Patch 13.14 w LoL-u. Spore zmiany w grze i rankedach

W League of Legends wreszcie pojawi się zapowiadana w czerwcu postać. Mowa o Naafiri, daarkińskim ogarze. To jednak niewielka nowość w porównaniu do wszystkiego, co Riot Games zaplanowało na nowy patch.

Patch 13.14 w LoL-u. Spore zmiany w grze i rankedachLeague of Legends - logo
Źródło zdjęć: © Riot Games
Arkadiusz Stando
SKOMENTUJ

Patch 13.14 jak na śródsezonową aktualizację wprowadzi dość sporo zmian w League of Legends. W grze pojawia się nowy tryb - Arena 2v2v2v2, spore zmiany w rankedach i balansie postaci, ale też nowe wydarzenie Duchowy Wojownik. Przejdźmy zatem do rzeczy, bo sporo jest tu do omówienia.

Tryb Arena w LoL-u, czyli 2v2v2v2

Dawno nie otrzymaliśmy żadnego nowego trybu w League of Legends. Szczerze mówiąc, to coraz rzadziej Riot Games udostępnia nam możliwość zagrania w customowe tryby. Ostatnimi pojawiającymi się jeszcze trybami jest ARURF/URF i z rzadka One For All (jedna postać dla wszystkich w drużynie). Pamiętacie jeszcze Ascension? Nie wspominając nawet o Nemesis Draft, Nexus Blitz czy Legend of The Poro King.

Arena! Arena to tryb trafiający do League of Legends wraz z wydarzeniem Duchowy Wojownik. Zagramy już od 17:00 20 lipca. Nie wiemy jeszcze, czy zostanie z nami na stałe, ale są ku temu przesłanki. Riot Games informuje, że jednym z głównych założeń trybu 2v2v2v2 będzie testowanie nowych buildów, co może przełożyć się na nowy sposób naturalnego tworzenia się mety.

LoL - Arena
LoL - Arena © Riot Games

Riot Games zwraca uwagę, że obecnie meta powstaje w bardzo nienaturalny sposób, przez strony i aplikacje zbierające statystyki z API LoL-a. Współczynnik zwycięstw nie powinien decydować o naszych wyborach. "Współczynniki zwycięstw mogą wprowadzać w błąd i prowadzić do zastoju w mecie, przez co tryb gry będzie nudny" - czytamy w obwieszczeniu. Więcej o arenie możecie przeczytać tutaj.

Zmiany w trybie rankingowym - koniec z seriami o awans

Riot Games chce, aby było szybciej. W tym patchu usunięto gry o awans pomiędzy dywizjami, zmniejszono liczbę wymaganych meczów rozstawiających z 10 do 5, a pomiędzy Platyną a Diamentem pojawił się Szmaragd. Co dalej? W dłuższym wpisie na stronie deweloperów znajdziemy informację o niepokoju twórców gry związanym z nadmiarem smurfów w grze, a także o potencjalnych planach rozwiązania tej sytuacji.

Twórcy usuwają serie o awans do kolejnej rangi. Wielu graczy League of Legends frustruje się nieudanymi seriami i zaprzestaje rozgrywki rankingowej. Sami dobrze wiecie - wtedy najczęściej trafiamy na trolli i afków, albo wyłączy nam się prąd czy internet. Twórcy zadecydowali o zniesieniu ich i obserwowaniu efektów. Teraz wystarczy zdobyć odpowiednią liczbę punktów, aby przejść o następnej rangi.

Wydarzenie Duchowy Wojownik, a w nim Turniej Dusz

Nadciąga nowe wydarzenie, a wraz z nim cała seria skórek do postaci w League of Legends. Turniej Dusz to walka na kombinacje z oceną stylu, która odbywa się w kliencie. Jako Samira zdobywacie reputację, rozgrywając swoje mecze w League of Legends. Reputacja pozwala spotykać się z nowymi przeciwnikami i odblokowywać nowe umiejętności Samiry, aby kontynuować udział w turnieju. Celem turnieju jest pokonanie wszystkich dziesięciu przeciwników. Możecie odbierać nagrody po każdym zwycięstwie i podejmować nowe wyzwania po odblokowaniu poziomów trudności Fabuła i Ekspert.

