Patch 13.14 w LoL‑u. Spore zmiany w grze i rankedach
W League of Legends wreszcie pojawi się zapowiadana w czerwcu postać. Mowa o Naafiri, daarkińskim ogarze. To jednak niewielka nowość w porównaniu do wszystkiego, co Riot Games zaplanowało na nowy patch.
Patch 13.14 jak na śródsezonową aktualizację wprowadzi dość sporo zmian w League of Legends. W grze pojawia się nowy tryb - Arena 2v2v2v2, spore zmiany w rankedach i balansie postaci, ale też nowe wydarzenie Duchowy Wojownik. Przejdźmy zatem do rzeczy, bo sporo jest tu do omówienia.
Tryb Arena w LoL-u, czyli 2v2v2v2
Dawno nie otrzymaliśmy żadnego nowego trybu w League of Legends. Szczerze mówiąc, to coraz rzadziej Riot Games udostępnia nam możliwość zagrania w customowe tryby. Ostatnimi pojawiającymi się jeszcze trybami jest ARURF/URF i z rzadka One For All (jedna postać dla wszystkich w drużynie). Pamiętacie jeszcze Ascension? Nie wspominając nawet o Nemesis Draft, Nexus Blitz czy Legend of The Poro King.
Arena! Arena to tryb trafiający do League of Legends wraz z wydarzeniem Duchowy Wojownik. Zagramy już od 17:00 20 lipca. Nie wiemy jeszcze, czy zostanie z nami na stałe, ale są ku temu przesłanki. Riot Games informuje, że jednym z głównych założeń trybu 2v2v2v2 będzie testowanie nowych buildów, co może przełożyć się na nowy sposób naturalnego tworzenia się mety.
Riot Games zwraca uwagę, że obecnie meta powstaje w bardzo nienaturalny sposób, przez strony i aplikacje zbierające statystyki z API LoL-a. Współczynnik zwycięstw nie powinien decydować o naszych wyborach. "Współczynniki zwycięstw mogą wprowadzać w błąd i prowadzić do zastoju w mecie, przez co tryb gry będzie nudny" - czytamy w obwieszczeniu. Więcej o arenie możecie przeczytać tutaj.
Zmiany w trybie rankingowym - koniec z seriami o awans
Riot Games chce, aby było szybciej. W tym patchu usunięto gry o awans pomiędzy dywizjami, zmniejszono liczbę wymaganych meczów rozstawiających z 10 do 5, a pomiędzy Platyną a Diamentem pojawił się Szmaragd. Co dalej? W dłuższym wpisie na stronie deweloperów znajdziemy informację o niepokoju twórców gry związanym z nadmiarem smurfów w grze, a także o potencjalnych planach rozwiązania tej sytuacji.
Twórcy usuwają serie o awans do kolejnej rangi. Wielu graczy League of Legends frustruje się nieudanymi seriami i zaprzestaje rozgrywki rankingowej. Sami dobrze wiecie - wtedy najczęściej trafiamy na trolli i afków, albo wyłączy nam się prąd czy internet. Twórcy zadecydowali o zniesieniu ich i obserwowaniu efektów. Teraz wystarczy zdobyć odpowiednią liczbę punktów, aby przejść o następnej rangi.
Wydarzenie Duchowy Wojownik, a w nim Turniej Dusz
Nadciąga nowe wydarzenie, a wraz z nim cała seria skórek do postaci w League of Legends. Turniej Dusz to walka na kombinacje z oceną stylu, która odbywa się w kliencie. Jako Samira zdobywacie reputację, rozgrywając swoje mecze w League of Legends. Reputacja pozwala spotykać się z nowymi przeciwnikami i odblokowywać nowe umiejętności Samiry, aby kontynuować udział w turnieju. Celem turnieju jest pokonanie wszystkich dziesięciu przeciwników. Możecie odbierać nagrody po każdym zwycięstwie i podejmować nowe wyzwania po odblokowaniu poziomów trudności Fabuła i Ekspert.
Patch 13.14 - zmiany w balansie bohaterów League of Legends
Aatrox: buff
— OSTRZE DARKINÓW
- Obrażenia pierwszego użycia: 10/30/50/70/90 pkt. (+60/65/70/75/80% obrażeń od ataku) ⇒ 10/25/40/55/70 pkt. (+60/70/80/90/100% obrażeń od ataku) (Uwaga: będzie to wzmocnienie już przy 0/100/100/100/100 pkt. obrażeń od ataku. Drugie użycie Q nadal zada o 25% więcej obrażeń podstawowych, a trzecie użycie zada o 50% więcej).
- Modyfikator obrażeń zadawanych stworom: 55% ⇒ 55/60/65/70% (poziomy 1/6/11/16)
Diana: buff
W — KSIĘŻYCOWA KASKADA
- Wytrzymałość tarczy: 40/55/70/85/100 pkt. (+25% mocy umiejętności) (+9% dodatkowego zdrowia) ⇒ 45/60/75/90/105 pkt. (+30% mocy umiejętności) (+9% dodatkowego zdrowia)
- Obrażenia magiczne na kulę: 18/30/42/54/66 pkt. (+15% mocy umiejętności) ⇒ 18/30/42/54/66 pkt. (+18% mocy umiejętności)
E — LUNARNY SKOK
- Obrażenia magiczne: 50/70/90/110/130 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 50/70/90/110/130 pkt. (+60% mocy umiejętności)
Hecarim: nerf
W — DUCH POSTRACHU
- Premia do pancerza i odporności na magię: 15/20/25/30/35 pkt. ⇒ 5/10/15/20/25 pkt.
Jax: nerf
E — KONTRATAK
- Czas odnowienia: 14/12,5/11/9,5/8 sek. ⇒ 15/13,5/12/10,5/9 sek.
R — MISTRZ BRONI
- Koszt many: 50 pkt. ⇒ 100 pkt.
Karthus: nerf
Q — ZRÓWNANIE Z ZIEMIĄ
- Obrażenia magiczne: 45/62,5/80/97,5/115 pkt. (+35% mocy umiejętności) ⇒ 43/61/79/97/115 pkt. (+35% mocy umiejętności)
- Modyfikator obrażeń zadawanych potworom: 95% ⇒ 100%
E — PROFANACJA
- Przywrócenie many po udziale w zabójstwie wroga: 15/25/35/45/55 pkt. ⇒ 10/20/30/40/50 pkt.
Kindred: nerf
PODSTAWOWE STATYSTYKI
- Podstawowe zdrowie: 580 pkt. ⇒ 610 pkt.
- Podstawowy pancerz: 26 pkt. ⇒ 29 pkt.
Q — TANIEC STRZAŁ
- Obrażenia fizyczne: 50/75/100/125/150 pkt. (+75% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 40/65/90/115/140 pkt. (+75% dodatkowych obrażeń od ataku)
- Czas odnowienia: 8 sek. ⇒ 9 sek.
Lissandra: buff
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — ZRODZONA Z LODU NIEWOLA
- Ruch niewolnika: Niewolnicy będą zatrzymywać się w ostatnich klatkach przed eksplozją. ⇒ Niewolnicy będą gonić cele, dopóki nie wybuchną.
- NOWOŚĆ>Nie ukryjesz się: Niewolnicy będą teraz podążać za wrogami w zarośla.
- NOWOŚĆ>Widzę cię: Niewolnicy są widoczni dla wrogów przez mgłę wojny.
Q — ODŁAMEK LODU
- Spowolnienie: Q spowalnia pierwszego trafionego wroga. ⇒ Q teraz spowalnia wszystkich trafionych wrogów.
- Pocisk Odłamka Lodu: Q będzie rzucane z pozycji po rzuceniu, a nie przed rzuceniem.
R — LODOWY GROBOWIEC
- Wartość leczenia: 90/140/190 pkt. (+25% mocy umiejętności) (zwiększone o 0-100% w zależności od brakującego zdrowia) ⇒ 100/150/200 pkt. (+55% mocy umiejętności) (zwiększone o 0-100% w zależności od brakującego zdrowia) (Uwaga: maksymalna wartość leczenia będzie teraz osiągana przy 30% lub mniej zdrowia zamiast 0% zdrowia).
- Częstotliwość nakładania obrażeń i spowolnienia: 4 razy na sekundę ⇒ 16 razy na sekundę
- Interakcje z doskokiem: Zaktualizowano logikę pod kątem zatrzymywania doskoków.
Milio: nerf
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — PŁOŃ!
- Obrażenia: 25-80 pkt. (zależnie od poziomu, +20% mocy umiejętności) ⇒ 15-50 pkt. (zależnie od poziomu, +20% mocy umiejętności)
E — GORĄCY UŚCISK
- Dodatkowa prędkość ruchu: 15/17,5/20/22,5/25% ⇒ 12/14/16/18/20%
Rek'sai: nerf
W — WYNURZENIE
- Obrażenia fizyczne: 55/70/85/100/115 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 50/65/80/95/110 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku)
E — UKĄSZENIE FURII
- Obrażenia fizyczne: 55/60/65/70/75 pkt. (+85% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 5/10/15/20/25 pkt. (+70% całkowitych obrażeń od ataku)
Rell: nerf
PODSTAWOWE STATYSTYKI
- Podstawowy pancerz: 39 pkt. ⇒ 36 pkt.
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — ODKSZTAŁCANIE FORMY
- Kradzież pancerza i odporności na magię: 3% ⇒ 2%
- Minimalna kradzież pancerza i odporności na magię: 1,25-3 pkt. (zależnie od poziomu bohatera) ⇒ 0,8-2 pkt. (zależnie od poziomu bohatera)
- Maksymalna kradzież pancerza i odporności na magię: 15% ⇒ 10%
Rengar: nerf
PODSTAWOWE STATYSTYKI
- Regeneracja zdrowia co 5 sek.: 7 pkt. ⇒ 6 pkt.
Q — DZIKOŚĆ
- Konwersja obrażeń trafienia krytycznego: 95% ⇒ 75%
Shaco: buff
Q — PODSTĘP
- Dodatkowe obrażenia fizyczne: 25/35/45/55/65 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 25/35/45/55/65 pkt. (+60% dodatkowych obrażeń od ataku)
- Dodatkowe obrażenia trafienia krytycznego Ciosu w Plecy: 40% ⇒ 55%
R — HALUCYNACJE
- Poprawka błędu Szponu Ciemnego Typa: efekt bierny będzie teraz prawidłowo nakładany na klona Shaco.
NAPRAWIONE BŁĘDY
- Nie tak szybko, Smoku: Zabawki Niespodzianki Shaco nie będą już natychmiast ulegać zniszczeniu pod wpływem obrażeń obszarowych błyskawicy Hextechowej Smoczycy.
- Bzyt, bzy…: Pociski Q Zeri będą teraz zadawać właściwą ilość obrażeń Zabawkom Niespodziankom Shaco.
Shyvana: buff
Q — PODWÓJNE UGRYZIENIE
- Dodatkowe obrażenia fizyczne: 20/35/50/65/80% obrażeń od ataku (+25% mocy umiejętności) ⇒ 20/40/60/80/100% obrażeń od ataku (+25% mocy umiejętności)
- NOWOŚĆ>Zwiększenie prędkości ataku: Następne 2 ataki Shyvany mają prędkość ataku zwiększoną o 40/45/50/55/60%.
- Czas odnowienia: 7/6,5/6/5,5/5 sek. ⇒ 8/7,5/7/6,5/6 sek.
E — OGNISTY PODMUCH
- Dodatkowe obrażenia magiczne przy trafieniu przeciwko oznaczonym celom: 3% maksymalnego zdrowia celu ⇒ 3% maksymalnego zdrowia celu (+1% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)
Volibear: buff
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — BEZLITOSNY GROM
- Obrażenia magiczne Szponów Błyskawicy: 11-60 pkt. (zależnie od poziomu, +40% mocy umiejętności) ⇒ 11-60 pkt. (zależnie od poziomu, +50% mocy umiejętności)
Q — GRZMIĄCE UDERZENIE
- Drobna aktualizacja: Usunięto zacinanie podczas ataków podstawowych Volibeara po ogłuszeniu przy wysokich prędkościach ataku.
W — WŚCIEKŁE OKALECZENIE
- W — Leczenie: 20/35/50/65/80 pkt. (+8/10/12/14/16% brakującego zdrowia) ⇒ 20/35/50/65/80 pkt. (+8/11/14/17/20% brakującego zdrowia)
Xerath: buff
PODSTAWOWE STATYSTYKI
- Podstawowa mana: 459 pkt. ⇒ 400 pkt.
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — PRZYPŁYW MANY
- Czas odnowienia: 12 sek. ⇒ 16 sek.
- NOWOŚĆ>Dwa za jeden: Czas odnowienia Przypływu Many jest teraz zmniejszony o 2 sek. po zabiciu jednostki.
- NOWOŚĆ>Wieża to potęga: Trafianie wież aktywuje Przypływ Many.
R — TAJEMNY RYTUAŁ
- Liczba użyć: 3/4/5 ⇒ 4/5/6
- Obrażenia magiczne: 200/250/300 pkt. (+45% mocy umiejętności) ⇒ 180/230/280 pkt. (+40% mocy umiejętności)
- NOWOŚĆ>Kolejne trafienia: Jeśli bohater zostanie trafiony błyskawicą, kolejne będą zadawać dodatkowo 20/25/30 pkt. (+5% mocy umiejętności) obrażeń (Uwaga: Dotyczy to dowolnej liczby bohaterów trafionych błyskawicą, więc niezależnie od tego, czy traficie jednego, czy pięciu bohaterów, otrzymacie maksymalnie jeden ładunek za użycie).
