Odpowiadamy na Wasze pytania o Driver: San Francisco

Skoro są pytania, muszą nadejść i odpowiedzi. Oderwałem się na chwilę od wirtualnej przygody tytułowego kierowcy, by opowiedzieć Wam o Driver: San Francisco.

marcindmjqtx

30.07.2011 | aktual.: 07.01.2016 15:55

Nie kręciły mnie informacje o Driver: San Fancisco, bo widziałem jak seria zaliczała coraz gorsze odsłony. Pamiętam zabawę w pierwszą odsłonę, zarówno na PSX-ie jak i PC, choć od tego czasu sprawdziłem już tyle gier, że wspomnienie owiane jest gęstą mgłą. Wsadziłem jednak płytkę z SF do napędu konsoli i byłem zaskoczony, bo bawiłem się z wersją preview zaskakująco dobrze. Odpowiedź na pierwsze pytanie powinna sporo wyjaśnić.

cypers Czy jest to kolejny crap od ubisoft? Ku mojemu zaskoczeniu, nie.

staszq Czy model jazdy jest zbliżony do tego z pierwszego Drivera? Ciężko porównywać te dwie gry, bo dzieli je aż 12, a w zasadzie 11 lat. Wiele się od tego czasu pozmieniało i raczej ciężko będzie znaleźć podobieństwa. Jeśli chodzi o model jazdy, to określiłbym go jako coś pomiędzy Burnout Paradise a Grand Theft Auto 4. Najważniejsze jest jednak to, że jeździ się naprawdę fajnie.

mrmarv Czy teleportowanie między samochodami jest irytujące i psuje klimat gry? John Tanner bierze udział w ciężkim wypadku, zapada w śpiączkę. Okazuje się jednak, że może przeskakiwać między duszami mieszkańców i bywalców San Fancisco - głównie tych, którzy akurat są za kierownicą samochodów. Brzmi głupio, prawda? Tak właśnie to czasami wygląda, głupio. A wiesz, co jest najśmieszniejsze? Że to naprawdę fajna sprawa i nieźle sprawdza się we właściwej rozgrywce. Nieźle  to sobie Ubisoft wymyślił, choć trzeba przyznać, że na pierwszy rzut oka wygląda naprawdę tragicznie.

aromp4 czy podkłąd muzyczny podczas pościgów jak i spokojnych przejażdzek jest równie dobry co w jedynce? Czy tak samo dobry? Trudno ocenić. Na pewno nie przeszkadza, a zawsze można zanucić sobie coś pod nosem. Kawał fajnej, pasującej do rozgrywki muzyki - szkoda, że nie w moim klimacie. Utwory zmieniamy krzyżakiem.

orius czemu płytka wygląda jak z bazaru?

sami sobie ją wypaliliście? voltaire78 odnoszę wrażenie że granie w wersje preview jest jak granie w piraty - nic nie zastąpi widoku oryginalnego pudełka na półce a taka pseudopłytka wygląda jak pirat z katowickiej giełdy.no i pytanie w jakim aspekcie wersje preview są dokończone pod kątem technicznym, a potem recenzenci narzekają na tamto i owamto... Musisz zapytać wydawcy, czemu wybrał akurat taką oprawę - ale w większości przypadków właśnie w ten sposób prezentują się wersje preview. Z piratami nie widzę związku, prevki to nieskończone wersje gier (najczęściej) lub wycięte fragmenty pełnej gry - w dużo większym jednak aspekcie niż klasyczne demo. A ze stopniem dokończenia prevki czy w ogóle zaawansowania prac nad grą bywa różnie - w interesie wydawcy jest to, by dostarczać nam produkt, który nie krzaczy się co kilka minut. Czy producenci (lub wydawcy) czytają tego typu teksty i później poprawiają zauważone błędy? Tego nie wiem. Nigdy nie recenzujemy gier na podstawie wersji preview, także ocena zawsze dotyczy kompletnego produktu.

acidofil fajne? Właśnie takie

buczo84 Czy jest uczucie, że samochody mają swoja wagę jak w pierwszym Driverze?Czy czuć adrenalinę podczas pościgów i czy jazda na ręcznym(nie śmiać się;] ) sprawia frajdę? Można polecieć długim "bokiem"? Na pewno nie czuć "landarowatości", a ciężar samochodów jest odpowiednio wyważony. Gra jest szybka i dynamiczna, przez co o przypływ adrenaliny nie ma co się martwić. Drifty dają sporo frajdy, dlatego będziesz zaciągał ręczny dość często.

martin1841 Czy teleportowanie jest konieczne? Można to wyłączyć? Nie, Shift (czy jak to nazywasz - teleportowanie) jest obowiązkowe. Jednak to gra decyduje kiedy możesz go użyć. W niektórych misjach po prostu jedziesz i nie masz możliwości przeskakiwania między samochodami, innym razem to oś całej misji.

