Patologiczny świat wirtualnych bohaterów popularnych gier komputerowych
W dniu wczorajszym Katedra Psychologii Emocji i Motywacji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego zorganizowała "I Ogólnopolska Konferencja poświęconą Psychologii Internetu". W jej ramach odbyła się prelekcja Mariusza Gajewskiego pt. "Patologiczny świat wirtualnych bohaterów popularnych gier komputerowych". O autorze możecie poczytać na jego stronie, klikając tutaj (informacje z 2006 roku, może Wam uda się dogooglać do nowszych).
18.04.2009 | aktual.: 15.01.2016 14:18
Wracając jednak do wykładu. Mimo, iż na początku pan Gajewski zastrzega, że gry mogą być wykorzystywane w pozytywny sposób, jego prelekcja jest dość jednoznaczna. Nie znajduje się w niej też informacja, że są tytuły skierowane do różnych odbiorców i mamy takie coś, jak kategorie wiekowe itd. Wszystko jest wrzucone do jednego wora. Dodatkowo z treści wykładu wynika, że za dużo to on w te gry wideo nie pograł. W zasadzie to wszystko sprawia, że polemizować z jego tezami sensu trochę nie ma.
W każdym razie. wynotowałem sobie takie oto stwierdzenia:
- młodzież woli brutalne gry, bo są mniej wymagające i łatwiejsze
- w grach silniejszy zawsze wygrywa
- jest wspomniana nieśmiertelna satanistyczno-okultystyczna symbolika
Reszta w materiale, który możecie pobrać stąd. Plik powinien też się pojawić na naszym kanale
PS mamy też nagranie wykładu o osobowości polskich blogerów, jak coś będzie ciekawego - damy znać