Odpowiadamy na Wasze pytania o Patapon 3
Kilka dni temu poprosiliśmy Was o pytania odnośnie Patapon 3. W redakcji zrobiło się muzycznie, a pewne rytmy zostały wystukane. Przyszła więc pora na odpowiedzi.
28.04.2011 | aktual.: 15.01.2016 15:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pierwszy Patapon fascynował i rozczulał. Był niezwykle oryginalny i potrafił przekonać do siebie nawet osoby, które z PSP nie miały zbyt wiele wspólnego. Trzeba było jednak się wkręcić i poświęcić grze sporo czasu, bo tylko początek okazał się bardzo łatwy. Dwójka rozwinęła pomysły pierwowzoru, oferowała jednak ten sam, sprawdzony schemat. PSP trzeci raz dostało to samo i choć czuć różnicę oraz widać, że twórcy nie spoczęli na laurach, to trzeci Patapon nie był już w stanie zatrzymać mnie przy konsoli tak długo jak część pierwsza. Zagorzali fani serii będą jednak zachwyceni, bo to gra właśnie dla nich.
kleszczu. Pytanie od totalnego ignoranta... o co w ogóle chodzi w tej grze...? ;] Patapon to seria rytmicznych gier RPG. Kierujemy oddziałem sympatycznych kuleczek, poprzez wybijanie odpowiednich rytmów za pomocą klawiszy geometrycznych. Poza tym ulepszamy nasze oddziały, rozwijając ich umiejętności. Kluczem do sukcesu jest zarówno umiejętna obsługa wirtualnego bębna, dobra orientacja w rytmicznych rozkazach oraz jak najlepsze dopakowanie jednostek.
barts Czy wreszcie jest więcej niż cztery rozkazy? Chyba to wkurzało mnie najbardziej w jedynce i dwójce? Tak, rozkazów jest więcej. Do tego dochodzi nowość w serii, czyli pauza. Nie jest jednak dostępna od razu - trzeba najpierw przejść misję szkoleniową, która jak się okazuje, do najłatwiejszych nie należy. Na dole ekranu pojawiają się ponadto rytmiczne podpowiedzi, czyli rozpisane konkretne komendy. Fajna sprawa, można podpatrzeć jeśli jakaś akcja wypadnie akurat z głowy.
psfan Czy jest dużo poziomów? Ilość poziomów w Patapon 3 nie ma zasadniczo znaczenia, ponieważ do niektórych etapów nie uda się podejść bez odpowiednio rozwiniętej armii. A to oznacza konieczność kilkukrotnego przechodzenia zaliczonych już wyzwań. Gra powinna starczyć na przynajmniej 30 godzin zabawy.
gurafikku czy rzeczywiście jest dużo słabszy niż poprzednie części? Faktycznie, gra zbiera oceny gorsze od poprzedniczek. Czy jest gorsza? Odpowiem odrobinę pokrętnie - nie jest lepsza.
beurre Czy to nadal najlepsza gra muzyczna na PSP? Z braku konkretnej konkurencji, tak.
loqtus Napiszcie też jak spisuje sie multi, bo to chyba najważniejsza rzecz w nowych pataponach. Sieciowe multi to jedna z najważniejszych nowości w Patapon 3. Z uwagi na problemy z PSN, nie udało się niestety sprawdzić wieloosobowych starć. It only does 80710A06.
zarigani czy gra jest po polsku? Tak, dostarczony nam egzemplarz miał możliwość wyboru języka polskiego. Mowa oczywiście o napisach.
arczisan Czy trzecia część Pataponów namawia do przechodzenia po kilkanaście razy wcześniejszych leveli, jak to było we wcześniejszej odsłonie? Oczywiście dwa powody przechodzenia kilkakrotnie leveli: by wypakować swoje patapony (gdyż dalsi bossowie potrafią sprawić sporo problemów), oraz by pokonać po raz kolejny bossów, których levele wraz z ich kolejną eliminacją ciągle rosną, a co za tym idzie można otrzymać nowe ciekawe surowce. Tak, powiem więcej - trzecia cześć Pataponów wymusza przechodzenie przynajmniej po kilka razy wcześniejszych etapów. Do niektórych plansz lepiej nie podchodzić bez dopakowanej armii, bo potyczka skończy się szybciej niż zdążysz wystukać odpowiednie rytmy. Grindowanie to ważna cecha tej pozycji, a to jednych w sobie rozkocha, innych odrzuci. I tu właśnie warto napisać jedną ważną rzecz - Patapon 3 to gra dla fanów serii i raczej wątpię, żeby porwała osoby, które pierwszy raz siadają do przygód sympatycznych stworków. Może to tylko moje mylne odczucie, ale jedynka była dla mnie przystępniejsza, trójka wymaga już pewnej wiedzy o sposobie zabawy.
Mam nadzieję, że na pozostałe pytania znajdziecie odpowiedź w recenzji. Pata pata pata pon!
Paweł Winiarski