Patch 13.14 w LoL-u. Spore zmiany w grze i rankedach

Patch 13.14 w LoL‑u. Spore zmiany w grze i rankedach

League of Legends  - logo
League of Legends - logo
Źródło zdjęć: © Riot Games
Arkadiusz Stando
19.07.2023 13:30

W League of Legends wreszcie pojawi się zapowiadana w czerwcu postać. Mowa o Naafiri, daarkińskim ogarze. To jednak niewielka nowość w porównaniu do wszystkiego, co Riot Games zaplanowało na nowy patch.

Patch 13.14 jak na śródsezonową aktualizację wprowadzi dość sporo zmian w League of Legends. W grze pojawia się nowy tryb - Arena 2v2v2v2, spore zmiany w rankedach i balansie postaci, ale też nowe wydarzenie Duchowy Wojownik. Przejdźmy zatem do rzeczy, bo sporo jest tu do omówienia.

Tryb Arena w LoL-u, czyli 2v2v2v2

Dawno nie otrzymaliśmy żadnego nowego trybu w League of Legends. Szczerze mówiąc, to coraz rzadziej Riot Games udostępnia nam możliwość zagrania w customowe tryby. Ostatnimi pojawiającymi się jeszcze trybami jest ARURF/URF i z rzadka One For All (jedna postać dla wszystkich w drużynie). Pamiętacie jeszcze Ascension? Nie wspominając nawet o Nemesis Draft, Nexus Blitz czy Legend of The Poro King.

Arena! Arena to tryb trafiający do League of Legends wraz z wydarzeniem Duchowy Wojownik. Zagramy już od 17:00 20 lipca. Nie wiemy jeszcze, czy zostanie z nami na stałe, ale są ku temu przesłanki. Riot Games informuje, że jednym z głównych założeń trybu 2v2v2v2 będzie testowanie nowych buildów, co może przełożyć się na nowy sposób naturalnego tworzenia się mety.

LoL - Arena
LoL - Arena© Riot Games

Riot Games zwraca uwagę, że obecnie meta powstaje w bardzo nienaturalny sposób, przez strony i aplikacje zbierające statystyki z API LoL-a. Współczynnik zwycięstw nie powinien decydować o naszych wyborach. "Współczynniki zwycięstw mogą wprowadzać w błąd i prowadzić do zastoju w mecie, przez co tryb gry będzie nudny" - czytamy w obwieszczeniu. Więcej o arenie możecie przeczytać tutaj.

Zmiany w trybie rankingowym - koniec z seriami o awans

Riot Games chce, aby było szybciej. W tym patchu usunięto gry o awans pomiędzy dywizjami, zmniejszono liczbę wymaganych meczów rozstawiających z 10 do 5, a pomiędzy Platyną a Diamentem pojawił się Szmaragd. Co dalej? W dłuższym wpisie na stronie deweloperów znajdziemy informację o niepokoju twórców gry związanym z nadmiarem smurfów w grze, a także o potencjalnych planach rozwiązania tej sytuacji.

Twórcy usuwają serie o awans do kolejnej rangi. Wielu graczy League of Legends frustruje się nieudanymi seriami i zaprzestaje rozgrywki rankingowej. Sami dobrze wiecie - wtedy najczęściej trafiamy na trolli i afków, albo wyłączy nam się prąd czy internet. Twórcy zadecydowali o zniesieniu ich i obserwowaniu efektów. Teraz wystarczy zdobyć odpowiednią liczbę punktów, aby przejść o następnej rangi.

Wydarzenie Duchowy Wojownik, a w nim Turniej Dusz

Nadciąga nowe wydarzenie, a wraz z nim cała seria skórek do postaci w League of Legends. Turniej Dusz to walka na kombinacje z oceną stylu, która odbywa się w kliencie. Jako Samira zdobywacie reputację, rozgrywając swoje mecze w League of Legends. Reputacja pozwala spotykać się z nowymi przeciwnikami i odblokowywać nowe umiejętności Samiry, aby kontynuować udział w turnieju. Celem turnieju jest pokonanie wszystkich dziesięciu przeciwników. Możecie odbierać nagrody po każdym zwycięstwie i podejmować nowe wyzwania po odblokowaniu poziomów trudności Fabuła i Ekspert.

