Ofensywny, dynamiczny i znowu połączony z kampanią - oto multiplayer w Mass Effect: Andromeda

Chciałbym powiedzieć, że mam dobre przeczucia, ale...

Ofensywny, dynamiczny i znowu połączony z kampanią - oto multiplayer w Mass Effect: Andromeda
Maciej Kowalik

Wróżę tu sobie z fusów, ale naprawdę wątpię, by to któryś z autorów gry na zebraniu wstał i stwierdził "słuchajcie - bez wrzucenia do Andromedy sieciowej strzelaniny to po prostu nie będzie to". Tak samo jak nikt nie zrobił tego w przypadku Dragon Age: Inkwizycja czy Mass Effect 3. I Wiedźmina 3. Ale jego nie wydawało EA, więc Geralt ostatecznie nie zabiera na przygody innych graczy.

Dwoma wymienionymi tytułami "elektronicy" pokazali, że znakomicie zdają sobie sprawę z tego, że gdzie mutiplayer, tam płatne DLC. I dodatkowe źródełko dochodu z gry. A o ile w Inkwizycji kooperacyjna sieczka, była zupełnie odłączona od kampanii, w trzecim Mass Effekcie była środkiem do odblokowania "najlepszego" zakończenia. Po części stąd bierze się u mnie brak szczególnego entuzjazmu w związku z multiplayerem w Mass Effect Andromeda - tu również multiplayer będzie z kampanią połączony.

Ale i bez tego nie emocjonowałbym się szczególnie tym trybem, bo w "trójce" wiało z niego nudą. Po kilku nieudanych próbach każdy z drużyny wiedział już gdzie się bunkrować i zaczynało się odliczanie do końca kolejnych fal. W Andromedzie ma być inaczej. Game Informer pisze, że rozgrywka będzie znacznie bardziej dynamiczna, a niektórzy wrogowie stworzeni po to, by za osłoną nigdy nie było zbyt bezpiecznie. W razie czego, na odpalenie czekać będzie plecak odrzutowy. Będący jednocześnie znakiem, że plansze w multiplayerze Andromedy będą bardziej wertykalne. Zmieni się też zarządzanie mocami - każda będzie mieć swój osobny cooldown, by gracz nigdy nie czuł się zupełnie ich pozbawiony. Pożegnanie ogólnego licznika ma zachęcić nas do korzystania ze wszystkiego, co dostępna w Andromedzie biotechnologia będzie mieć do zaoferowania.

No i oczywiście będą microtransakcje, obejmujące walutę zdobywaną w grze, ale i prawdziwe pieniądze. Nikt nie ma prawa być zdziwionym.

Oby ten brak zdziwienia objawił się też pozytywnie, w momencie, gdy EA zdradzi już konkrety dotyczące tego, jak faktycznie multiplayer będzie wpływał na kampanię. Póki co Game Informer nie ma ich wiele. Ogólny pomysł wygląda tak, że w trakcie kampanii na misje poboczne możemy wysyłać żołnierzy lub załatwiać je własnoręcznie ze znajomymi. Na pewno zdobywanie pieniędzy w sieci przysłuży się jakoś przygodzie Rydera. Autorzy zapewniają też, oczywiście, że nie będą nikogo zmuszać do multiplayera.

Pytanie tylko czy naprawdę będzie opcjonalny, czy tak jak w Mass Effect 3... A póki co - zapisaliście się już na betę?

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbiowaremultiplayer
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.