PAX EAST 2010 - Visceral Games o Dead Space 2 

Na odbywającej się imprezie PAX EAST 2010, zakończyła się niedawno konferencja Visceral Games, zatytułowana "Tworzenie świata horroru w grach wideo", poświęcona grom Dead Space oraz Dead Space 2.

PAX EAST 2010 - Visceral Games o Dead Space 2
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Autorzy gry - producenci Steve Papoutsis i Rich Briggs oraz grafik Ian Milham - rozpoczęli od małego "making off" i skupieniu się na paru aspektach dotyczących pierwszej części gry, m.in. środowiska po jakim przyszło nam się poruszać w jedynce, inspiracji przy tworzeniu pomieszczeń, omówienia poszczególnych etapów ewolucji HUD-a (który pierwotnie był jeszcze bardziej uproszczony) oraz bestiariusza.

Następnie na  scenę wkroczył człowiek, ubrany w perfekcyjnie odwzorowany kombinezon Isaac'a z Dead Space 2, który przez resztę konferencji towarzyszył autorom gry. Zażartowali, że koszt jego produkcji, znacząco przerósł fundusze przeciętnego cosplay'owca, obecnego na PAX. Zbroję w fazie produkcji możecie zobaczyć tutaj.

Potem zaczęły się pytania od widzów oraz odpowiedzi panów z Visceral, z których najciekawsze informacje przedstawiamy poniżej.

Producent Steve Papoutsis przyznał, że Dead Space: Extraction, które pojawiło się na Wii, miało w głównej mierze przybliżyć tą serię osobom z nią niezaznajomionym oraz nieposiadającym PS3 lub X360.

Potwierdzono informacje, że Isaac, na skutek wydarzeń z pierwszej części gry będzie miał problemy z psychiką. W grze ma być więcej dialogów, dzięki czemu charakter głównego bohatera zostanie wyraźniej zarysowany.

Autorzy póki co zaprzeczyli jakoby w Dead Space 2 udostępniono rozgrywkę w trybie 3D. Mimo że uważają tę technologię za interesującą, to na razie są skupieni na dostarczeniu "perfekcyjnie przygotowanej gry", na wszystkie docelowe platformy.

Twórcy twierdzą, że mają jeszcze wiele do opowiedzenia w uniwersum Dead Space'a. Czy możemy w takim razie spodziewać się kolejnych komiksów, filmów lub gier? Niepotwierdzone, ale całkiem możliwe.

Największym aplauzem podczas całej konferencji, cieszyła się prezentacja dwóch krótkich filmików z rozgrywki, różniących się zaledwie drobiazgami. Ukazywały one Isaac'a w pędzącej z ogromną prędkością kolejce. Nagle skład się rozłączył, a Isaac by dogonić uciekające wagony, wykorzystał wbudowane w buty silniki odrzutowe, które pozwoliły mu lecieć.

Rafał Rutkowski

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne