Pamiętacie statystyki twierdzące, że statystyczny gracz ma 35‑37 lat? Teraz wskazują, że ma lat tylko 30

Pamiętacie statystyki twierdzące, że statystyczny gracz ma 35-37 lat? Teraz wskazują, że ma lat tylko 30
marcindmjqtx

01.08.2012 10:00, aktual.: 05.01.2016 16:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

To tylko jedne z ciekawych statystyk dotyczących amerykańskiego rynku gier wynikających z raportu ESA.

Kto gra?

  • średni wiek gracza to 30 lat
  • ale 37 proc. graczy ma więcej niż 37 lat
  • 53 proc. graczy to mężczyźni
  • średni wiek osoby płacącej za gry to 35 lat
  • kobiet-graczy starszych niż 18 lat (30 proc.) jest więcej...
  • niż chłopców-graczy młodszych niż 17 lat (18 proc.)
  • 40 proc. rodziców przynajmniej raz w tygodniu gra z dziećmi

Jak gra?

  • 62 proc. graczy gra z innymi, czy to na kanapie, czy przez sieć
  • 42 proc. sieciowych graczy gra w różnego rodzaju gry logiczne, karciane etc.
  • 25 proc. sieciowych graczy gra w gry akcji
  • 33 proc. graczy gra w gry społecznościowe
  • średnio ludzie grają od 12 lat

W co gra?

  • najchętniej kupowanymi kategoriami gier na konsole są "gry akcji" (19 proc), "strzelanki" (18,4 proc.), "sportowe" (14,8 proc.) i "rodzinne" (11 proc.)
  • najchętniej kupowanymi kategoriami gier na komputery są "strategiczne" (27 proc.), "role-playing" (21,1 proc.) i "casual" (20,6 proc.)
  • 39 proc gier na rynku to te z oznaczeniem "E" - dla każdego
  • 26,5 proc. gier na rynku to te z oznaczeniem "M" - dla dorosłych

Ogółem, amerykański rynek pudełkowej dystrybucji sukcesywnie kurczy się od 2008 roku, co ma swoje odzwierciedlenie we wzroście dystrybucji cyfrowej. Ogółem w 2011 roku amerykańscy konsumenci wydali na gry i sprzęt związany z graniem 24,75 miliarda dolarów.

Skąd ta duża zmiana w średniej wieku gracza? W tym roku ESA miała zmienić metodologie badań - poprzednio próbka obejmowała 1200 "gospodarstw", w tym roku "ponad 2000". Statystyka, tak?

Entertainment Software Association to amerykańska organizacja zrzeszająca firmy zajmujące się grami. Pełny raport z ich badań możecie znaleźć tutaj.

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl