Patterns wygląda jak gra, która może dorównać Minecraftowi
20.06.2013 12:46, aktual.: 21.01.2016 16:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wiele było prób stworzenia "następcy" Minecrafta i nie kojarzę żadnej, która by się powiodła.
Zresztą wybaczcie uproszczenie - nie chodzi o to, by grę od Mojang zastąpić. Raczej o to, by rozwijać model, który zaproponowała. I to właśnie robi Patterns - daje graczom możliwość swobodnego budowania, a także działającą fizykę. A przy tym nie ogranicza ich do sześcianów.
Interesujące jest zwłaszcza wykorzystanie rozmaitych trójwymiarowych kształtów geometrycznych. Proces tworzenia czegoś w Patterns można porównać do modelowania 3D, gdzie obiekty także powstają z wielokątów - co prawda w zaawansowanej grafice są ich tysiące, ale jeśli wspomnicie pierwsze gry 3D, to przypomnicie też sobie, że w postaciach z nich wyraźnie było widać krawędzie i wielokąty. Takie obiekty można pewnie stworzyć w Patterns.
Więcej o nowościach i możliwościach gry dowiecie się z wideo, które pojawiło się z okazji premiery Patterns na Steamie:
Twórcy chcą dać możliwość wymieniania się światami, na specjalnie stworzonej przez nich platformie w sieci oraz oczywiście tryb wieloosobowy.
Można ją kupić na stronie twórców (9,95 dolara) lub na Steamie (7,99 euro)
Paweł Kamiński
[Thx, Wonziu]