Orson Scott Card chce gier z wielkimi ś‌wiatami

W wywiadzie dla serwisu BigDownload, pisarz sf (Gra Endera) i scenarzysta gier (Advent Rising, Shadow Complex) Orscon Scott Card wypowiedział się m.in. na temat gry, którą od dawna chce stworzyć.

Orson Scott Card chce gier z wielkimi ś‌wiatami
marcindmjqtx

09.11.2009 | aktual.: 07.01.2016 16:22

Swego czasu chodziłem po firmach tworzących gry komputerowe z koncepcją gry, która tworzy się na bieżąco. (...)  W mojej koncepcji jest trójwymiarowy świat. Przemieszczasz się w nim jako postać, a nie tylko widzisz mapę. Ale mamy algorytmy. Wiemy, jak to zrobić. Ciężko byłoby stworzyć taką grę, gdy ją zaproponowaliśmy pod koniec lat 80. Ale teraz jest to dużo prostsze. Tworzy się kontynenty, które istnieją w pamięci komputera w formie bardzo ogólnego szkicu. Nie można ich zobaczyć. Nie ma kodu, któy pozwoli ci zobaczyć cały konytnent, bo nic na nim nie istnieje, póki się tam nie zjawisz. A w miarę podróży algorytmy tworzą miasta z różnymi kulturami. Wkraczasz do jednej kultury i budynki są podobne. Do innej i kolory, budynki wyglądają inaczej, masz inne rasy ludzi. Świat, po którym się poruszasz byłby ogromny. Nie mamy gier z dużymi światami. Światy są małe, bo ludzie myślą, że na duże nie ma miejsca.

Ale uważam, że jeśli gracz gra na komputerze - to nie jest koncepcja gry na konsole - gdzie dysk twardy może przechowywać istotne dane, gra może generować się na bieżąco. Gracze mogą mieć różne przygody z różnymi postaciami. Ma się wtedy ogromną bazę danych imion i nazw, która może być online, dodawana na bieżąco, tak, aby nazw miejsc, imion postaci były dosłownie setki tysięcy. Wszystko generowane zgodnie z pewnymi zasadami. To moje marzenie. To moja gra.Losowo generowane poziomy to oczywiście nie nowość, ale rzeczywiście nie zrobiono tego jeszcze z takim rozmachem, jaki proponuje Card. I w przeciwieństwie do niego uważam, że pomysł mógłby równie dobrze sprawdzić się także na konsolach. Oprócz tego,

Card ubolewa również w wywiadzie, że za mało tworzy się obecnie turowych strategii w rodzaju Cywilizacji. Sam jestem fanem tego typu gier, więc zdecydowanie się z nim pod tym względem zgadzam.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.