Odpowiadamy na Wasze pytania o Forza Motorsport 4
Skoro zadaliście pytania, nie pozostało nam nic innego, jak na nie odpowiedzieć. Taka jest kolej rzeczy. To jak prezentuje się Forza 4?
Naszą recenzję już opublikowaliśmy, a jej uzupełnieniem są poniższe odpowiedzi. Wielkie dzięki za pytania, komentarzy było prawie sto. Niektóre się powtarzały, na inne postaram się jeszcze odpowiedzieć, gdy ruszą sieciowe spotkania.
todraf Czy warto kupować jeśli ma się/miało się poprzednią cześć. Jakie są zmiany? Tak. Jeśli masz w domu Forzę 3, to znaczy, że lubisz wyścigi. Jeśli lubisz wyścigi, musisz mieć w domu FM 4. Ulepszono model jazdy, dodano nowe trasy, poprawiono oprawę graficzną - gra naprawdę zrywa z głowy kask. Do tego dość futurystyczne wykorzystanie Kinecta. FM4 jest, jak mawia Cliff, bigger, better and more badass.
teglan Jak sprawuje się kinect w tej grze? Całkiem nieźle, choć nie warto dla FM4 kupować kontrolera. Śledzenie ruchów głowy mogłoby być konkretniejsze, fajnie chodzi się w Autoviście. Zaskakująco przyjemnie jeździło mi się natomiast na „powietrznej kierownicy”.
fynal Czy jazda sprawia przyjemność ? Czy modele samochodów są tak ładne jak zapowiadali ? Jeździ się bardzo przyjemnie, zarówno na kierownicy, jak i padzie. Gra wygląda świetnie i jest to moim zdaniem najładniejsza ścigałka tej generacji konsol. Bez dwóch zdań. Zabójczo prezentują się samochody w Autoviście, a i na torze każdy zawiesi na nich oko.
juliasab Jak sprawuje sie w grze tryb 3D i kierownice Logitecha? 3D nie sprawdzałem, Logitechy nie działają na 360.
wretched Czy serio w normalnej wersji nie ma imprezy sti? Czy uwzgledniono wyscigi na 1/4 mili i drift? Podobno 2011 Subaru Impreza WRX STI jest tylko w preorderze Amazonu - szkoda. Ale nie martw się, pewnie trafi do DLC (oczywiście płatnego). Nie widziałem 1/4 mili, ale jest drift - tzn. nie jako konkurencja, można trochę driftować podczas wyścigu, za co zdobywa się odpowiednie odznaczenia (idealny drift).
backjauerpl Standard - jak model jazdy? lepszy? jakie zmiany? Grafika duzo lepsza niz w FM3, czy konsole juz sie skonczyly? KARIERA (!) - czy zostala poprawia i jest poprostu ciekawa, czy rownie nudna jak poprzednio (wyscig za wyscigiem i tak w kolko) ? Model wydaje się lepszy i bardziej elastyczny - odnajdą się tu tak miłośnicy pseudosymulacji, jak i typowi arcade'owcy. Wydaje mi się, że samochody są zdecydowanie mniej kartonowe w prowadzeniu. Grafika wypada znacznie lepiej niż w FM3, pewnie niektórych zdziwi, że 360 potrafi wykrzesać z siebie jeszcze tyle pary. Kariera to znów wyścig za wyścigiem, trudno mi wyobrazić sobie, jak mogłoby to inaczej wyglądać. W FM4 mamy widok na mapę, gra zabiera nas z miejsca na miejsce. Graficznie fajnie to wygląda, do ucha mówi miły lektor.
nuno25 Czy dalej utrzymana jest ta stabilność w kabinie w czasie jazdy, przeszkadzało mi to że w kabinie nie czuć żadnych wstrząsów w czasie wyścigów. jak prezentuje się widok z kabiny ?? czy poprawiono coś względem poprzedniej części i czy dalej te dwie łapki są przyklejone do tej kierownicy. Czy dalej jest tak wiele tych znanych tras z forza 2 w forza 3 było ich zbyt wiele jak dla mnie i wyglądały zupełnie tak samo. jeśli są to czy wyglądają lepiej ? Nie jest to Shift, tu obraz prezentuje się zdecydowanie stabilniej - choć wydaje mi się, że mniej niż w „trójce”. Podłącz kinecta, a zapomnisz o stabilności, szczególnie przy ustawieniu śledzenia głowy na maksymalne wychylenia. Tak, ręce wciąż są głównie na kierownicy - może faktycznie odrobinę (ale tylko odrobinę) nienaturalnie. Generalnie poprawiono wizualnie wszystkie trasy, jakie mieliśmy w drugiej i trzeciej części. Wyglądają zwyczajnie lepiej - choć wiadomo, trafiają się tory lepsze i gorsze.
jinroh Czy model jazdy jest bardziej realistyczny lub z jakis przyczyn lepszy/gorszy od tego w FM3 i jak sie ma do modelu jazdy w GT5. Ile aut jest dopasionych wizualnie a ile tylko dobrych Czy model zniszczeń został poprawiony w jakiś sposób. Czy gra jest zrobiona bardziej pod kierownice czy bardziej pod joypada. Mówią, że symulacja w Forzy skończyła się na „dwójce”, od „trójki” jest tu sporo arcade - wiadomo, każdy chce pograć, a Turn 10 chce, żeby każdy mógł pograć. Wedle uznania możesz przecież powyłączać wspomagacze i męczyć się tak, jak nasi ojcowie w fiacie 125p. Ładniejsze samochody to ładniejszy model zniszczeń, nie skasujesz całej fury jak w Burnoucie, ale drobne otarcia i latające zderzaki to świetna sprawa. I pod kierownicę, i pod pada. Na obu urządzeniach grało mi się świetnie, choć oczywiście zupełnie inaczej.
gecko97 czy opłaca się dla niej kupować xboxa 360? Generalnie nigdy nie opłaca się kupować konsoli dla jednej gry.
karolck Czy samochody lepiej wyglądają od tych premium z GT5 (o Forze 3 nie pytam, bo wiem, że lepiej), bo do każdego w końcu zostało użyte więcej polygonów? Chcę wiedzieć jak to już wygląda w czasie gry. Będą zmienne warunki pogodowe? Jest wyścig Le Mans 24-godzinny? Samochody w Autoviście wyglądają obłędnie, ale nie jest ich jakoś specjalnie dużo i najpierw trzeba zainstalować je z drugiej płyty. Czy lepiej niż w GT5? Tak, lepiej. Fury na trasie wyglądają równie fajnie, wystarczy włączyć powtórkę, żeby się upewnić. Nie widziałem, aby taki wyścig występował w grze.
feoxic Czy poziom graficzny jest wyższy od trójki, jeśli tak, to co się zmieniło. Czy możliwa jest jazda w nocy? Tak, gra wygląda znacznie lepiej. Widziałem trasy o poranku i późnym popołudniem, ale nie natknąłem się na nocne wyścigi.
dwypij Odnieście się do tego jak wygląda konfrontacja GT5 z FM4 - tzn. czy graficznie udało się przeskoczyć Polyphony? Szykuje się update GT5, który coś ma wnieść (z tym, że jeszcze nie wiemy co) i dlatego chciałbym wiedzieć co myślicie o graficznym pojedynku. Jak Jeremy C. - udziela się mistrzowskie poczucie humoru? Tak, w mojej opinii udało się przeskoczyć poziom GT5. Do tego FM4 wydaje się być graficznie bardziej równa niż tytuł od Polyphony. Warto odblokować samochody w trybie Autovisty dla samego Clarksona, jego komentarze są fantastyczne.
vapaus Na E3 2010 miała być fajna gra w całości obsługiwana przez Kinecta poprzez ruchy rękami , a co otrzymaliśmy?-możliwość ruszania głową na prawo i lewo. ;/ Jest możliwość ruszania głową na prawo i lewo. Jest również możliwość sterowania tylko za pomocą kinecta. Taka niewidzialna kierownica. Możesz oczywiście złapać jakiś talerz czy miskę, aby nie mieć pustych rąk.