Patch 13.14 - zmiany w balansie bohaterów League of Legends

Aatrox: buff

— OSTRZE DARKINÓW

  • Obrażenia pierwszego użycia: 10/30/50/70/90 pkt. (+60/65/70/75/80% obrażeń od ataku) ⇒ 10/25/40/55/70 pkt. (+60/70/80/90/100% obrażeń od ataku) (Uwaga: będzie to wzmocnienie już przy 0/100/100/100/100 pkt. obrażeń od ataku. Drugie użycie Q nadal zada o 25% więcej obrażeń podstawowych, a trzecie użycie zada o 50% więcej).
  • Modyfikator obrażeń zadawanych stworom: 55% ⇒ 55/60/65/70% (poziomy 1/6/11/16)

Diana: buff

W — KSIĘŻYCOWA KASKADA

  • Wytrzymałość tarczy: 40/55/70/85/100 pkt. (+25% mocy umiejętności) (+9% dodatkowego zdrowia) ⇒ 45/60/75/90/105 pkt. (+30% mocy umiejętności) (+9% dodatkowego zdrowia)
  • Obrażenia magiczne na kulę: 18/30/42/54/66 pkt. (+15% mocy umiejętności) ⇒ 18/30/42/54/66 pkt. (+18% mocy umiejętności)

E — LUNARNY SKOK

  • Obrażenia magiczne: 50/70/90/110/130 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 50/70/90/110/130 pkt. (+60% mocy umiejętności)

Hecarim: nerf

W — DUCH POSTRACHU

  • Premia do pancerza i odporności na magię: 15/20/25/30/35 pkt. ⇒ 5/10/15/20/25 pkt.

Jax: nerf

E — KONTRATAK

  • Czas odnowienia: 14/12,5/11/9,5/8 sek. ⇒ 15/13,5/12/10,5/9 sek.

R — MISTRZ BRONI

  • Koszt many: 50 pkt. ⇒ 100 pkt.

Karthus: nerf

Q — ZRÓWNANIE Z ZIEMIĄ

  • Obrażenia magiczne: 45/62,5/80/97,5/115 pkt. (+35% mocy umiejętności) 43/61/79/97/115 pkt. (+35% mocy umiejętności)
  • Modyfikator obrażeń zadawanych potworom: 95% ⇒ 100%

E — PROFANACJA

  • Przywrócenie many po udziale w zabójstwie wroga: 15/25/35/45/55 pkt. ⇒ 10/20/30/40/50 pkt.

Kindred: nerf

PODSTAWOWE STATYSTYKI

  • Podstawowe zdrowie: 580 pkt. ⇒ 610 pkt.
  • Podstawowy pancerz: 26 pkt. ⇒ 29 pkt.

Q — TANIEC STRZAŁ

  • Obrażenia fizyczne: 50/75/100/125/150 pkt. (+75% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 40/65/90/115/140 pkt. (+75% dodatkowych obrażeń od ataku)
  • Czas odnowienia: 8 sek. ⇒ 9 sek.

Lissandra: buff

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — ZRODZONA Z LODU NIEWOLA

  • Ruch niewolnika: Niewolnicy będą zatrzymywać się w ostatnich klatkach przed eksplozją. ⇒ Niewolnicy będą gonić cele, dopóki nie wybuchną.
  • NOWOŚĆ>Nie ukryjesz się: Niewolnicy będą teraz podążać za wrogami w zarośla.
  • NOWOŚĆ>Widzę cię: Niewolnicy są widoczni dla wrogów przez mgłę wojny.

Q — ODŁAMEK LODU

  • Spowolnienie: Q spowalnia pierwszego trafionego wroga. ⇒ Q teraz spowalnia wszystkich trafionych wrogów.
  • Pocisk Odłamka Lodu: Q będzie rzucane z pozycji po rzuceniu, a nie przed rzuceniem.

R — LODOWY GROBOWIEC

  • Wartość leczenia: 90/140/190 pkt. (+25% mocy umiejętności) (zwiększone o 0-100% w zależności od brakującego zdrowia) ⇒ 100/150/200 pkt. (+55% mocy umiejętności) (zwiększone o 0-100% w zależności od brakującego zdrowia) (Uwaga: maksymalna wartość leczenia będzie teraz osiągana przy 30% lub mniej zdrowia zamiast 0% zdrowia).
  • Częstotliwość nakładania obrażeń i spowolnienia: 4 razy na sekundę ⇒ 16 razy na sekundę
  • Interakcje z doskokiem: Zaktualizowano logikę pod kątem zatrzymywania doskoków.

Milio: nerf

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — PŁOŃ!

  • Obrażenia: 25-80 pkt. (zależnie od poziomu, +20% mocy umiejętności) ⇒ 15-50 pkt. (zależnie od poziomu, +20% mocy umiejętności)

E — GORĄCY UŚCISK

  • Dodatkowa prędkość ruchu: 15/17,5/20/22,5/25% ⇒ 12/14/16/18/20%

Rek'sai: nerf

W — WYNURZENIE

  • Obrażenia fizyczne: 55/70/85/100/115 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 50/65/80/95/110 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku)

E — UKĄSZENIE FURII

  • Obrażenia fizyczne: 55/60/65/70/75 pkt. (+85% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 5/10/15/20/25 pkt. (+70% całkowitych obrażeń od ataku)

Rell: nerf

PODSTAWOWE STATYSTYKI

  • Podstawowy pancerz: 39 pkt. ⇒ 36 pkt.

