Patologiczny świat wirtualnych bohaterów popularnych gier komputerowych

W dniu wczorajszym Katedra Psychologii Emocji i Motywacji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego zorganizowała "I Ogólnopolska Konferencja poświęconą Psychologii Internetu". W jej ramach odbyła się prelekcja Mariusza Gajewskiego pt. "Patologiczny świat wirtualnych bohaterów popularnych gier komputerowych". O autorze możecie poczytać na jego stronie, klikając tutaj (informacje z 2006 roku, może Wam uda się dogooglać  do nowszych).

Patologiczny świat wirtualnych bohaterów popularnych gier komputerowych
marcindmjqtx

Wracając jednak do wykładu. Mimo, iż na początku pan Gajewski zastrzega, że gry mogą być wykorzystywane w pozytywny sposób, jego prelekcja jest dość jednoznaczna. Nie znajduje się w niej też informacja, że są tytuły skierowane do różnych odbiorców i mamy takie coś, jak kategorie wiekowe itd. Wszystko jest wrzucone do jednego wora. Dodatkowo z treści wykładu wynika, że za dużo to on w te gry wideo nie pograł. W zasadzie to wszystko sprawia, że polemizować z jego tezami sensu trochę nie ma.

W każdym razie. wynotowałem sobie takie oto stwierdzenia:

  • młodzież woli brutalne gry, bo są mniej wymagające i łatwiejsze
  • w grach silniejszy zawsze wygrywa
  • jest wspomniana nieśmiertelna satanistyczno-okultystyczna symbolika

Reszta w materiale, który możecie pobrać stąd. Plik powinien też się pojawić na naszym kanale

.

PS mamy też nagranie wykładu o osobowości polskich blogerów, jak coś będzie ciekawego - damy znać

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościciekawostkinauka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.