Osiągnięcia w walce z rynkiem wtórnym

W kwietniu Capcom przy pomocy Final Fight: Double Impact badał możliwości walki z dzieleniem się grami na PlayStation Network, a teraz przy okazji Lost Planet 2 stara się zachęcać graczy do jak najpóźniejszego wypuszczania gry na rynek wtórny. Czym? Osiągnięciami i trofeami.

Osiągnięcia w walce z rynkiem wtórnym
marcindmjqtx

Pomysł jest prosty i aż dziw, że nikt na niego nie wpadł wcześniej: czemu nie nagrodzić graczy za to, że grają w daną grę przez jakiś czas? W wypadku Lost Planet 2 osiągnięcie i trofeum Honeymoon Period jest przyznawane za pół roku gry.

Pomysł iście diaboliczny, zwłaszcza dla osób, które lubią cieszyć się kompletem wirtualnych nagród. Nie ma wyjścia - trzeba czekać, grę trzymać na półce, a nie sprzedawać taniej od razu po premierze.

Nie ma wyjścia? No właśnie jest, szybko okazało się, że Capcom nie był dość sprytny i pucharek/osiągnięcie można zdobyć przez prostą zmianę daty w ustawieniach systemowych konsoli i odłączanie jej od sieci w odpowiednim momencie.

No cóż Capcom, przynajmniej próbowaliście.

Muszę przyznać, że takie nagradzanie graczy za wierność to sympatyczny pomysł. I oczywiście nie można go na serio traktować jako narzędzia walki z rynkiem wtórnym, jak choćby różne strategie 10 dolarów wprowadzane przez Electronic Arts.

Tak na marginesie, ile czasu w miarę normalnej gry było potrzebne, aby zdobyć słynne Seriously w obu Gears of War?

[via VG 247]

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360capcom
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.