Odchudzony Xbox wygrywa z "chudzielcami" Sony, ale nie z obniżkami cen

Odchudzony Xbox wygrywa z "chudzielcami" Sony, ale nie z obniżkami cen

Odchudzony Xbox wygrywa z "chudzielcami" Sony, ale nie z obniżkami cen
marcindmjqtx
19.07.2010 21:13, aktualizacja: 06.01.2016 16:41

Od piątku nie musimy już z zazdrością spoglądać na Amerykanów cieszących się nowym modelem Xboksa. Mamy nawet dowód na to, że również i polskie sklepy rozpoczęły sprzedaż. Nieuchronnie zbliżał się więc pierwszy rzut oka na tak uwielbiane przez wszystkich statystyki. Jak idzie Slimowi?

Najpierw rzućmy okiem za ocean, bo tam nowy model konsoli Microsoftu zagościł najwcześniej. Microsoft odnotował w czerwcu wzrost sprzedaży sprzętu aż o 88% w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku. Nowy model miał oczywiście w tym swój udział i to dwojaki. Otóż wraz z jego pojawieniem się w magazynach sklepy rozpoczęły wyprzedaże wcześniejszych modeli. Efekt? Slim przegrał z promocjami i sprzedał się w ilości mniejszej, niż pozostałe modele konsoli. Stanowił 40% wszystkich sprzedanych w czerwcu Xboksów 360.

W Wielkiej Brytanii natomiast Slim odniósł pierwszy sukces. Zanotował najlepszy start (2 dni sprzedaży) spośród "odświeżonych" modeli stacjonarnych konsol, zostawiając w tyle zarówno PS3 jak i PS2. W ciągu pierwszego weekendu na Wyspach sprzedało się mniej więcej tyle samo Slimów, co obu modeli 360 w premierowym tygodniu w 2005 roku łącznie. Microsoft musi być zadowolony.

Jakub Mirski z polskiego oddziału Microsoftu tak komentuje start nowego modelu konsoli:

W tygodniu premiery zanotowaliśmy rewelacyjną sprzedaż nowego modelu Xboksa 360. Udział nowego modelu w ogólnej sprzedaży Xbox 360 w Polsce znacznie przekroczył cytowany przez redakcję poziom 40% w USA. Czyli jest sukces. Pytanie jak długo potrwa dobra passa.

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)