Pamiętacie statystyki twierdzące, że statystyczny gracz ma 35-37 lat? Teraz wskazują, że ma lat tylko 30

Pamiętacie statystyki twierdzące, że statystyczny gracz ma 35‑37 lat? Teraz wskazują, że ma lat tylko 30

Pamiętacie statystyki twierdzące, że statystyczny gracz ma 35-37 lat? Teraz wskazują, że ma lat tylko 30
marcindmjqtx
01.08.2012 10:00, aktualizacja: 05.01.2016 16:39

To tylko jedne z ciekawych statystyk dotyczących amerykańskiego rynku gier wynikających z raportu ESA.

Kto gra?

  • średni wiek gracza to 30 lat
  • ale 37 proc. graczy ma więcej niż 37 lat
  • 53 proc. graczy to mężczyźni
  • średni wiek osoby płacącej za gry to 35 lat
  • kobiet-graczy starszych niż 18 lat (30 proc.) jest więcej...
  • niż chłopców-graczy młodszych niż 17 lat (18 proc.)
  • 40 proc. rodziców przynajmniej raz w tygodniu gra z dziećmi

Jak gra?

  • 62 proc. graczy gra z innymi, czy to na kanapie, czy przez sieć
  • 42 proc. sieciowych graczy gra w różnego rodzaju gry logiczne, karciane etc.
  • 25 proc. sieciowych graczy gra w gry akcji
  • 33 proc. graczy gra w gry społecznościowe
  • średnio ludzie grają od 12 lat

W co gra?

  • najchętniej kupowanymi kategoriami gier na konsole są "gry akcji" (19 proc), "strzelanki" (18,4 proc.), "sportowe" (14,8 proc.) i "rodzinne" (11 proc.)
  • najchętniej kupowanymi kategoriami gier na komputery są "strategiczne" (27 proc.), "role-playing" (21,1 proc.) i "casual" (20,6 proc.)
  • 39 proc gier na rynku to te z oznaczeniem "E" - dla każdego
  • 26,5 proc. gier na rynku to te z oznaczeniem "M" - dla dorosłych

Ogółem, amerykański rynek pudełkowej dystrybucji sukcesywnie kurczy się od 2008 roku, co ma swoje odzwierciedlenie we wzroście dystrybucji cyfrowej. Ogółem w 2011 roku amerykańscy konsumenci wydali na gry i sprzęt związany z graniem 24,75 miliarda dolarów.

Skąd ta duża zmiana w średniej wieku gracza? W tym roku ESA miała zmienić metodologie badań - poprzednio próbka obejmowała 1200 "gospodarstw", w tym roku "ponad 2000". Statystyka, tak?

Entertainment Software Association to amerykańska organizacja zrzeszająca firmy zajmujące się grami. Pełny raport z ich badań możecie znaleźć tutaj.

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)