wiemy jedynie, że gra ma oferować olbrzymi świat, rozbudowany kreator postaci i nawiązywać do poprzednich części serii Perfect World. Z kolei producenci mówią, że celują w segment AAA, stworzyli autorski silnik gry, a jej budżet wynosi 300 milionów dolarów. Jeśli wierzyć tym słowom, to może faktycznie doczekamy się rewolucji na rynku MMORPG. Póki co, pozostaję jednak sceptyczny.
Perfect New World – fragmenty rozgrywki
Jedna rzecz napawa mnie jednak optymizmem. Rozgrywka wygląda bardzo płynnie, a w szczególności widać to podczas walki. Kulą u nogi wielu MMORPG była zawsze toporność. Nawet nowsze produkcje jak Blade & Soul nosiły ten sam problem – silnik był zawsze ograniczony. Nasi bohaterowie reagowali bardzo powoli, a w szczególności gdy przychodziło do szybkiej zmiany celu i użycia umiejętności. W wielu grach stosowano nawet tzw. "reset".
Na zwiastunie Perfect New World wygląda to o wiele lepiej. Walka jest bardzo dynamiczna, a także interakcje takie jak lot nie mają wydłużonego okienka czasowego. Jeśli tak pozostanie do premiery, to faktycznie gra będzie miała co zaoferować.