Odpowiadamy na Wasze pytania o F1 2011
Poprosiliśmy Was o pytania dotyczące wersji testowej F1 2011. Jeszcze brzęczą mi w głowie odgłosy silników bolidów, ale nie stanęło to na przeszkodzie w udzieleniu odpowiedzi.
Zadaliście naprawdę dużo pytań, często bardzo szczegółowych. Na część z nich uda się odpowiedzieć dopiero po ograniu wersji finalnej - gra w wersji testowej jest jeszcze nieskończona i niektóre elementy (jak na przykład nieobecny samochód bezpieczeństwa), mogą ulec zmianie. Nowością w serii są dwa ciekawe technicznie systemy. Pierwszy - KERS, czyli system odzyskiwania energii kinetycznej odgrywa w grze dość dużą rolę. Wciśnięcie jednego guzika pozwala odrobić kilka cennych metrów, a czasem diametralnie zmienić sytuację na torze. Ruchome tylne skrzydło, czyli system DRS pomaga natomiast przy wyprzedzaniu - o możliwości jego wykorzystania informuje nas specjalny komunikat radiowy.
Grałem na konsoli 360 z podłączoną kierownicą Microsoft Xbox 360 Wireless Racing Wheel. Pierwsze chwile z grą spędziłem z padem w ręku - jak widać na nagranym przez nas filmiku, nie jest to najlepsze rozwiązanie.
kleszczu. Jest safety car!? Trzymam kciuki, żeby był w pełnej wersji, ale preview go nie miała. A uwierzcie, że próbowałem przywołać go na wiele sposobów - głównie uderzając we wszystkie bolidy jakie nawinęły mi się na torze.
motoswinia Safety car jest napewno. Czy zniszczenia bolidu uległy rozbudowaniu? Nie roztrzaskasz bolidu, za to przedni nos połamiesz przy pierwszym mocniejszym uderzeniu. Podobnie tylne skrzydło. Chodzi oczywiście o wizualny aspekt zniszczeń.
yerzo Jest Robert ??? Nie ma i chyba nie powinno to nikogo dziwić. Wiadomo - przez wypadek.
staszq Jakie są zmiany w porównaniu do poprzedniej części? Zależy w jakim aspekcie. Graficznie jest ewolucja, ale nie spodziewaj się rewolucji. Gra dalej wygląda świetnie chociażby w czasie ulewy. Niby wszystko jest trochę ładniejsze, ale postacie wciąż wyglądają dość sztucznie i trochę zabawnie - pomimo tego, że dano im sporo nowych animacji.
niomniom Czy da się zamontować działka laserowe na bolidzie? Podobno pierwsze DLC ma umożliwiać taką opcję.
klompf Jak rozbudowana i czytelna jest sekcja zmiany szczegółowych ustawień bolidu?w poprzedniej wersji była dość prosta i trafiały się błędne/mylące opisy niektórych parametrów. Przypomina tę znaną z poprzedniej odsłony. Dla laika to wciąż czary mary, dla wielkiego fana F1 jak widać za mało. W pełnej wersji może zostać coś dodane, ale na rewolucję się raczej nie zanosi.
conath czy faktycznie udalo sie oddac "klimat" wyscigow F1, a konkretniej klimat bycia kierowca F1.
Nie podała mi rano kawy półnaga Nicole Scherzinger, więc chyba nie. A tak zupełnie poważnie, jeśli masz fajne kółko i niezły stelaż, to możesz poczuć się jak w bolidzie, bo emocje są naprawdę niezłe. Jeśli kręci Cię wirtualna kariera i statystyki - w dużej mierze też. To gra przede wszystkim dla fanów tego sportu.
czum Drugie pytanie dotyczy tego niesławnego bugu w boxach, czyli czy nadal jest tak, że wjeżdżając do PIT LANE z resztą stawki nasz loly-pop man będzie nas tak długo trzymał, aż wszyscy nas wyprzedzą i wyjadą przed nami z boxów? Na szczęście chłopaczyna z lizakiem zachowuje się już bardziej odpowiedzialnie i nie każde nam czekać aż wszyscy znikną.
arczisan Jak wygląda sprawa ze sztuczną inteligencją? Podobno komputerowi przeciwnicy mają być bardziej agresywni. Czy popełniają też błędy i czy podobnie jak w poprzedniej części dojeżdżają zazwyczaj wszystkie bolidy? I na koniec, na jakich ustawieniach grałeś/graliście, odpowiadając na pytania moje i innych? Nie grzebałem w poziomie trudności, czyli standard. Komputerowi kierowcy popełniali zdecydowanie mniej błędów niż ja, ale nie jechali jak po sznurku, więc czasem widziałem jak wypadają z zakrętu.
