Overwatch. Echo wkracza do gry. Wszystko, co wiemy o 32. bohaterce
Heros dla weteranów
Na specjalnej prezentacji, na którą zostaliśmy zaproszeni jako jedyni z Polski, przyjrzeliśmy się Echo. W międzyczasie sporo informacji zdążyło wycieknąć do sieci, ale i tak mamy dla was solidny komplet informacji o nowej bohaterce.
Najnowszą postacią w Overwatchu jest Echo, inteligentny robot stworzony przez dr Minę Liao, która była jedną z pierwszych członkiń organizacji Overwatch i globalnym liderem prac nad rozwojem Omników. Na polu bitwy Echo będzie pełnić rolę DPS-a średniego dystansu - i już widzę, że jej umiejętności specjalne będą wymagały od gracza pomysłowości i wyczucia sytuacji.
Historia Echo
Po wybuchu Kryzysu Omników dr Mina Liao została zwerbowana przez Jacka Morrisona do Overwatch. Późniejszy Soldier 76 argumentował, że nikt nie będzie wiedział lepiej, jak pokonać Omników niż ich twórca. Dr Mina Liao dołączyła do Overwatch i stworzyła Echo – inteligentnego robota o zdolnościach szybkiej adaptacji i kopiowania umiejętności pozostałych członków Overwatch. To ostatnie dr Liao ukryła przed Mirrosonem i resztą organizacji.
Podczas działań Overwatch, w trakcie Kryzysu Omników, Echo działała jako wsparcie dla członków Overwatch na polu bitwy. Mogła natychmiast wgrać sobie np. umiejętności medyczne lub pilotowania dowolnych pojazdów.
W trakcie prac labolatoryjnych Echo przejmowała umiejętności, cechy, a nawet głos dr Liao. Gdy naukowczyni zginęła podczas ataku na obiekt Overwatch, dowództwo organizacji było niechętne pozostawieniu Echo w służbie.
Robot pozostał w magazynie, a jego przejęciem interesowała się amerykańska armia, która próbowała go przejąć podczas transportu kolejowego w okolicach Route 66.
Ok, to skoro przebrnęliśmy już przez ten niełatwy lore, przejdźmy do tego co najważniejsze - czyli sprawdzenia punkt po punkcie, co nowa bohaterka potrafi.
Echo jest DPS-em średniej odległości, a zasięg jej podstawowej broni plasuje się pomiędzy Żniwiarzem a McCree.
Potrójny strzał Podstawowym atakiem Echo jest Potrójny strzał (Tri-shot), który wystrzeliwuje trzy w formacji trójkąta lecące z prędkością trochę większą niż pociski Orisy.
Lepkie bomby Atak alternatywny Echo to lepkie bomby (Sticky bombs). Echo wystrzeliwuje salwę bomb, które przyklejają się do celu i wybuchają z krótkim opóźnieniem.
Lot Pierwsza umiejętność specjalna Echo to lot (Flight), który - jak nazwa wskazuje - pozwala jej po prostu latać. Po jego aktywacji Echo wykonuje szybki skok do przodu, po czym zaczyna przelot - podobnie jak Łaska, kiedy aktywuje swoją umiejętność specjalną. Podczas lotu Echo jest jednak od niej wolniejsza i mniej zwrotna.
Skupiony promień Umiejętnością ofensywna Echo jest skupiony promień (Focusing beam). To kilkusekundowy promień, który zadaje wyjątkowo wysokie obrażenia celom poniżej 50 proc. punktów życia (razem z pancerzem i tarczą). Skupiony promień działa też na bariery Reinhardta, Orisy, Winstona i Sigmy.
Duplikacja Umiejętność specjalna (ultimate) Echo to duplikacja (Duplicate). Echo wybiera dowolnego przeciwnika, którego ma w zasięgu wzroku i zmienia się w niego na kilkanaście sekund. W tym czasie ładuje swoją nową umiejętność specjalną kilka razy szybciej niż normalnie.
Umiejętność pasywna – szybowanie Podobnie jak Łaska, Echo może szybować. Opada szybciej, ale za to leci dalej niż medyczka.
To jak się będzie grało tą Echo?
Z tego, co zaprezentował Blizzard, wnioskuję, że Echo kierowana jest do weteranów. Do tych, którzy mają fantastyczną znajomość gry i większości bohaterów – ich słabych i mocnych stron. Ponieważ Echo nie ma silnych mechanizmów ucieczki, to zaangażowanie się w bezpośrednią walkę będzie musiało być dobrze przemyślane i wykonane w odpowiednim momencie. Inaczej Echo stanie się tylko "mięsem armatnim".
Znajomość gry zostanie przetestowana przede wszystkim w momencie użycia umiejętności specjalnej Echo. Gracz będzie musiał odpowiednio ocenić kiedy i w którego przeciwnika się przemienić. Duplikacja może albo przechylić szalę zwycięstwa na stronę Echo, albo być całkowicie bezużyteczna.