Patologiczny świat wirtualnych bohaterów popularnych gier komputerowych

W dniu wczorajszym Katedra Psychologii Emocji i Motywacji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego zorganizowała "I Ogólnopolska Konferencja poświęconą Psychologii Internetu". W jej ramach odbyła się prelekcja Mariusza Gajewskiego pt. "Patologiczny świat wirtualnych bohaterów popularnych gier komputerowych". O autorze możecie poczytać na jego stronie, klikając tutaj (informacje z 2006 roku, może Wam uda się dogooglać  do nowszych).

Patologiczny świat wirtualnych bohaterów popularnych gier komputerowych
marcindmjqtx

Wracając jednak do wykładu. Mimo, iż na początku pan Gajewski zastrzega, że gry mogą być wykorzystywane w pozytywny sposób, jego prelekcja jest dość jednoznaczna. Nie znajduje się w niej też informacja, że są tytuły skierowane do różnych odbiorców i mamy takie coś, jak kategorie wiekowe itd. Wszystko jest wrzucone do jednego wora. Dodatkowo z treści wykładu wynika, że za dużo to on w te gry wideo nie pograł. W zasadzie to wszystko sprawia, że polemizować z jego tezami sensu trochę nie ma.

W każdym razie. wynotowałem sobie takie oto stwierdzenia:

  • młodzież woli brutalne gry, bo są mniej wymagające i łatwiejsze
  • w grach silniejszy zawsze wygrywa
  • jest wspomniana nieśmiertelna satanistyczno-okultystyczna symbolika

Reszta w materiale, który możecie pobrać stąd. Plik powinien też się pojawić na naszym kanale

.

PS mamy też nagranie wykładu o osobowości polskich blogerów, jak coś będzie ciekawego - damy znać

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościciekawostkinauka

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)