Penisy uratowały Funcom od bankructwa

Wybaczcie, ale mam słabość do absurdalnych zdań.

Penisy uratowały Funcom od bankructwa
Patryk Fijałkowski

Absurdalne zdania absurdalnymi zdaniami, ale w tym jest akurat dużo prawdy, bowiem Funcom tworząc swoje survivalowe Conan Exiles, był na skraju bankructwa. Studio, które wiele lat temu dało nam choćby Najdłuższą Podróż i Dreamfalla, nie miało solidnego hitu od zbyt długiego czasu. A branża w takich sytuacjach potrafi być bezlitosna.

W 2015 deweloperzy stworzyli jeszcze The Park, króciutki horror psychologiczny, który jednak przeszedł bez echa, zgarniając przeciętne recenzje. Oznaczało to dla studia mroczny czas, w którym nie obeszło się bez zaciągania pożyczek i otarcia się o bankructwo. Jeśli chcieli przetrwać, musieli stworzyć coś, co odniesie komercyjny sukces. I wtedy, na szczęście, wydarzył się Conan Exiles.

Obraz

Conan Exiles - Early Access Launch Trailer

Trzynaście miesięcy później, w styczniu 2017, gra wylądowała we Wczesnym Dostępie. Dyndały tam penisy, co najwidoczniej było bardzo interesującą cechą, o której w pewnym momencie mówili wszyscy. A przy okazji tytuł okazał się po prostu porządnym, obiecującym survivalem. Koszty produkcji - 4,5 miliona dolarów - zwróciły się Funcomowi w niecały tydzień. Kryzys zażegnano i wszyscy żyli długo i...

Okej, spokojnie. Studio wciąż pracuje nad swoją nieskończoną grą. Wczesny Dostęp, który ma swoje lepsze i gorsze strony, tym razem pomógł uratować wieloletnią firmę od bankructwa. Miejmy nadzieję, że ten zastrzyk funduszy/energii/popularności pozwoli deweloperom dopracować Conana w najlepszy możliwy sposób. Gra zaplanowana jest na premierę w pierwszym kwartale 2018 na PC, Xboksie One oraz PS4.

Obraz

Patryk Fijałkowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościfuncomWyniki finansowe
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.