Odświeżanie gier nie jest taką prostą sprawą. Przykład: Grim Fandango

Tim Schafer i jego koledzy balansują pomiędzy odkurzeniem grafiki, dostosowaniem sterowania do możliwości pada, a ingerencją w oryginalną wizję autorów. I tak kogoś zdenerwują.

Odświeżanie gier nie jest taką prostą sprawą. Przykład: Grim Fandango
marcindmjqtx

"Port w wyższej rozdzielczości? To przecież takie proste!" - jeśli przy okazji zapowiedzi jakiegoś remastera podobne myśli przelatywały Wam przez głowę, to musicie wiedzieć dwie rzeczy. Po pierwsze, nie jesteście sami. Po drugie - zwykle to nieprawda.

Może w wypadku reedycji gier, które jeszcze nie miały okazji się zestarzeć, jak Sleeping Dogs, GTA V czy Saints Row IV sprawa nie jest aż tak skomplikowana. Ale zanim krzykniecie, że to kolejny skok na kasę, pozwólcie, że podstawię Wam pod nos stanowisko przedstawicielki, odpowiedzialnego za przygody "Świętych" na nowych konsolach czy Metro Redux, Deep Silver. Warto je rozważyć.

To jedno oblicze reedycji, remasterów, remake'ów. Drugie widzimy w przypadku Grim Fandango. Gra trafiła do sklepów w 1998 roku. W jej przypadku problemem było już samo dotarcie do plików źródłowych, zapisanych gdzieś w archiwach Lucasarts.

The Making of Grim Fandango Remastered: Episode 2

Lenistwo? Niekoniecznie, choć owszem - fani zabierali się za remake w bardziej przystających do współczesnych standardów proporcjach. Grim Fandango to gra, w której akcja jest prezentowana z przeprogramowanych ujęć kamery. Każde z nich zostało skomponowane tak, by ujawniać, sugerować, pokazywać i zatajać konkretne elementy, które gracz musi odkryć i połączyć. Jeśli reżyser pieczołowicie i z namysłem komponuje scenę, to chyba nie wchodzi mu się w paradę.

Ale i tak znajdą się marudy.

[źródło: YT, GamesRadar]

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.