Pamiętacie, jak Square Enix podało, że Final Fantasy XV na PC zajmie 170 GB?
23.08.2017 19:34, aktual.: 23.08.2017 23:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
To nieprawda. A przynajmniej - niekoniecznie.
Na początku tego tygodnia Square Enix zapowiedziało w końcu to, co zdawało się oczywiste od premiery Final Fantasy XV. Najnowsza odsłona zasłużonej dla gatunku serii jRPG ukaże się również na pecety.
(To dobra okazja jak każda inna, bym napisał, że nie do końca zgadzam się z oceną Adama Piechoty. Tak, ma ta gra problemy, tak, jest nieskończona, a ostatnie kilka godzin to jakieś nieporozumienie. Ale jest też niesamowicie wizjonerska, jeżeli chodzi o kreację świata dorównuje jej w tym roku chyba tylko Zelda. Ma świetnych bohaterów, z którymi chce się spędzać czas i rozwiązania na poziomie mechanizmów, które nadają jej tak często brakującego open worldom autentyzmu. Wsysa gracza w swój świat i daje mu nim oddychać przez dobre 30h. Zgadzam się oczywiście, że wszystkie wady, które się jej wytyka, są jak najbardziej rzeczywiste - ale wolę grę, która część rzeczy robi fenomenalnie, nawet jeżeli inne jej zupełnie nie wychodzą, niż kolejnego produkcyjniaka AAA od tej samej sztampy. 4/5, warto, jak wyjdzie na PC, a nie graliście, to kupujcie).
Final Fantasy XV: Windows Edition Official Reveal Trailer (in 4K)
Szybko po zapowiedzeniu gry na PC i wspaniałym zwiastunie (naprawdę, taka zapowiedź mogła powstać tylko dla graczy pecetowych - zero mowy o fabule, rozgrywce, nieee, tylko technologie i efekty graficzne) w sieci pojawiły się również oficjalne wymagania sprzętowe gry. A w nich! GeForce GTX 1080Ti jako rekomendowana karta graficzna i zalecane 170 GB miejsca na dysku twardym. Niby to wymagania rekomendowane, ale tak czy inaczej - zaskakująco wysokie. Okazuje się jednak, że informacja o nich pojawiła się w wyniku nieporozumienia.
Stwierdził nadzorujący prace nad Final Fantasy XV Hajime Tabata w rozmowie z serwisem Kotaku.
Taki komputer był potrzebny, by gra działała w stabilnych 30 klatkach na sekundę w 4K. Mowa jednak o aktualnej wersji kodu, który do premiery w 2018 roku ma być jeszcze zoptymalizowany. Tabata podkreśla, że faktyczne wymagania nie zostały jeszcze sfinalizowane.
Poza tym, że Final Fantasy na PC ma potencjał do bycia zdecydowanie najładniejszą wersją tej gry, dostępną na rynku (jeżeli tylko dysponować będziecie odpowiednim sprzętem), produkcja Square Enix dostanie również wsparcie dla modów. Wprawdzie, jak Tabata powiedział serwisowi Rock Paper Shotgun, polityka firmy w odniesieniu do modów nie została jeszcze w pełni sprecyzowane, ale z całą pewnością wsparcie w jakimś zakresie będzie.
Stwierdził Tabata.
Oby „tak darmowe, jak to tylko możliwe” oznaczało tu po prostu zwyczajne darmowe... Poza tym - pełne poparcie. No i można być prawie pewnym, że jeżeli tylko gracze dostaną taką możliwość, to szybko naprawią w Final Fantasy XV to, czego Square Enix nie umiało.
Dominik Gąska