PAX EAST 2010 - Visceral Games o Dead Space 2
Na odbywającej się imprezie PAX EAST 2010, zakończyła się niedawno konferencja Visceral Games, zatytułowana "Tworzenie świata horroru w grach wideo", poświęcona grom Dead Space oraz Dead Space 2.
28.03.2010 | aktual.: 15.01.2016 15:28
Autorzy gry - producenci Steve Papoutsis i Rich Briggs oraz grafik Ian Milham - rozpoczęli od małego "making off" i skupieniu się na paru aspektach dotyczących pierwszej części gry, m.in. środowiska po jakim przyszło nam się poruszać w jedynce, inspiracji przy tworzeniu pomieszczeń, omówienia poszczególnych etapów ewolucji HUD-a (który pierwotnie był jeszcze bardziej uproszczony) oraz bestiariusza.
Następnie na scenę wkroczył człowiek, ubrany w perfekcyjnie odwzorowany kombinezon Isaac'a z Dead Space 2, który przez resztę konferencji towarzyszył autorom gry. Zażartowali, że koszt jego produkcji, znacząco przerósł fundusze przeciętnego cosplay'owca, obecnego na PAX. Zbroję w fazie produkcji możecie zobaczyć tutaj.
Potem zaczęły się pytania od widzów oraz odpowiedzi panów z Visceral, z których najciekawsze informacje przedstawiamy poniżej.
Producent Steve Papoutsis przyznał, że Dead Space: Extraction, które pojawiło się na Wii, miało w głównej mierze przybliżyć tą serię osobom z nią niezaznajomionym oraz nieposiadającym PS3 lub X360.
Potwierdzono informacje, że Isaac, na skutek wydarzeń z pierwszej części gry będzie miał problemy z psychiką. W grze ma być więcej dialogów, dzięki czemu charakter głównego bohatera zostanie wyraźniej zarysowany.
Autorzy póki co zaprzeczyli jakoby w Dead Space 2 udostępniono rozgrywkę w trybie 3D. Mimo że uważają tę technologię za interesującą, to na razie są skupieni na dostarczeniu "perfekcyjnie przygotowanej gry", na wszystkie docelowe platformy.
Twórcy twierdzą, że mają jeszcze wiele do opowiedzenia w uniwersum Dead Space'a. Czy możemy w takim razie spodziewać się kolejnych komiksów, filmów lub gier? Niepotwierdzone, ale całkiem możliwe.
Największym aplauzem podczas całej konferencji, cieszyła się prezentacja dwóch krótkich filmików z rozgrywki, różniących się zaledwie drobiazgami. Ukazywały one Isaac'a w pędzącej z ogromną prędkością kolejce. Nagle skład się rozłączył, a Isaac by dogonić uciekające wagony, wykorzystał wbudowane w buty silniki odrzutowe, które pozwoliły mu lecieć.
Rafał Rutkowski