dead.space Czy gra sprawia fun? Nie interesuje mnie to ze teleportacja psuje fabule gry, nie można rozjeżdzać ludzi, itp - po prostu - ocena całości - dobrze się gra? Tak, jeżdżenie sprawia frajdę, misje są zróżnicowane i często zabawne. Nie czułem znudzenia przy konsoli i chętnie zasiądę jeszcze raz za kierownicą przy okazji pełnej wersji.

twilitekid Czy tradycyjnie dla Driverów gra ma problemy techniczne? Na etapie wersji preview ciężko to cenić. Zdarzają się znikające tekstury, ale raczej rzadziej niż częściej i wydaje mi się, że twórcy zażegnają takie niedogodności w pełnej odsłonie. Na pewno silnik jest wydajny i gra działa bez przycinek. A na ulicach samochodów jest sporo, podobnie jak przechodniów.

sabaru83pl1. Czy da się normalnie przesiadać z pojazdu do pojazdu? a nie tak jak pokazywali na filmikach że tylko za pomocą telepatii(czy jak to się tam nazywa) 2.Czy jest możliwość tuningowania samochodów, a jeżeli jest to w jakim stopniu je można tuningować? 3. Czy są sklepy np. czy można kupować bronie, ubrania itd. 4.Czy są inne pojazdy niż tylko samochody np. łodzie, helikoptery? 5. Czy miasto jest większe od poprzedniej części? 6. Czy są jakieś tereny pozamiejskie? np. wieś 7. Czy są warunki pogodowe np. wieje wiatr, pada deszcz itd. 8. Czy jest system dnia i nocy, a jeżeli jest czy to się zmienia płynnie jak np. w gta sa czy jak w poprzednich częściach? 9. Czy mażemy kupować jakieś posiadłości i przetrzymywać w nich swoje ubrania, pojazdy itd.? 10. Czy są jakieś atrakcje np. klub ze striptizem, z barem gdzie można napić się piwa? 11. Czy są jakieś wyścigi? 12. Czy teren po którym się poruszamy to płaski teren że jak by zmierzył waserwagą to by ani centymetra odchylenia nie było. Chodzi o góry dolin itd. 1. Nie, tylko poprzez Shift. 2. Tak, są specjalne garaże gdzie trzymasz kupione fury. 3. Nie, nie zauważyłem. 4. Raz latałem helikopterem i obserwowałem ulice, ale był to skrypt. 5. Trudno w tej chwili ocenić, bo sporo jego części jest na początku poblokowane. 6. Podobnie jak w poprzednim pytaniu. 7. Nie zauważyłem, może pojawią się w dalszych etapach gry. 8. Jak wyżej. 9. Samochody w garażach. 10. Póki co nie widziałem. 11. Tak, są misje z wyścigami. Bardzo fajne. 12. Jak to w San Francisco, sporo tu asfaltowych górek, po których nieźle się skacze.

xsomx Czy jest tak źle jak się wszyscy spodziewają? "Shift" można używać jako sposobu na grę czy to tylko dodatek? Shift to nieodłączny element gry i wokół niego zbudowano zarówno wątek główny jak i zadana poboczne.

fix_poland Poziom graficzy? Jak wykonane są auta? Dźwięki owych maszyn? Dźwięk jest niezły, silników słucha się z przyjemnością. Niegłupio wypadają dialogi między postaciami, jest tu sporo lepszego lub gorszego humoru. Gra działa bardzo płynnie, ale wizualnie nie powala. Jest tu kilka kwadratowych budynków i gorszych tekstur. Miałem dziwne uczucie, jakby brakowało jakiegoś efektu na obrazie - w porównaniu chociażby z GTA IV.  Bardzo dobrze wyglądają filmowe przerywniki - zastosowano tu jednak dziwny miks. Fragmenty renderowane (głównie twarze i sylwetki postaci) przeplatają się z animacjami na silniku gry.

freeman jedno pytanie: czy da się w to grać i czy jest sens? Da się i jest, jest i się da.

arczisan Czy są misje poza samochodem, tak jak było próbowane to w ostatnich częściach Drivera? Jeśli tak, to jak wypadają? Poza wątkiem fabularnym, znajdziemy całą masę różnego rodzaju misji pobocznych. Musimy się do nich teleportować Shiftem - wchodzimy wtedy w ciało innego kierowcy i wykonujemy zadanie. Sprawdza się to nieźle i będziecie chętnie owe misje zaliczać. Z drugiej strony to trochę przymus, bo zwyczajnie trzeba je wykonywać, by odblokowywać fragmenty fabularne.

