Odchudzony Xbox wygrywa z "chudzielcami" Sony, ale nie z obniżkami cen

Od piątku nie musimy już z zazdrością spoglądać na Amerykanów cieszących się nowym modelem Xboksa. Mamy nawet dowód na to, że również i polskie sklepy rozpoczęły sprzedaż. Nieuchronnie zbliżał się więc pierwszy rzut oka na tak uwielbiane przez wszystkich statystyki. Jak idzie Slimowi?

Odchudzony Xbox wygrywa z "chudzielcami" Sony, ale nie z obniżkami cen
marcindmjqtx

Najpierw rzućmy okiem za ocean, bo tam nowy model konsoli Microsoftu zagościł najwcześniej. Microsoft odnotował w czerwcu wzrost sprzedaży sprzętu aż o 88% w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku. Nowy model miał oczywiście w tym swój udział i to dwojaki. Otóż wraz z jego pojawieniem się w magazynach sklepy rozpoczęły wyprzedaże wcześniejszych modeli. Efekt? Slim przegrał z promocjami i sprzedał się w ilości mniejszej, niż pozostałe modele konsoli. Stanowił 40% wszystkich sprzedanych w czerwcu Xboksów 360.

W Wielkiej Brytanii natomiast Slim odniósł pierwszy sukces. Zanotował najlepszy start (2 dni sprzedaży) spośród "odświeżonych" modeli stacjonarnych konsol, zostawiając w tyle zarówno PS3 jak i PS2. W ciągu pierwszego weekendu na Wyspach sprzedało się mniej więcej tyle samo Slimów, co obu modeli 360 w premierowym tygodniu w 2005 roku łącznie. Microsoft musi być zadowolony.

Jakub Mirski z polskiego oddziału Microsoftu tak komentuje start nowego modelu konsoli:

W tygodniu premiery zanotowaliśmy rewelacyjną sprzedaż nowego modelu Xboksa 360. Udział nowego modelu w ogólnej sprzedaży Xbox 360 w Polsce znacznie przekroczył cytowany przez redakcję poziom 40% w USA. Czyli jest sukces. Pytanie jak długo potrwa dobra passa.

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360microsoft

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.