yankovic87 Czy tryb sezonu nie nudzi się po krótkim czasie? Tak jak to bylo w 3. Jakie są konkurencje Top Gear. Czy driftowanie sprawia frajdę? Jest łatwiej , trudnej ? Na pierwsze pytanie bardzo trudno odpowiedzieć. Kariera to ciąg wyścigów, jeśli takie podejście Cię męczy, to pewnie się znudzisz. Widziałem wymijanie pachołków z przejazdem na czas i zbijanie kręgli. Sprawia frajdę, wydaje się odrobinę łatwiejsze.
xon Porównajcie do poprzedniej części (tryby gry, opcje etc.) i powiedzcie co w F3 jest lepsze. Powiem prosto - wszystko.
conath rozumiem, ze o model jazdy nie ma co pytac w takim razie: czy jest taj zaje... genialna, jak sie zapowiada? Jest, naprawdę.
arczisan 1. W F3 był problem z wyścigami taki, że w większości przypadku można było kupić/wypasić swój samochód by zawsze był najszybszy. Wtedy wyścig bez problemu można wygrać. Czy w F4 jest to lepiej stworzone, wywarzone? 2. Ile jest wyzwań Top Gear i jakiego rodzaju są to wyzwania? 3. Czy testowaliście karierę z zaimportowanymi samochodami z Forzy 3. Jeśli tak, to jak się sprawdza? 1. Nie spotkałem się jeszcze z wyścigiem, w którym pomimo zmian ustawień miałbym diametralnie większe szanse. 2. Nie wszystkie widziałem, na pewno są kręgle i wymijanie pachołków - chociaż nie, trafianie do bramek jest lepszym określeniem. 3. Wstyd się przyznać, ale z FM3 mam tylko osiągnięcia, save'y gdzieś poznikały - pewnie przy porządkowaniu dysku, sam rozumiesz, 20 giga.
arczisan Czy mamy nowe tory? Jakie? Alps, Hockenheimring, Indianapolis Motor Speedway, Infineon Raceway oraz kilka wariacji toru testowego Top Gear.
twilitekid Czy jest to wielkie DLC do trojki z lepsza grafika czy nowa pelnoprawna kontynuacja (jak 3 wzgledem 2) - tzn ile jest nowosci i jaki wplyw na serie mialo wydanie GT5? Zdecydowanie pełnoprawna kontynuacja.
gandalfr Co chciałbym wiedzieć ? Jedną rzecz... czy nagraliście się w diablo 3 i czy podacie mi Wasz klucz Tak, nie.
mroks Jak wykonana jest jazda po luźnej nawierzchni? Jakie modele kierownic obsługuje gra? Jaku jest poziom uszczegółowienia grafiki pojazdów? Lepiej nie zjeżdżać z toru, cenne sekundy lecą jak głupie, ścinanie trasy to też średni pomysł. Identyczne jak sam Xbox 360, czyli niewiele. Najlepsze w Autoviście, ale również świetne na samym torze.
thefamousghost Czy jest jakiś sposób na kinect'cie na hamowanie lub przyspieszanie ?! Zastanawiam się jak to ma wyglądać. Też szukałem i nie znalazłem. Hamuje i przyśpiesza za Ciebie konsola. Dziwne to, ale naprawdę fajnie się jeździ - oczywiście bardziej jako ciekawostka niż sposób na bicie rekordów.
damianuss Warto zagrać jeśli nie mam prawa jazdy? A chociaż kartę rowerową?
daram Czy jazda za pomocą Kinecta jest przyjemna? Jest, serio.