Patch 13.14 - zmiany w balansie bohaterów League of Legends

Aatrox: buff

— OSTRZE DARKINÓW

  • Obrażenia pierwszego użycia: 10/30/50/70/90 pkt. (+60/65/70/75/80% obrażeń od ataku) ⇒ 10/25/40/55/70 pkt. (+60/70/80/90/100% obrażeń od ataku) (Uwaga: będzie to wzmocnienie już przy 0/100/100/100/100 pkt. obrażeń od ataku. Drugie użycie Q nadal zada o 25% więcej obrażeń podstawowych, a trzecie użycie zada o 50% więcej).
  • Modyfikator obrażeń zadawanych stworom: 55% ⇒ 55/60/65/70% (poziomy 1/6/11/16)

Diana: buff

W — KSIĘŻYCOWA KASKADA

  • Wytrzymałość tarczy: 40/55/70/85/100 pkt. (+25% mocy umiejętności) (+9% dodatkowego zdrowia) ⇒ 45/60/75/90/105 pkt. (+30% mocy umiejętności) (+9% dodatkowego zdrowia)
  • Obrażenia magiczne na kulę: 18/30/42/54/66 pkt. (+15% mocy umiejętności) ⇒ 18/30/42/54/66 pkt. (+18% mocy umiejętności)

E — LUNARNY SKOK

  • Obrażenia magiczne: 50/70/90/110/130 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 50/70/90/110/130 pkt. (+60% mocy umiejętności)

Hecarim: nerf

W — DUCH POSTRACHU

  • Premia do pancerza i odporności na magię: 15/20/25/30/35 pkt. ⇒ 5/10/15/20/25 pkt.

Jax: nerf

E — KONTRATAK

  • Czas odnowienia: 14/12,5/11/9,5/8 sek. ⇒ 15/13,5/12/10,5/9 sek.

R — MISTRZ BRONI

  • Koszt many: 50 pkt. ⇒ 100 pkt.

Karthus: nerf

Q — ZRÓWNANIE Z ZIEMIĄ

  • Obrażenia magiczne: 45/62,5/80/97,5/115 pkt. (+35% mocy umiejętności) 43/61/79/97/115 pkt. (+35% mocy umiejętności)
  • Modyfikator obrażeń zadawanych potworom: 95% ⇒ 100%

E — PROFANACJA

  • Przywrócenie many po udziale w zabójstwie wroga: 15/25/35/45/55 pkt. ⇒ 10/20/30/40/50 pkt.

Kindred: nerf

PODSTAWOWE STATYSTYKI

  • Podstawowe zdrowie: 580 pkt. ⇒ 610 pkt.
  • Podstawowy pancerz: 26 pkt. ⇒ 29 pkt.

Q — TANIEC STRZAŁ

  • Obrażenia fizyczne: 50/75/100/125/150 pkt. (+75% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 40/65/90/115/140 pkt. (+75% dodatkowych obrażeń od ataku)
  • Czas odnowienia: 8 sek. ⇒ 9 sek.

Lissandra: buff

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — ZRODZONA Z LODU NIEWOLA

  • Ruch niewolnika: Niewolnicy będą zatrzymywać się w ostatnich klatkach przed eksplozją. ⇒ Niewolnicy będą gonić cele, dopóki nie wybuchną.
  • NOWOŚĆ>Nie ukryjesz się: Niewolnicy będą teraz podążać za wrogami w zarośla.
  • NOWOŚĆ>Widzę cię: Niewolnicy są widoczni dla wrogów przez mgłę wojny.

Q — ODŁAMEK LODU

  • Spowolnienie: Q spowalnia pierwszego trafionego wroga. ⇒ Q teraz spowalnia wszystkich trafionych wrogów.
  • Pocisk Odłamka Lodu: Q będzie rzucane z pozycji po rzuceniu, a nie przed rzuceniem.

R — LODOWY GROBOWIEC

  • Wartość leczenia: 90/140/190 pkt. (+25% mocy umiejętności) (zwiększone o 0-100% w zależności od brakującego zdrowia) ⇒ 100/150/200 pkt. (+55% mocy umiejętności) (zwiększone o 0-100% w zależności od brakującego zdrowia) (Uwaga: maksymalna wartość leczenia będzie teraz osiągana przy 30% lub mniej zdrowia zamiast 0% zdrowia).
  • Częstotliwość nakładania obrażeń i spowolnienia: 4 razy na sekundę ⇒ 16 razy na sekundę
  • Interakcje z doskokiem: Zaktualizowano logikę pod kątem zatrzymywania doskoków.

Milio: nerf

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — PŁOŃ!

  • Obrażenia: 25-80 pkt. (zależnie od poziomu, +20% mocy umiejętności) ⇒ 15-50 pkt. (zależnie od poziomu, +20% mocy umiejętności)

E — GORĄCY UŚCISK

  • Dodatkowa prędkość ruchu: 15/17,5/20/22,5/25% ⇒ 12/14/16/18/20%

Rek'sai: nerf

W — WYNURZENIE

  • Obrażenia fizyczne: 55/70/85/100/115 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 50/65/80/95/110 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku)

E — UKĄSZENIE FURII

  • Obrażenia fizyczne: 55/60/65/70/75 pkt. (+85% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 5/10/15/20/25 pkt. (+70% całkowitych obrażeń od ataku)

Rell: nerf

PODSTAWOWE STATYSTYKI

  • Podstawowy pancerz: 39 pkt. ⇒ 36 pkt.

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — ODKSZTAŁCANIE FORMY

  • Kradzież pancerza i odporności na magię: 3% ⇒ 2%
  • Minimalna kradzież pancerza i odporności na magię: 1,25-3 pkt. (zależnie od poziomu bohatera) ⇒ 0,8-2 pkt. (zależnie od poziomu bohatera)
  • Maksymalna kradzież pancerza i odporności na magię: 15% ⇒ 10%

Rengar: nerf

PODSTAWOWE STATYSTYKI

  • Regeneracja zdrowia co 5 sek.: 7 pkt. ⇒ 6 pkt.

Q — DZIKOŚĆ

  • Konwersja obrażeń trafienia krytycznego: 95% ⇒ 75%

Shaco: buff

Q — PODSTĘP

  • Dodatkowe obrażenia fizyczne: 25/35/45/55/65 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 25/35/45/55/65 pkt. (+60% dodatkowych obrażeń od ataku)
  • Dodatkowe obrażenia trafienia krytycznego Ciosu w Plecy: 40% ⇒ 55%

R — HALUCYNACJE

  • Poprawka błędu Szponu Ciemnego Typa: efekt bierny będzie teraz prawidłowo nakładany na klona Shaco.

NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Nie tak szybko, Smoku: Zabawki Niespodzianki Shaco nie będą już natychmiast ulegać zniszczeniu pod wpływem obrażeń obszarowych błyskawicy Hextechowej Smoczycy.
  • Bzyt, bzy…: Pociski Q Zeri będą teraz zadawać właściwą ilość obrażeń Zabawkom Niespodziankom Shaco.

Shyvana: buff

Q — PODWÓJNE UGRYZIENIE

  • Dodatkowe obrażenia fizyczne: 20/35/50/65/80% obrażeń od ataku (+25% mocy umiejętności) ⇒ 20/40/60/80/100% obrażeń od ataku (+25% mocy umiejętności)
  • NOWOŚĆ>Zwiększenie prędkości ataku: Następne 2 ataki Shyvany mają prędkość ataku zwiększoną o 40/45/50/55/60%.
  • Czas odnowienia: 7/6,5/6/5,5/5 sek. ⇒ 8/7,5/7/6,5/6 sek.

E — OGNISTY PODMUCH

  • Dodatkowe obrażenia magiczne przy trafieniu przeciwko oznaczonym celom: 3% maksymalnego zdrowia celu ⇒ 3% maksymalnego zdrowia celu (+1% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)

Volibear: buff

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — BEZLITOSNY GROM

  • Obrażenia magiczne Szponów Błyskawicy: 11-60 pkt. (zależnie od poziomu, +40% mocy umiejętności) ⇒ 11-60 pkt. (zależnie od poziomu, +50% mocy umiejętności)

Q — GRZMIĄCE UDERZENIE

  • Drobna aktualizacja: Usunięto zacinanie podczas ataków podstawowych Volibeara po ogłuszeniu przy wysokich prędkościach ataku.

W — WŚCIEKŁE OKALECZENIE

  • W — Leczenie: 20/35/50/65/80 pkt. (+8/10/12/14/16% brakującego zdrowia) ⇒ 20/35/50/65/80 pkt. (+8/11/14/17/20% brakującego zdrowia)

Xerath: buff

PODSTAWOWE STATYSTYKI

  • Podstawowa mana: 459 pkt. ⇒ 400 pkt.

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — PRZYPŁYW MANY

  • Czas odnowienia: 12 sek. ⇒ 16 sek.
  • NOWOŚĆ>Dwa za jeden: Czas odnowienia Przypływu Many jest teraz zmniejszony o 2 sek. po zabiciu jednostki.
  • NOWOŚĆ>Wieża to potęga: Trafianie wież aktywuje Przypływ Many.

R — TAJEMNY RYTUAŁ

  • Liczba użyć: 3/4/5 ⇒ 4/5/6
  • Obrażenia magiczne: 200/250/300 pkt. (+45% mocy umiejętności) ⇒ 180/230/280 pkt. (+40% mocy umiejętności)
  • NOWOŚĆ>Kolejne trafienia: Jeśli bohater zostanie trafiony błyskawicą, kolejne będą zadawać dodatkowo 20/25/30 pkt. (+5% mocy umiejętności) obrażeń (Uwaga: Dotyczy to dowolnej liczby bohaterów trafionych błyskawicą, więc niezależnie od tego, czy traficie jednego, czy pięciu bohaterów, otrzymacie maksymalnie jeden ładunek za użycie).

Zyra: buff

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — CIERNIOWY OGRÓD

  • Obrażenia roślin z obszarowych zaklęć: 4 pkt. ⇒ 3 pkt.
  • Obrażenia roślin z zasięgowych ataków podstawowych: 4 pkt. ⇒ 5 pkt.
  • Obrażenia roślin zadawane potworom: 150% obrażeń zadawanych niepotężnym potworom ⇒ 40-100 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych zadawanych wszystkim potworom (skaluje się z poziomem bohaterki)

W — SZYBKI WZROST

  • Nasiona po pierwszym awansie: 1 ⇒ 2

E — KORZENNY UŚCISK

  • Interakcje z Błyskiem: E nie uniemożliwia już Zyrze korzystanie z Błysku w czasie rzucania.

R — DUSZĄCE CIERNIE

  • Częstotliwość nakładania obrażeń: 4 razy na sekundę ⇒ 16 razy na sekundę
  • Logika rzucania: Zyra podejdzie do miejsca, z którego rzucono jej R ⇒ Zyra natychmiast użyje R na maksymalny zasięg

Zmiany w balansie przedmiotów Patch 13.14 League of Legends:

  • Aksjomatyczny łuk: Zwracany czas odnowienia superumiejętności: 20% całkowitego czasu odnowienia ⇒ 5% (+40% całkowitej destrukcji) (Uwaga: oznacza to wzmocnienie mitycznego przedmiotu + Aksjomatycznego Łuku i skalowanie maksymalnie do ~40% przy pełnym zestawie przedmiotów).
  • Potęga Wichury: Czas odnowienia: 90 sek. ⇒ 120 sek.
  • Ostrze Nieskończoności: Obrażenia od ataku: 70 pkt. ⇒ 65 pkt. / Obrażenia trafienia krytycznego: 35% ⇒ 45%
  • Szpon Ciemnego Typa: Destrukcja: 15 pkt. ⇒ 18 pkt.
  • Omen Randuina: Zmniejszenie obrażeń trafienia krytycznego: 20% ⇒ 25%
  • Włócznia Shojin: Łączny koszt: 3400 szt. złota ⇒ 3300 szt. złota Zdrowie: 300 pkt. ⇒ 350 pkt.
  • Oblicze Ducha: Odporność na magię: 50 pkt. ⇒ 60 pkt.
  • Kosa Statikka: Prędkość ataku: 25% ⇒ 30%, Obrażenia zadawane stworom: 250-450 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 250-350 pkt. (250 pkt + 25 pkt. na poziom od 7. poziomu, potem +12,5 pkt. na poziom od 11. poziomu ⇒ 250 pkt. + 10 pkt. na poziom od 9. poziomu)
  • Gruboskórność Sterakka: Łączny koszt: 3100 szt. złota ⇒ 3000 szt. złota Zdrowie: 400 pkt. ⇒ 450 pkt.
  • Moc trójcy: Prędkość ataku: 35% ⇒ 33% Obrażenia od ataku za każdy ładunek: 4% ⇒ 3% + 3% (Uwaga: czyli 6%). Maksymalna liczba ładunków Potrójnego Uderzenia: 5 ⇒ 3 (Uwaga: zmniejszono maksymalne obrażenia od ataku z 20% do 18%).

Czary przywoływacza:

  • Duch: Czas trwania: 10 sek. ⇒ 15 sek. / USUNIĘTO Czas działania przy udziałach w zabójstwach: Czas trwania Ducha nie wydłuża się już o 4-7 sek. po udziale w zabójstwie.

Zmiany w dżungli:


HERB ŻARU

  • Obrażenia nieuchronne podpalenia: 10-78 pkt. (skalowanie liniowe zależnie od poziomu) ⇒ 10-75 pkt. (pozostaje na poziomie 10 pkt. obrażeń na poziomach 1-5, a następnie zwiększa się o 5 pkt. na poziom)
  • Spowolnienie w zwarciu: 10/15/20% (poziomy 1/6/11) ⇒ 5/10/15/20% (poziomy 1/6/11/16)
  • Spowolnienie na dystans: 5/7,5/10% (poziomy 1/6/11) (Uwaga: bez zmian)

HERB ZROZUMIENIA

  • Przyspieszenie umiejętności: 10 jedn. ⇒ 5/10/15/20 jedn. (na poziomach 1/6/11/16)

Arkadiusz Stando, redaktor prowadzący Polygamii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)