manix Czy jest większy wachlarz ustawienia bolidu? A jak nie to czy przy "niskich skrzydełkach" bolid ma mniejszą przyczepność? I czy czuć czasami w szybkich zakrętach np. Parabolica, O'Rouge czy S-ka Schumachera na nurburgringu, że przy gazie w podłodzę bolid zaczyna się robić podsterowny a przód tańczyć szukając sterowności? Brakuje mi tego w grach CM, szkoda... Na szczęście jest rFactor i GT5. Ale jestem takim fanem F1 że raczej kupie. Dociskanie na zakręcie gazu do dechy często kończy się właśnie tak, jak napisałeś. Nie ma flashbacka, przez co jeden błąd może odbić się na całym wyścigu. Zdecydowanie lepiej steruje się bolidem przy podłączonej kierownicy, w padzie trudno było mi wyczuć sterowanie. Może ustawienia czułości gałek w czymś pomogą.
klompf czemu koleś na okładce płyty wygląda jak jakaś kosmiczna żaba? Podobno w środowisku F1 nastała teraz taka moda.
ded Jak z płynnością? F1 2010 na PS3 potrafiło brzydko chrupnąć w porównaniu do PC. Ciężko prorokować przy wersji preview, bo to wciąż nieskończony kod. Gra chrupała na 360 przy wyjeżdżaniu z boxu, ale już na przykład w samym wyścigu wszystko działało płynnie.
gambino Standardowe pytanie, czy da się spokojnie grać na padzie ? jak prezentuje się widok z wnętrza bolidu (jest w tym aspekcie jakaś zmiana ? ). Nie, męczyłem się na padzie i niejako z przymusu przesiadłem na kierownicę. Nie znaczy to wcale, że od razu zacząłem zajmować miejsce na podium - do kółka trzeba się przyzwyczaić, wyczuć pojazd i sprzęt. Na pewno rzadziej wpadałem w poślizgi przy wychodzeniu z zakrętów i łatwiej było mi manewrować między innymi bolidami. W dużej mierze przez to, że kierownica jest mniej czuła od gałki i pojazd nie latał mi od lewej do prawej przy delikatnym ruchu.
lkriss Jak zachowują się sędziowie podczas wyścigu? Czy kary są nakładane za byle puknięcie w bolid? Tak, w dodatku dostaje się kary za nieprawidłowe, czy jak wolisz, nielegalne wyprzedzanie. Czasami to zmora, bo wydaje Ci się że wszystko robisz dobrze, a okazuje się, że zajechałeś komuś drodze, co nie umknęło uwadze gry (dobrze to, czy źle - oceńcie sami).
singularity na jaka platformę dostaliście F1 2011? Xbox 360.
enemcore Czy dalej głowa kierowca skacze jak na sprężynie? W pierwszej części dosyć komicznie to wyglądało. Trochę mniej, ale jedna dalej skacze. Może to kwestia tej akurat kamery, która trzyma się samego bolidu. W końcu trochę głowa kierowcy podskakuje, tak mówi mi przynajmniej logika.
arecki1995 Jak się jeździ na kierownicy w F1 2011 ? Zdecydowanie lepiej niż na padzie. Jeśli kiedyś zostanę maniakiem tej gry, ale tylko z kółkiem i odpowiednio wyprofilowanym stelażem.
jamaniekpl Czy ktokolwiek w redakcji ma jakiekolwiek pojęcie o symulatorach i podzieli się w recenzji swoją opinią na temat F1 2011? Graliśmy w Symulator Farmy, liczy się?
yasiekk Jest lepsza od FIFY 11? Zależy od tego, na jak dobrej kierownicy grasz. Do FIFY 11 wystarczy tanie kółko od Manty, w F1 2011 lepiej już zrobić małą, kierownicową inwestycję.
babusfan Czy aby włączyć grę trzeba przejść przez MENU w niej ? Tak, za drugim razem miałem już serdecznie dość. Do tego gra ma przeraźliwie długie czasy ładowania. Oby w pełnej wersji zostało to naprawione, bo szkoda tracić życia na oglądanie ekranu loadingu.
Pojawiło się pytanie o to, czy posiadając w kolekcji F1 2010 jest w ogóle sens kupować tegoroczną odsłonę. Pytanie to dość trudne i nie ma na nie dobrej odpowiedzi. Skoro jesteście maniakami F1, to nie trzeba Was zachęcać. Jeśli kupiliście ubiegłoroczną odsłonę i nie poczuliście miłości do wirtualnych bolidów - i tak nie kupicie 2011. Taki już urok wydawanych co roku, usprawnionych wersji Waszej ulubionej gry, po prostu trzeba ją mieć. Na pierwszy rzut oka lepsza niż 2010, a na pewno nie gorsza.
Paweł Winiarski