34all czy jest jakiś model zniszczeń (otoczenie samochody, ludzie) ? Tak, samochody można rozbijać. Idzie to trochę wolniej niż w GTA IV, ale zdemolowane fury to rzecz naturalna. Ludzi nie da się rozjeżdżać, dziwnym trafem wszyscy uciekają w ostatniej milisekundzie. Są też takedowny, więc niektóre stłuczki będą naprawdę konkretnie.

misiek_86 Ale grania w Drivera zazdroszczę, jedynka na PSXa rządziła. O tak, szczególnie zabawa z policją i robienie prawka w garażu.

mrdraiger Czy gra jest przyjazna dla tych co mnie mieli wcześniej styczności z serią Driver? Uwielbiam Ubisoft i jego gry, w samochodówki gram od wielkiego dzwonu (symulatorów nie tykam!) ale w żadnego Drivera nie grałem, jednak trailery SF wyglądają zachęcająco : ) Pewnie, nie musisz mieć na koncie zaliczonych poprzednich części, by nieźle bawić się w San Francisco. Nie jest to klasyczna samochodówka, raczej samochodowy sandbox w stylu GTA.

arnold_boczek czy posiada klimat starego drivera i czy w obliczu nadciągających hitów warto kupić tą grę? Z klimatu pierwszego Drivera niewiele już pamiętam, ale zaryzykuję stwierdzenie że odrobinę tak. Trudno prorokować przed sprawdzeniem finalnej wersji gry, ale crapa bym się raczej nie spodziewał.

sora_no_iro. czy przechodnie dalej posiadają spider sense pozwalający im w szczęściu i zdrowiu dotrwać do napisów końcowych? Tak, wszyscy. Próbowałem ich jakoś oszukać, ale bezskutecznie.

grzelak69 drm wymagające stałego dostępu do netu.... nie mam więcej pytań.... PC-towe dylematy. Cisnąłem na PS3, więc niewiele wiem w temacie driverowego DRM-a.

xboxer360 Jak się sprawdza uPlay Pass ? W sensie można pograć online pare minut/godzin ? Czy od razu pyta o kod ? Niestety nie mieliśmy tu sieciowych trybów. Czekamy do premiery.

captainobvious Jak wygląda model jazdy? Bardziej realistyczny czy bardziej arcade, bo od tego głównie zależy czy kupię czy nie? Jest dużo amerykańskich muscle carów i wozów z tamtych lat? Jak wypada grafika skoro na PS3? Domyślam się, że to nie pełna wersja, ale jak z wyścigami, są? Jak tak to ile? Wozy licencjonowane, więc jak z modelem zniszczeń? Skoro są teleportacje między autami, to czy można wysiadać z auta, jak tak to czy dużo misji się na tym koncentruje, czy jazda jest najważniejsza? Jak wypada dźwięk silnika? Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Model niewiele ma wspólnego z symulacją, ale chyba jej nie oczekiwałeś. Daje sporo frajdy i o to chodzi. Jeżdżą zarówno muscle cary jak i bardziej nowoczesne bryki - ma być 120 licencjonowanych pojazdów, które da się zniszczyć. Brzmi zachęcająco?

przemowawa Czy w ogóle można porównać tą grę do GTA IV ? Jak wiadomo kiedyś serie GTA i Driver były bardzo podobne. Miałem dziwne uczucie obcowania z mieszanką GTA IV i Burnout Paradise - jakkolwiek dziwnie to brzmi.

mkkalasbossx666 Błagam powiedzcie, czy jest tryb Survival znany z poprzednich odsłon gry (Driver, Driver 2, Driv3r)? Dodatkowe tryby były niestety w naszej wersji poblokowane. Nie zmienia to faktu, że zabawa z policją jest, chociażby podczas wykonywania dodatkowych misji na mapie. Zgub policję i dotrzyj do celu - oczywiście wszystko w określonym czasie. Brzmi znajomo?

Słów jeszcze kilka o samych misjach pobocznych. Trzeba wylecieć niejako duszą z samochodu i rozejrzeć się po mapie miasta. Znajdujemy interesującą nas ikonkę i wskakujemy w skórę kierującego pojazdem (najczęściej) szczęśliwca. Odpala nam się wtedy krótka animacja wprowadzająca w misję i ciśniemy pedał gazu. Mogą to być wyścigi, pościgi (zarówno jako policja czy zbir), a także na przykład dotarcie do określonego miejsca w określonym czasie. Czasami trafimy na przeszkadzajki, jak chociażby konieczność uderzania w różowe reklamy - standy koncertu, celem doładowania licznika odmierzającego nam czas. Oczywiście tematycznie sporo misji się powtarza, ale chodzi raczej o ich charakter, a nie dokładną kalkę wydarzeń.

Paweł Winiarski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
zapowiedzi360ubisoft
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.