Ostatnia wizyta w Ensemble

Halo Wars jest gotowe. Gracze się cieszą, dziennikarze grają a jej autorzy... pakują manatki. O zamknięciu studia Ensemble wiedzieliśmy już od dawna, ale materiał z wizyty Gamasutry w jego siedzibie autentycznie mnie wzruszył. Te ściany z wbitymi pinezkami w miejscach, gdzie wisiały notatki pracowników... smutne. Nie wszystkie rysunki koncepcyjne zostały jednak już usunięte (polecam odwiedzenie całej galerii na podlinkowanej stronie), a Jeff Brown, jeden z projektantów podzielił się informacjami o kilku projektach, nad którymi pracowali jego koledzy.

Ostatnia wizyta w Ensemble
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Były to:

  • Sorcerer - RPG fantasy-adventure
  • Nova - określone jako "Diablo w kosmosie"
  • Nienazwana gra, będąca czymś w rodzaju Diablo w pirackich klimatach
  • Wrench, o której nie wiemy nic poza tytułem
  • Bam - platformówka w stylu Ratchet & Clank
  • Agent - gra najwidoczniej była już w dość zaawansowanej fazie, bo w galerii znajdziecie poświęcone jej obrazki. Zamysł orbitował wokół połączenia pomysłu i stylu artystycznego z filmu Iniemamocni zelementami mechaniki zaczerpniętymi z Tomb Raidera.
  • Phoenix - projekt Graeme'a Devine'a, który wstępnie miał być strategią czasu rzeczywistego inspirowaną Wojną Światów. Jednak wraz z mijającym czasem gra odeszła dość daleko od pierwotnych założeń i przemieniła się w... zgadliście - w Halo Wars!

Jednak największym projektem Ensemble był Halo MMO. Pomysł kosmicznej gry MMO zrodził się w głowie Iana Fischera, a prace rozpoczęto w 1998 roku. Pierwotnie nazywała się ona Titan, jednak później, wraz ze zmianą koncepcji i włączeniem w projekt licencji od Bungie, zmieniono tytuł na Orion. Pracownicy Ensemble byli pewni, że właśnie ta gra będzie kolejnym, głównym projektem firmy. Rozpoczęto nawet budową kolejnego budynku, który miałby mieścić ekipę odpowiedzialną za tak złożoną pozycję. Jednak pewnego dnia prace budowlane stanęły, a niedługo później Microsoft zapowiedział, że po zakończeniu prac nad Halo Wars studio zostanie rozwiązane.

I tak, bez ostrzeżenia, firma z 15-letnim dorobkiem w branży musiała pogodzić się z rychłym końcem. Część pracowników zostanie w Microsofcie, by zapewnić wsparcie dla Halo Wars, część zajmie się grami na iPhone'a, a około połowa podąży za Tonym Goodmanem do jednej z dwóch firm, powstałych na gruzach Ensemble. Nam pozostaje podziękować im za wszystkie miłe momenty i czekać na informacje o nowych projektach.

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne