Odpowiadamy na Wasze pytania o Dungeon Siege 3
Po kilku godzinach spędzonych z Dungeon Siege 3, przyszedł czas aby odpowiedzieć na Wasze pytania. Rozsiądź się przy ognisku miły gościu i tak dalej.
Odganiając się od zbędnej fabuły fristron To bardziej RPG, jak poprzednie gry Obsi, czy hack'n'slash? Ktoś, kto za h'n's nie przepada (nudzą go), a te bardziej story-driven RPG bardzo lubi ma tu czego szukać? Dialogi są istotne, czy sprawiają wrażenie doczepionego na siłę do siekania i rąbania elementu? yow Czy do gry motywuje fabuła, chęć zobaczenia co będzie dalej? Czy bardziej jak w Diablo gra się dla grindowania, bezsensownego wyczyszczania kolejnych lochów? rdk_f Czy będzie to łupanka jak poprzednie części, czy jednak trochę jest tam RPGowej fabularności i warto zagrać? blantman Fabuła jakaś fajniejsza jest ? Czy tylko pretekst do ubijania następnych potworów? 1.kamiloss jak głęboka jest fabuła, bo widać, że twórcy trochę się przyłożyli bardziej w tym aspekcie? Jakaś fabuła jest. Jeden z ostatnich ocalałych członków starożytnego zakonu obrońców, który staje do walki z odwiecznym złem, które na niego poluje. Są nawet dialogi. Ale szczerze powiedziawszy zupełnie nie wiemy po co. Fabuła ma tutaj charakter zupełnie służebny.
W poszukiwaniu upragnionej mechaniki gievi1993: Powiedzcie jak wypada sam system walki jest ciekawy? No i oczywiście najważniejsze czy nie nudzi się po godzinie. fristron: Mechanika gry nie nuży przez swoją jednostajność po trzech-czterech godzinkach, jak to miało miejsce np. w Titan Quest? Konrad: w wersji na PS3 gram Reinhartem, magiem specjalizującym się w magii elektryczności i czasu. Muszę ciągle kombinować z kilkoma dostępnymi umiejętnościami, bo jednym czarem nie załatwię wszystkich. Nie ma tu zbyt dużego wyboru, przynajmniej na początku, więc ciągle używa się dwóch podstawowych umiejętności. Z czasem dochodzą kolejne, ale nie ma mowy o tym, aby się pogubić. sin Jak wypada sterowanie na padzie? Bywa czasami upierdliwe, ale nie jestem w stanie określić, czy ze względu na mój brak ogarnięcia czy zwyczajną konieczność przyzwyczajenia się do rozłożenia funkcji na padzie. Jednakże pomysł, aby leczenie było niemalże pod tym samym przyciskiem co unik, wydaje mi się nieco ekscentryczny. krisk Fajnie się rzuca czary i strzela z łuku? Czy może jest to gra w której tylko "melee combat" daje satysfakcje? Gram magiem i taktyka polega na ciągłym uciekaniu i czekaniu, aż wrogom znudzi się gonienie, aby odwrócić się i przywalić im czarem z oddali, gdy wracają na swoje pozycje. Łuuuhuu. Ale czary obszarowe zawsze są skuteczne.
Postacie. Bez zabawnego śródtytułu zdenio Czy rozwijanie postaci jest rozbudowane? Tzn. czy oprócz umiejętności mamy też jakieś dodatkowe rzeczy wpływające na nasze staty i skille (jak np. runy i gemy w Diablo 2)? Runów nie stwierdzono. Podobnie podczas awansu statystyki zwiększają się automatycznie. Na każdym poziomie dostaje się jeden punkt do rozwinięcia kilku umiejętności pasywnych do wyboru. Innym punktem ulepsza się konkretne cechy danego czaru lub ciosu. whitewrx Jak wygląda system rozwoju postaci? Można poeksperymentować czy raczej biednie i schematycznie? Na początku są trzy umiejętności. Każdą z nich można wzmocnić w inny sposób. Np. piorun maga może albo mieć większą szansę na ogłuszenie, albo na przeskoczenie na kolejnego wroga. Kilka poziomów później otrzymujesz dostęp do kolejnych umiejętności, a potem jeszcze następnych. Jest tu pewne pole do dostosowania swojej postaci do własnego widzimisię, ale po tych kilku godzinach trudno stwierdzić, czy każdej z postaci można wymyślić kilka diametralnie różnych taktyk. mathiuss jak z roznicami miedzy postaciami i jak z rozwojem (czy duzo umiejetnosci, drzewek itp.) Wojownik to wojownik, mag to mag, a cała reszta plasuje się gdzieś pomiędzy. Wybór nie jest duży, ale podstawowe archetypy dla tego rodzaju gier mają swoich przedstawicieli i każdy powinien znaleźć coś w swoim stylu.
0xirion0 Czy musimy przyjąć jedną z 4 przedstawionych postaci jako swojego bohatera, wraz z jej charakterem, imieniem i nazwiskiem i zdolnościami? Czy nie będzie się dało np. zrobić kobiety rycerza? Tak, wcielamy się w gotowe postacie, nawet imienia nie można im zmienić.
Podobno ważny tryb kooperacji 1.kamiloss - czy jest możliwość przejścia gry jedną postacią, bo obiło mi się o uszy, że będzie dostępny tryb kooperacji? Tak, jak najbardziej. To raczej tryb kooperacji jest tutaj dodatkiem.
mio Jak wygląda multi lokalne? Działa gdy brak PSNu? Da się wymieniać przedmiotami? Czy podział lootu jest sprawiedliwy? Podłączasz drugiego pada, naciskasz start i gotowe, drugi gracz wciela się w rolę pomocnika głównego bohatera, który zawsze mu towarzyszy. Co ciekawe, w każdej chwili można wybrać inną postać do wyboru i rozlokować jej punkty umiejętności. Problemu z podziałem łupów nie ma, bo każda postać ma swoje przedmioty, więc ciężki pancerz wędruje do plecaka wojownika, a magiczna sfera do maga. blantman Jak zachowują się kompani? Całkiem rozsądnie. Czuję, że mam z nich więcej pożytku niż leciwym Diablo 2, na ten przykład. Przez to, że sztuczna inteligencja steruje bohaterem, w którego równie dobrze mógłby wcielić się gracz, kompani korzystają z całego wachlarza umiejętności, zamiast tylko stać z tyłu i strzelać (patrzę na Ciebie, nowy zwiastunie Diablo 3).
Mroczne widmo Obsidianu goro55 Jak się ma stabilność gry? Tzn. czy są spadki frame rate jak tak to jak często i czy można je odczuć. No i pytanie czy jest gra dość zbugowana? I jak się trzyma poziom graficzny ? henrar Są bugi? Jeżeli tak to w jakiej ilości? blantman Mocno zabugowana jak wcześniejsze gry Obsidianu czy da się grać bez przeklinania ? W ciągu tych kilku godzin żadnych poważnych nie stwierdziłem. Czasami nasz towarzysz zaklinuje nam drogę i trzeba się przepychać. Uwielbiam Alpha Protocol i Fallout: New Vegas, i na ich tle DSIII wydaje się być produktem znacznie bardziej dopracowanym. Ale pamiętajcie, że to zupełnie inna kategoria.
czezare Czy grafika jest tak samo beznadziejna jak w Fallout New Vegas, czy nieco lepsza? To zupełnie inna gra. Zamknięte, ograniczone korytarzyki, inna perspektywa. Ale tak czy inaczej - zdecydowanie ładniejsza. Czy też "lepsza". Tylko postacie w tych nieszczęsnych dialogach stoją i ledwo ruszają ustami niczym w pierwszym Gothicu. yow Jak wygląda optymalizacja w wersji PC? Jest dobrze, na dość średnim, trzyletnim komputerze z dwoma rdzeniami i GTX 260 wszystko działało płynnie i wyglądało bardzo ładnie w pełnych detalach. Stare nowe śmieci manekd Jakie są te "nowe rozwiązania" , które reklamuje się w tytule? Nie wydaje mi się, żeby były tutaj jakieś faktycznie "nowe" rozwiązania, jeśli chodzi o gatunek w ogóle. Walka jest inna niż w pierwszych grach, bardziej zręcznościowa, z blokami i unikami, a nie taka typowa jak w hack'n'slash - przypomina nawet trochę to, co jest w Wiedźminie nowym. Inaczej wygląda rozwój postaci, jest skrócony i skupiony na kilku umiejętnościach, także łupy i ekwipunek w ogóle wyglądają nieco inaczej, ale to raczej kwestia interfejsu a nie faktycznie nowych funkcji. 1.kamiloss czy walka na pc jest przyjemna i czy widać w niej konsolowość? Sławek: Widać i nie, ze smutkiem muszę stwierdzić, że nie jest przyjemna [też coś - kmh]. Autorzy najwyraźniej nie mieli pomysłu, jak przetłumaczyć walkę z pada na myszkę i klawiaturę i wyszło coś niewygodnego i mało intuicyjnego. Cały czas myliły mi się klawisze, nie mogłem w ogóle się przyzwyczaić, nawet po kilku godzinach, gdy już teoretycznie powinno mi to wejść w krew. Ale nie weszło i nadal walka była dość nieprzyjemnym i chaotycznym przerywnikiem. To udziwnione sterowanie, w którym biega się prawym klawiszem, walczy lewym, zmienia zestawy broni Q, uniki i bloki robi spacją a zdolności odpala 1, 2 i 3, to zdecydowanie największy minus całej gry. 1.kamiloss czy czuć ducha serii? Nie wiem. Nigdy nie czułem jakoś specjalnie ducha Dungeon Siege, a i sama gra nie ma jakiegoś wyraźnie zarysowanego charakteru. Ot, prosty, dość archaiczny jeśli chodzi o podejście do fabuły action-RPG. blantman Bliżej te grze do genialnego DS1 czy do mocno średniego DS2? Powiem tak - dużo lepiej się bawiłem przy DS2 niż przy tym i dłużej wytrzymałem. Tu miałem dość po kilku godzinach. I choć może są tu jakieś nowocześniejsze rozwiązania i gra się trochę lepiej, niż w tamte gry, to gatunek jako taki poszedł do przodu o wiele dalej i między takimi grami jak Dragon Age 2 czy Wiedźmin 2, Dungeon Siege III nie ma czego szukać chyba. blantman Czy to bezpośrednia kontynuacja czy zupełnie nowa historia ? Świat ten sam, ale historia jest inna.
Varia fakie Czy jest aktywna pauza tak jak w dwójce? Nie zauważyłem. Może dlatego tak często ginę?
rollinrock w tej grze jest jakieś krafcenie przedmiotów? Nie zauważyłem, może później? jasiubc da się skakać ? Niestety, ale nie. Pod tym względem Deluxe Ski Jump prezentuje się lepiej 1.kamiloss jak dużo jest sprzętów dropiących z potworów? Umiarkowanie. W ciągu czterech godzin gry nie wypadło jednak nic takiego, o czym bym pomyślał "wow, unikat!"
1.kamiloss czy lokacje są urozmaicone? Hmmm. Mroczna jaskinia, mroczny las, mroczny cmentarz, wioska opanowana przez bandytów. Wszystko w ramach konwencji.
1.kamiloss Czy często spotkamy npców i czy gęstość zadań jest spora? Zadań jest sporo, ale na razie większość z nich to "idź tam i zabij".
1.kamiloss jaki jest maksymalny poziom postaci? manekd Ile zajmuje przejście gry? Aż tak długo nie graliśmy...
Wnioski końcowe manekd Jak ogólnie wypada na tle Titan Quest, Loki, Sacred 2? Warto kupić czy czekać na informacje o Grim Down? A może już tylko pozostaje czekać na Diablo3? Titan Quest podobało mi się bardziej, miałem poczucie większej dowolności przy kreowaniu postaci. Z kolei Torchlight wciągnął mnie mocniej i wchodziło się w niego płynniej
wilqupl Czy gra przyciągnie na długie godziny, i czy zapełni czas w oczekiwaniu na Diablo III? A to Diablo III wychodzi w najbliższym czasie? Potencjału na wiekopomny hit nie widzę. Ale kilka godzin z życiorysu może wyrwać.
blantman Czy miałeś syndrom jeszcze jednego levelu, czy po paru miałeś dość? Nie tyle dość, co nie czułem się specjalnie porwany przez rozgrywkę. Choć jedna partyjka "tylko na pół godziny" skończyła się godzinę później niż miała.
blantman Zapisać sobie datę premiery w kalendarzu czy można odpuścić ? Jeśli jesteś fanem takich klimatów i nie chce Ci się czekać choćby na Torchlight 2, to czemu nie.
yasiekk Czy gra jest lepsza od FIFY 11? Ile zielonych potworów występuje w pierwszych dziesięciu minutach gry? Pod względem braku zielonych potworów, jest to gra na tle FIFY 11 wręcz wybitna.
Sławomir Serafin, Konrad Hildebrand