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — ODKSZTAŁCANIE FORMY

  • Kradzież pancerza i odporności na magię: 3% ⇒ 2%
  • Minimalna kradzież pancerza i odporności na magię: 1,25-3 pkt. (zależnie od poziomu bohatera) ⇒ 0,8-2 pkt. (zależnie od poziomu bohatera)
  • Maksymalna kradzież pancerza i odporności na magię: 15% ⇒ 10%

Rengar: nerf

PODSTAWOWE STATYSTYKI

  • Regeneracja zdrowia co 5 sek.: 7 pkt. ⇒ 6 pkt.

Q — DZIKOŚĆ

  • Konwersja obrażeń trafienia krytycznego: 95% ⇒ 75%

Shaco: buff

Q — PODSTĘP

  • Dodatkowe obrażenia fizyczne: 25/35/45/55/65 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 25/35/45/55/65 pkt. (+60% dodatkowych obrażeń od ataku)
  • Dodatkowe obrażenia trafienia krytycznego Ciosu w Plecy: 40% ⇒ 55%

R — HALUCYNACJE

  • Poprawka błędu Szponu Ciemnego Typa: efekt bierny będzie teraz prawidłowo nakładany na klona Shaco.

NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Nie tak szybko, Smoku: Zabawki Niespodzianki Shaco nie będą już natychmiast ulegać zniszczeniu pod wpływem obrażeń obszarowych błyskawicy Hextechowej Smoczycy.
  • Bzyt, bzy…: Pociski Q Zeri będą teraz zadawać właściwą ilość obrażeń Zabawkom Niespodziankom Shaco.

Shyvana: buff

Q — PODWÓJNE UGRYZIENIE

  • Dodatkowe obrażenia fizyczne: 20/35/50/65/80% obrażeń od ataku (+25% mocy umiejętności) ⇒ 20/40/60/80/100% obrażeń od ataku (+25% mocy umiejętności)
  • NOWOŚĆ>Zwiększenie prędkości ataku: Następne 2 ataki Shyvany mają prędkość ataku zwiększoną o 40/45/50/55/60%.
  • Czas odnowienia: 7/6,5/6/5,5/5 sek. ⇒ 8/7,5/7/6,5/6 sek.

E — OGNISTY PODMUCH

  • Dodatkowe obrażenia magiczne przy trafieniu przeciwko oznaczonym celom: 3% maksymalnego zdrowia celu ⇒ 3% maksymalnego zdrowia celu (+1% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)

Volibear: buff

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — BEZLITOSNY GROM

  • Obrażenia magiczne Szponów Błyskawicy: 11-60 pkt. (zależnie od poziomu, +40% mocy umiejętności) ⇒ 11-60 pkt. (zależnie od poziomu, +50% mocy umiejętności)

Q — GRZMIĄCE UDERZENIE

  • Drobna aktualizacja: Usunięto zacinanie podczas ataków podstawowych Volibeara po ogłuszeniu przy wysokich prędkościach ataku.

W — WŚCIEKŁE OKALECZENIE

  • W — Leczenie: 20/35/50/65/80 pkt. (+8/10/12/14/16% brakującego zdrowia) ⇒ 20/35/50/65/80 pkt. (+8/11/14/17/20% brakującego zdrowia)

Xerath: buff

PODSTAWOWE STATYSTYKI

  • Podstawowa mana: 459 pkt. ⇒ 400 pkt.

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — PRZYPŁYW MANY

  • Czas odnowienia: 12 sek. ⇒ 16 sek.
  • NOWOŚĆ>Dwa za jeden: Czas odnowienia Przypływu Many jest teraz zmniejszony o 2 sek. po zabiciu jednostki.
  • NOWOŚĆ>Wieża to potęga: Trafianie wież aktywuje Przypływ Many.

R — TAJEMNY RYTUAŁ

  • Liczba użyć: 3/4/5 ⇒ 4/5/6
  • Obrażenia magiczne: 200/250/300 pkt. (+45% mocy umiejętności) ⇒ 180/230/280 pkt. (+40% mocy umiejętności)
  • NOWOŚĆ>Kolejne trafienia: Jeśli bohater zostanie trafiony błyskawicą, kolejne będą zadawać dodatkowo 20/25/30 pkt. (+5% mocy umiejętności) obrażeń (Uwaga: Dotyczy to dowolnej liczby bohaterów trafionych błyskawicą, więc niezależnie od tego, czy traficie jednego, czy pięciu bohaterów, otrzymacie maksymalnie jeden ładunek za użycie).

