Pamiętacie statystyki twierdzące, że statystyczny gracz ma 35‑37 lat? Teraz wskazują, że ma lat tylko 30
01.08.2012 10:00, aktual.: 05.01.2016 16:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
To tylko jedne z ciekawych statystyk dotyczących amerykańskiego rynku gier wynikających z raportu ESA.
Kto gra?
- średni wiek gracza to 30 lat
- ale 37 proc. graczy ma więcej niż 37 lat
- 53 proc. graczy to mężczyźni
- średni wiek osoby płacącej za gry to 35 lat
- kobiet-graczy starszych niż 18 lat (30 proc.) jest więcej...
- niż chłopców-graczy młodszych niż 17 lat (18 proc.)
- 40 proc. rodziców przynajmniej raz w tygodniu gra z dziećmi
Jak gra?
- 62 proc. graczy gra z innymi, czy to na kanapie, czy przez sieć
- 42 proc. sieciowych graczy gra w różnego rodzaju gry logiczne, karciane etc.
- 25 proc. sieciowych graczy gra w gry akcji
- 33 proc. graczy gra w gry społecznościowe
- średnio ludzie grają od 12 lat
W co gra?
- najchętniej kupowanymi kategoriami gier na konsole są "gry akcji" (19 proc), "strzelanki" (18,4 proc.), "sportowe" (14,8 proc.) i "rodzinne" (11 proc.)
- najchętniej kupowanymi kategoriami gier na komputery są "strategiczne" (27 proc.), "role-playing" (21,1 proc.) i "casual" (20,6 proc.)
- 39 proc gier na rynku to te z oznaczeniem "E" - dla każdego
- 26,5 proc. gier na rynku to te z oznaczeniem "M" - dla dorosłych
Ogółem, amerykański rynek pudełkowej dystrybucji sukcesywnie kurczy się od 2008 roku, co ma swoje odzwierciedlenie we wzroście dystrybucji cyfrowej. Ogółem w 2011 roku amerykańscy konsumenci wydali na gry i sprzęt związany z graniem 24,75 miliarda dolarów.
Skąd ta duża zmiana w średniej wieku gracza? W tym roku ESA miała zmienić metodologie badań - poprzednio próbka obejmowała 1200 "gospodarstw", w tym roku "ponad 2000". Statystyka, tak?
Entertainment Software Association to amerykańska organizacja zrzeszająca firmy zajmujące się grami. Pełny raport z ich badań możecie znaleźć tutaj.
Konrad Hildebrand