Zyra: buff
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — CIERNIOWY OGRÓD
- Obrażenia roślin z obszarowych zaklęć: 4 pkt. ⇒ 3 pkt.
- Obrażenia roślin z zasięgowych ataków podstawowych: 4 pkt. ⇒ 5 pkt.
- Obrażenia roślin zadawane potworom: 150% obrażeń zadawanych niepotężnym potworom ⇒ 40-100 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych zadawanych wszystkim potworom (skaluje się z poziomem bohaterki)
W — SZYBKI WZROST
- Nasiona po pierwszym awansie: 1 ⇒ 2
E — KORZENNY UŚCISK
- Interakcje z Błyskiem: E nie uniemożliwia już Zyrze korzystanie z Błysku w czasie rzucania.
R — DUSZĄCE CIERNIE
- Częstotliwość nakładania obrażeń: 4 razy na sekundę ⇒ 16 razy na sekundę
- Logika rzucania: Zyra podejdzie do miejsca, z którego rzucono jej R ⇒ Zyra natychmiast użyje R na maksymalny zasięg
Zmiany w balansie przedmiotów Patch 13.14 League of Legends:
- Aksjomatyczny łuk: Zwracany czas odnowienia superumiejętności: 20% całkowitego czasu odnowienia ⇒ 5% (+40% całkowitej destrukcji) (Uwaga: oznacza to wzmocnienie mitycznego przedmiotu + Aksjomatycznego Łuku i skalowanie maksymalnie do ~40% przy pełnym zestawie przedmiotów).
- Potęga Wichury: Czas odnowienia: 90 sek. ⇒ 120 sek.
- Ostrze Nieskończoności: Obrażenia od ataku: 70 pkt. ⇒ 65 pkt. / Obrażenia trafienia krytycznego: 35% ⇒ 45%
- Szpon Ciemnego Typa: Destrukcja: 15 pkt. ⇒ 18 pkt.
- Omen Randuina: Zmniejszenie obrażeń trafienia krytycznego: 20% ⇒ 25%
- Włócznia Shojin: Łączny koszt: 3400 szt. złota ⇒ 3300 szt. złota Zdrowie: 300 pkt. ⇒ 350 pkt.
- Oblicze Ducha: Odporność na magię: 50 pkt. ⇒ 60 pkt.
- Kosa Statikka: Prędkość ataku: 25% ⇒ 30%, Obrażenia zadawane stworom: 250-450 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 250-350 pkt. (250 pkt + 25 pkt. na poziom od 7. poziomu, potem +12,5 pkt. na poziom od 11. poziomu ⇒ 250 pkt. + 10 pkt. na poziom od 9. poziomu)
- Gruboskórność Sterakka: Łączny koszt: 3100 szt. złota ⇒ 3000 szt. złota Zdrowie: 400 pkt. ⇒ 450 pkt.
- Moc trójcy: Prędkość ataku: 35% ⇒ 33% Obrażenia od ataku za każdy ładunek: 4% ⇒ 3% + 3% (Uwaga: czyli 6%). Maksymalna liczba ładunków Potrójnego Uderzenia: 5 ⇒ 3 (Uwaga: zmniejszono maksymalne obrażenia od ataku z 20% do 18%).
Czary przywoływacza:
- Duch: Czas trwania: 10 sek. ⇒ 15 sek. / USUNIĘTO Czas działania przy udziałach w zabójstwach: Czas trwania Ducha nie wydłuża się już o 4-7 sek. po udziale w zabójstwie.
Zmiany w dżungli:
HERB ŻARU
- Obrażenia nieuchronne podpalenia: 10-78 pkt. (skalowanie liniowe zależnie od poziomu) ⇒ 10-75 pkt. (pozostaje na poziomie 10 pkt. obrażeń na poziomach 1-5, a następnie zwiększa się o 5 pkt. na poziom)
- Spowolnienie w zwarciu: 10/15/20% (poziomy 1/6/11) ⇒ 5/10/15/20% (poziomy 1/6/11/16)
- Spowolnienie na dystans: 5/7,5/10% (poziomy 1/6/11) (Uwaga: bez zmian)
HERB ZROZUMIENIA
- Przyspieszenie umiejętności: 10 jedn. ⇒ 5/10/15/20 jedn. (na poziomach 1/6/11/16)
Arkadiusz Stando, redaktor prowadzący Polygamii