Zyra: buff

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — CIERNIOWY OGRÓD

  • Obrażenia roślin z obszarowych zaklęć: 4 pkt. ⇒ 3 pkt.
  • Obrażenia roślin z zasięgowych ataków podstawowych: 4 pkt. ⇒ 5 pkt.
  • Obrażenia roślin zadawane potworom: 150% obrażeń zadawanych niepotężnym potworom ⇒ 40-100 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych zadawanych wszystkim potworom (skaluje się z poziomem bohaterki)

W — SZYBKI WZROST

  • Nasiona po pierwszym awansie: 1 ⇒ 2

E — KORZENNY UŚCISK

  • Interakcje z Błyskiem: E nie uniemożliwia już Zyrze korzystanie z Błysku w czasie rzucania.

R — DUSZĄCE CIERNIE

  • Częstotliwość nakładania obrażeń: 4 razy na sekundę ⇒ 16 razy na sekundę
  • Logika rzucania: Zyra podejdzie do miejsca, z którego rzucono jej R ⇒ Zyra natychmiast użyje R na maksymalny zasięg

Zmiany w balansie przedmiotów Patch 13.14 League of Legends:

  • Aksjomatyczny łuk: Zwracany czas odnowienia superumiejętności: 20% całkowitego czasu odnowienia ⇒ 5% (+40% całkowitej destrukcji) (Uwaga: oznacza to wzmocnienie mitycznego przedmiotu + Aksjomatycznego Łuku i skalowanie maksymalnie do ~40% przy pełnym zestawie przedmiotów).
  • Potęga Wichury: Czas odnowienia: 90 sek. ⇒ 120 sek.
  • Ostrze Nieskończoności: Obrażenia od ataku: 70 pkt. ⇒ 65 pkt. / Obrażenia trafienia krytycznego: 35% ⇒ 45%
  • Szpon Ciemnego Typa: Destrukcja: 15 pkt. ⇒ 18 pkt.
  • Omen Randuina: Zmniejszenie obrażeń trafienia krytycznego: 20% ⇒ 25%
  • Włócznia Shojin: Łączny koszt: 3400 szt. złota ⇒ 3300 szt. złota Zdrowie: 300 pkt. ⇒ 350 pkt.
  • Oblicze Ducha: Odporność na magię: 50 pkt. ⇒ 60 pkt.
  • Kosa Statikka: Prędkość ataku: 25% ⇒ 30%, Obrażenia zadawane stworom: 250-450 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 250-350 pkt. (250 pkt + 25 pkt. na poziom od 7. poziomu, potem +12,5 pkt. na poziom od 11. poziomu ⇒ 250 pkt. + 10 pkt. na poziom od 9. poziomu)
  • Gruboskórność Sterakka: Łączny koszt: 3100 szt. złota ⇒ 3000 szt. złota Zdrowie: 400 pkt. ⇒ 450 pkt.
  • Moc trójcy: Prędkość ataku: 35% ⇒ 33% Obrażenia od ataku za każdy ładunek: 4% ⇒ 3% + 3% (Uwaga: czyli 6%). Maksymalna liczba ładunków Potrójnego Uderzenia: 5 ⇒ 3 (Uwaga: zmniejszono maksymalne obrażenia od ataku z 20% do 18%).

Czary przywoływacza:

  • Duch: Czas trwania: 10 sek. ⇒ 15 sek. / USUNIĘTO Czas działania przy udziałach w zabójstwach: Czas trwania Ducha nie wydłuża się już o 4-7 sek. po udziale w zabójstwie.

Zmiany w dżungli:


HERB ŻARU

  • Obrażenia nieuchronne podpalenia: 10-78 pkt. (skalowanie liniowe zależnie od poziomu) ⇒ 10-75 pkt. (pozostaje na poziomie 10 pkt. obrażeń na poziomach 1-5, a następnie zwiększa się o 5 pkt. na poziom)
  • Spowolnienie w zwarciu: 10/15/20% (poziomy 1/6/11) ⇒ 5/10/15/20% (poziomy 1/6/11/16)
  • Spowolnienie na dystans: 5/7,5/10% (poziomy 1/6/11) (Uwaga: bez zmian)

HERB ZROZUMIENIA

  • Przyspieszenie umiejętności: 10 jedn. ⇒ 5/10/15/20 jedn. (na poziomach 1/6/11/16)

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne