Patologiczny świat wirtualnych bohaterów popularnych gier komputerowych

W dniu wczorajszym Katedra Psychologii Emocji i Motywacji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego zorganizowała "I Ogólnopolska Konferencja poświęconą Psychologii Internetu". W jej ramach odbyła się prelekcja Mariusza Gajewskiego pt. "Patologiczny świat wirtualnych bohaterów popularnych gier komputerowych". O autorze możecie poczytać na jego stronie, klikając tutaj (informacje z 2006 roku, może Wam uda się dogooglać  do nowszych).

Patologiczny świat wirtualnych bohaterów popularnych gier komputerowych
marcindmjqtx

18.04.2009 | aktual.: 15.01.2016 14:18

Wracając jednak do wykładu. Mimo, iż na początku pan Gajewski zastrzega, że gry mogą być wykorzystywane w pozytywny sposób, jego prelekcja jest dość jednoznaczna. Nie znajduje się w niej też informacja, że są tytuły skierowane do różnych odbiorców i mamy takie coś, jak kategorie wiekowe itd. Wszystko jest wrzucone do jednego wora. Dodatkowo z treści wykładu wynika, że za dużo to on w te gry wideo nie pograł. W zasadzie to wszystko sprawia, że polemizować z jego tezami sensu trochę nie ma.

W każdym razie. wynotowałem sobie takie oto stwierdzenia:

  • młodzież woli brutalne gry, bo są mniej wymagające i łatwiejsze
  • w grach silniejszy zawsze wygrywa
  • jest wspomniana nieśmiertelna satanistyczno-okultystyczna symbolika

Reszta w materiale, który możecie pobrać stąd. Plik powinien też się pojawić na naszym kanale

.

PS mamy też nagranie wykładu o osobowości polskich blogerów, jak coś będzie ciekawego - damy znać

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościciekawostkinauka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.