waldemarkiepski Czy w grze występuje płynny cykl dnia i nocy na torach jeśli nie to czy można ustawić porę dnia np rano, popołudnie, wieczór i noc? Nocy nie widziałem, ale są wersje torów z porankiem czy późnym popołudniem. Warto sprawdzić je wszystkie. Nie widziałem też deszczu, ale pamiętam, że były takie zapowiedzi. Będę szukał, może pomocny okaże się jakiś rytualny taniec?
jumpin Ile jest w grze samochodów i tras? Samochodów ma być 500, od 80 producentów.
doubler 1. Jak się prezentuje soundtrack? Czy w menusach można coś w tej kwestii przestawiać (poza głośnością!)? Czy można zmieniać utwory w trakcie jazdy? 2. Czy jadąc z środka znowu mamy krystalicznie czystą szybę (wręcz nieobecną)? Czy też pojawiają się na niej zabrudzenia, refleksy świetlne i odbicia deski rozdzielczej? 3. Lepiej jeździ się po trasie skąpanej w pełnym słońcu czy też w wersji z zachodem słońca? Czy każda trasa ma obie opcje pory dnia? 4. Czy drzewka na dalszym planie to już 3D czy wciąż 2D? 5. Czy kierowanie pojazdem przy użyciu Kinecta to naprawdę dobra (jak mówili twórcy) alternatywa dla innych kontrolerów? 6. Czy wszystkie menusy są utrzymane w podobnym minimalistycznym stylu, tak jak to miało miejsce w 3-jce? 1. Muzyka to zdecydowanie najgorszy element gry, niestety. Tak, można ją wyłączyć. 2. Tak. 3. Mi bardziej podobały się trasy popołudniowe, widocznie niepoprawny ze mnie romantyk. Ale sporo zależy od samej trasy, musisz sprawdzić wszystkie wariacje. Czy wszystkie? Nie jestem pewien, ale sporo z nich. 4. Najważniejsze że wyglądają ładnie. 5. Nie, ale fajna zabawa. 6. Nie wiem czy nawet nie bardziej.
merci Czy warto robić prawo jazdy dla tej gry? Prawo jazdy zawsze warto zrobić.
evilonepl aha i jeszcze czy w grze czuć prędkość ? jadąc 360km/h czy będziemy w stanie to odczuć ? Tak, szczególnie przy kamerze ze zderzaka i z podłączoną kierownicą.
teszub 1. Czy widok z wnętrza jest lepszy niż w F3 ? jeśli tak to czy bije ten z Shifta ?2. Czy licencja Top Gear została potraktowana po macoszemu czy stanowi solidny kawałek rozgrywki ? 3. Czy w karierze oprócz kasy można wygrywać również samochody ?4. Jak wyglądają samochody RUFa ? 5. Czy są jakieś ograniczniki w stosowaniu cofania czasu ? Wide Grid, Wrc 2 ? 6. Jak prezentują się wyścigi długo dystansowe ? Czy jest jakaś zmiana w tym temacie w stosunku do F3 ? 1. Lepszy, ale inny niż w Shifcie. 2. Trasy testowe, zabawy np. kręglami, ale i genialne komentarze Clarksona w Autoviście. 3. Tak. 5. Nie, co jest dość dziwne, możesz cisnąć ile chcesz.
tesquare jak się sprawdza system coverów? Myślałem, że nikt o to nie zapyta! Oczywiście, to najlepszy cover system od lat!
szpynda Jak sprawują się MuscleCars? Czy czuć tę masę i bezwładność aut amerykańskich? Latają po trasie jak opętane. Miota nimi jak szatan! A tak poważnie, trzeba się przyzwyczaić, bo to zupełnie inna jazda. Fury potrafią tańczyć jak na lodowisku, jeśli za mocno wciśniesz gaz.
xboxer360 Jedno podstawowe pytanie: Czy brak kinkieta można odczuć chociażby w obsłudze menu nie mówiąc o grze ? Nie, zupełnie się tym nie przejmuj.
pipsreviewCo się stanie jeżeli pinokio powie "teraz urośnie mi nos"? Urośnie mu nos. Kłam Pinokio, kłam!
Paweł Winiarski